Nog meer kindjes met RS virus?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KellD, 19 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Hallo Mama's ,

    Helaas het wel bekende heersende virus is ook bij ons heersend. Ons jongste zoontje is vandaag weer opgenomen in het ziekenhuis. Gister waren we nog ontslagen , maar sinds vanmiddag zijn we er weer. De puffen die we mee kregen hielpen niet voor hem. En zijn flessen liet hij ook zo goed als staan... Arm jong.

    Het heerst zo ontzettend erg. Kamers liggen vol met kindjes met RS virus. Zo ontzettend sneu. We zitten (pas) in dag 5 , hoeveel gaan er nog komen?

    Voel me eigenlijk ontzettend eenzaam hier in het ziekenhuis , terwijl het helemaal vol ligt , verpleegsters die rennen tussen kamers en patiënten. Laten al deze kindjes maar gauw opknappen!


    Nog meer moeders met kindjes met het RS virus? Hoe is het bij jullie gegaan, of zitten jullie er nog midden in?
     
  2. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.857
    12.334
    113
    Vrouw
    Ochjeetje wat spannend heel veel sterkte ❤️
     
    KellD vindt dit leuk.
  3. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.784
    15.337
    113
    Vrouw
    Veel beterschap.

    Ondanks de eenzame gevoelens, kan je u nu wel volledig focussen op uw kindje.
    Geen huishoudelijk taken en zaken.
     
    KellD vindt dit leuk.
  4. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.127
    1.926
    113
    Dat is niet leuk, veel sterkte en beterschap toegewenst! Hopelijk knapt jouw zoontje snel weer op en mag hij snel weer naar huis... Mijn dochter heeft een kleine week in het ziekenhuis gelegen met het RS virus, ze was toen 8 maand (nu 5). Ze heeft tot afgelopen voorjaar elke dag 2 soorten medicatie nodig gehad nadat ze het RS virus heeft gehad, een onderhoudspuffer en een neusspray. Daarnaast indien nodig salbutamol puffers. Sinds een paar maanden hoeft ze gelukkig geen puffers meer te gebruiken. Hopelijk heeft jullie zoontje meer geluk!
     
    KellD vindt dit leuk.
  5. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.983
    2.279
    113
    Noord-Brabant
    Heel veel beterschap voor jullie klein mannetje. Hopelijk knapt hij snel op.

    Bij ons in de omgeving is het ook raak. In de vriendengroep is een kleintje ook met het RS virus opgenomen geweest. Hopelijk hoeft hij niet terug naar het ziekenhuis. En in onze directe familie een ouder kindje met het RS virus. Ze is er goed ziek van en zit ook aan de puffer.
     
    KellD vindt dit leuk.
  6. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Wat vervelend van je dochtertje. Dat ze nog zo'n lange na slaap heeft gehad. Mijn oudste zoontje heeft er ook bronchitis aan over gehouden , en moet in de zomermaanden ook altijd veel puffen. Ik ben bang dat m'n jongste er ook wel wat aan over zou houden. Maar hopelijk groeien ze er net zoals jou dochter overheen.

    Bedankt voor je reactie!
     
  7. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113

    Dankjewel! Het heerst ontzettend inderdaad. Toevallig hoorde ik op 't nieuws vandaag dat ze in Amsterdam geplande operaties moeten uitstellen i.v.m het virus.
     
  8. Teapot

    Teapot Actief lid

    3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte!

    Ik weet hoe slopend het kan zijn. Ons zoontje werd opgenomen toen hij een week oud was met RS, eerst in het ziekenhuis bij ons in de stad, later is hij overgeplaatst naar de IC van het WKZ en toen het beter ging weer terug naar onze eigen stad. In totaal heeft het drie weken geduurd. Hij is in december geboren; toen heerste het ook.

    Wij hadden eigenlijk ook geen contact met andere ouders wiens kind ook in het ziekenhuis lag. Iedereen was heel erg bezig met de eigen situatie. Wij zelf ook. We hebben wel veel gehad aan de verpleegkundigen in het WKZ, wat een speciale mensen werken daar op de kinder IC. Ons zoontje lag er met de kerst, ze deden echt hun best om er nog wat van te maken. Ondanks dat de situatie heel onzeker was.

    Toen hij weer naar huis mocht (geen zuurstof meer nodig had en zelf zijn flessen kon leegdrinken) had hij daarna heel veel nabijheid nodig. Het eerste jaar is hij regelmatig ziek geweest, last van zijn luchtwegen (antibiotica, puffers gehad) en vaak ontstoken oren. Het tweede jaar ging al een stuk beter en nu hij 3,5 is, heeft hij bijna nooit wat. Hij is er uiteindelijk dus goed uitgekomen.

    mijn man en ik probeerden zoveel mogelijk samen naar ons zoontje te gaan. Toen hij nog in onze eigen stad was konden we bij hem op de kamer slapen. Bij het WKZ ging dat niet. We hebben daar de meeste tijd verdeeld. Om de tijd door te komen deden we beiden puzzeltjes in een puzzelboek.
     
