Inleiden alleen met infuus?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Beepje, 2 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Laatst was ik bij de vk en hadden we het over inleiden.
    Dit is nu nog helemaal niet aan de orde maar ik vroeg mij iets af.
    Ik dacht dat men ook kon inleiden met alleen een infuus oxytocine.
    Mijn vk gaf aan dat dit niet mogelijk is en er altijd nog een ballonkatheter of inwendige gel aan te pas komt. Want hierdoor gaat de baarmoedermond verweken en door het infuus krijg je weeën. Van de zwangerschapscursus die we gehad hebben, hebben we geleerd dat de bm open gaat juist door de weeën.

Ik heb t niet op inwendig onderzoek en wil dus de gel of ballon voorkomen. Natuurlijk gaan we er gewoon vanuit dat ik spontaan weeën krijg.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij informeren hierover?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tja denk in de meeste gevallen dat ze even willen voelen hoe de bmm ervoor staat. Wanneer deze nog niet verweekt is is het een lijdensweg. Ik kreeg tabletten ingebracht.

3. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Euhm. Inwendig onderzoek moet toch hoor... Ze moeten toch voelen hoe het zit met je baarmoedermond en de ontsluiting om de zoveel tijd...

4. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Als je bmm niet verweekt is doen ze weeen via het infuus niets.. Ik heb toen eerst 1,5 dag tabletten gekregen die werden ingebracht..
    En inwendig onderzoek? Als je zo ver bent dat je wilt bevallen dan boeit je dat echt niet meer 😜

5. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Inwendig onderzoek doen ze altijd, ze moeten toch weten hoever je bmm is. Ik ben overigens wel alleen ingeleid met infuus maar ik had al 2 cm ontsluiting.

En zo vervelend is een inwendig onderzoek niet hoor, over het algemeen hebben vk niet zulke grote handen.

6. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ze starten sowieso met het breken van de vliezen, voor je überhaupt een infuus krijgt. En om de vliezen te kunnen breken heb je een paar cm ontsluiting nodig. Misschien heb je die bij evt inleiden al van jezelf (dat zullen ze dus middels inwendig onderzoek checken), heb je nog geen ontsluiting / verweekte baarmoedermond, krijg je gel/ballonkatheter/tabletten (verschilt per zkh).

7. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben alleen ingeleid met een infuus. Omdat ik door al 36 uur (voor)weeën een verstreken baarmoedermond had, en 2-3 cm ontsluiting. Ze hebben eerst de vliezen gebroken maar omdat het niet genoeg op gang kwam dus infuus erbij.

En geloof me... Een inwendig onderzoek stelt niks voor bij de bevalling! ;)

Enne.. advies: laat het gewoon over je heen komen.

Deel Deze Pagina