    KellD vindt dit leuk.
  9. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Wat naar, beterschap. Mijn kinderen hebben het ook gehad, inclusief opname met zuurstof. Ik voelde me ook eenzaam, je kunt ook niet veel. Mijn man en ik wisselden elkaar af. Sterkte.

    Daar zou je ook geen tijd voor hebben. De meeste zijn met RSV doodziek. :rolleyes:
     
    KellD vindt dit leuk.
  10. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Bedankt voor je reactie. Jeetje wat naar! En dan vooral omdat hij zo jong was. Gelukkig is het goed gegaan, maar het zal zeker slopend zijn geweest. Ik ben ook zeer tevreden over het WKZ. Altijd daar gelopen wat betreft zwangerschappen en bevallingen. Nu in onze eigen regio het ziekenhuis , ook prima.

    Wat een na sleep heeft je zoontje nog gehad. Maar gelukkig er boven op!
     
  11. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113

    Bedankt ❤️
     
  12. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.127
    1.926
    113
    Ach wat naar voor je oudste ook... Dat is voor jou als mama ook niet leuk :( Hopelijk groeit hij er overheen inderdaad! Hoe gaat het vandaag met de jongste? Zijn jullie de nacht een beetje goed doorgekomen?
     
  13. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.784
    15.337
    113
    Vrouw
    Mss ligt het in Nederland anders maar zolang je thuis blijft in België is uw kind niet persé doodziek.
    Bij ons allesinds niet.
    De oudste was gewoon ziek, de middelste 2 weken ziekenhuis en de jongste een dikke week ziekenhuis.
    Maar sowieso heb je thuis toch wel meer te doen dan in het ziekenhuis.
     
  14. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Bedankt voor het vragen!

    Hij heeft het vannacht goed gedaan zijn saturatie was erg netjes , en zijn ademhaling in zijn slaap was ook prima. Hij zit nog wel aan het zuurstof , dat zal hij de aankomende 24u ook nog wel nodig hebben. Hij drinkt momenteel meer op (gelukkig) en eindelijk wat betere plasluiers. Wel erg slijmerige poep en nog steeds koorts. Ze vermoeden zowel RS virus als een buik virus. Dus zijn lichaampje moet hard werken nu. Maar gelukkig zitten we op de goede plek, en zijn we in goede handen. Straks bezoek van de kinderarts.
     
    rijo vindt dit leuk.
  15. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.003
    284
    83
    Hier een dreumes met rs, wel thuis hij is wel wat benauwd en we houden het in de gaten. Verder koorts, veel hoesten.
    Hij eet en drinkt, heeft soms praatjes soms hangerig dat wisselt elkaar af.

    Die slijmerige ontlasting herken ik, is dat ook van Het virus?
     
  16. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.695
    14.045
    113
    Hier met 18mnd RSV, saturatie bleef op 89 steken en ze waren bang dat in diepe slaap dat verder zou dalen. Daarvoor onder monitoring opgenomen en geen zuurstof bij, die gladiool stond te dansen door dr bed.

    Wij twijfelden enkel aan een longontsteking, was wel aan t neusvleugelen en had koorts. HAP vertrouwde t niet, SEH heeft ontstekingswaarde gecheckt maar vanwege saturatie werd t alsnog een opname.

    Ruim een jaar lang nog extreem vatbaar op dr longen. Destijds geen puffers oid gehad.

    Dag voor Kerst 2019 ging ze weer voor gaas, wélk virus t was weten we niet. Saturatie 87, kwam ook niet omhoog, vernevelen hielp geen bal, prednison deed ook niet wat ze wilden en magnesium nicaat infuus (oid) hebben ze met ernstige bedenkingen geprobeerd en die haalde ook niet uit wat ze wilden. Dus ze gingen op zoek naar een IC. Alles in de verre regionen lag vol, kinderen lagen toen tot in Belgie. Wij konden ook pas in Nijmegen terecht (zaten in Rotterdam). Met pijn en moeite ze zo ver gekregen om dr EERST met zuurstof op een paar uur ongestoord te laten slapen want elk half uur was er wel weer wat, kind was kapot maar we hadden soortgelijks al eerder gezien met dr.

    In dr slaap (4 uurtjes was afgesproken) begon ze als een malle te zweten hele bed zeik zeik zeik nat, maar saturatie zonder masker (gebaarde ze vanaf t raam dat ik m er ff af moest halen en kijken wat g. deed) ging van 87 naar 89...91. Na 4 uur slaap stabiel 95 met een goede frequentie, iets te hoog nog maar dit leek wel wat te worden. IC werd dus afgemeld.

    Dus afgesproken de opvolgende nacht t zo weer te doen. Zij tikten zachtjes op de ruit, ik deed voorzichtig masker opzij en kijken wat er gebeurde.

    Na 4 dagen konden we gelukkig weer naar huis, weet niet wie er meer haast had. Mn dochter of wij.

    We kregen toen WEL puffers mee. Flixotide heeft ze best lang gehad en Salbutamol werd eigenlijk gelijk afgebouwd.

    Met die flixotide kwam wel een gezellige slaapstoornis mee waar we denk ik net 1-2 maanden geleden doorheen zijn gebroken.

    Maar het gaf dr longen wel de rust die ze keihard nodig had. We zagen dr ook echt ineens als een razende ontwikkelen en groeien. Logisch niet elke snotneus werd direct meer een zeeleeuwen blaf, t sloeg sinds die RS telkens door op dr longen en daar was ze best verrot van, terwijl andere kinderen de neus afdeden en probleemloos verder renden.

    Ben geen flixotide fan door die slaapstoornis ( bijwerking die SOMS voorkomt, dat hebben wij weer) maar zou t zo weer geven als ik haar daar de ellende van telkens doorslaande verkoudheden mee kan besparen. (al zijn er ook andere middelen die dat ook kunnen en die bijwerking allicht niet hebben).

    De kerstperiode van 2019 lag heel nederland vol zowat met RS. Bij ons waren er kindjes al 5-6 weken onder de pannen zonder enige verbetering. Niet kritisch meer, maar ook niet onderweg voor richting huis. T record op de afdeling stond op 11 weken, maar daar speelde meer begrepen we (wat geen idee, maar RS was niet t enige).

    Dat zij er met 4 dagen uit kwam was ze de snelste zowat met "soortgelijke klachten". Maar er is niet getest WELK virus t was. Of t RS in een tweede ronde was, of een vroege covid, ik zou ze beiden aannemelijk vinden. Ze was er ZO beroerd aan toe. Normaliter zit er geen stop op, nu zat er geen gas op. Echt volledig dood vogeltje in dr bed. Neemt altijd de kuienlatten als ze kans ziet, ze deed nog niet eens een poging zich te verplaatsen. En ze was toen net 3, kan je best veel mee medisch gezien in tegenstelling tot de ukkie ukkies en ze is niet van suiker, had genoeg reserves en goddank gek op appelsap. Maar hoe zij in dat bed lag...brrrrr.

    Vanaf thuiskomst hebben we dr nog zeker 6 weken thuisgehouden omdat we dr te beroerd vonden voor de KDV, wilden eerst dat ze weer zichzelf was. Man wat was ik blij toen ze weer ging donderjagen.

    Vlak daarna ging de boel weer dicht, noodopvang voor haar ook ivm zware ademhaling (wat ze altijd al had ookal speelde er niks) interpretatie verschil van protocol. Toen ze eenmaal weer mocht en nog op flixotide zat wel een paar keer verkouden geweest maar EINDELIJK zoals een normaal kind. Vieze neus en weer doooor met spelen.

    Nu op de basisschool zijn wij wat voorzichtiger, beetje op zoek naar de balans tussen wat schiet mogelijk weer door en wat niet. Maar wat ik van de andere ouders begreep loopt ze redelijk in de pas met hun ervaringen bij hun kinderen wanneer t hele span thuis zat. Dus dat stemt hoopvol.
     
  17. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ja, dat is opgehoest slijm wat doorgeslikt is. Goed teken. :)
     
    Vogelmeisje vindt dit leuk.
  18. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    554
    113
    Vrouw
    Hier ook ervaring mee, mijn zoontje heeft t gehad toen hij 8 weken oud was.

    Hij is in totaal ongeveer 2 weekjes ziek geweest. Bij hem is t begonnen na zijn eerste vacinatie. Had de dag erna 40 graden koorts, bij controle op de ha waren zijn longen nog schoon.
    2 dagen later was hij doodziek en ben ik nachts met hem weer naar de ha post geweest. We konden toen gelijk door naar de seh.

    Is dezelfde dag nog overgebracht naar de ic in nijmegen waar hij bijna 5 dagen heeft gelegen. Daarna terug naar streekziekenhuis en daar is hij 2 dagen geweest. Dagen na thuiskomst was hij nog wel moe en hangerig maar ging heel snel weer beter.
    Periode erna wel veel gevoeliger voor verkoudheidsvirussen. Deze hebben t eerste naar echtbzijn groei beïnvloed.
     
    Moto vindt dit leuk.
  19. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Beterschap en sterkte gewenst! Ja blijkbaar een herkenbaar symptoom bij het virus. Wist ik ook niet.
     
    Vogelmeisje vindt dit leuk.
  20. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Wat heftig om dit te lezen. Wat hebben jullie een onzekere tijd doorgemaakt. En wat lijkt me dat verschikkelijk om je dochtertje zo te zien liggen. Arm kind.

    Jullie hebben echt voor haar gevochten dat is overduidelijk. Heel veel succes en sterkte nog gewenst de komende tijd! Hopelijk mag ze gewoon op de basisschool een normale tijd hebben met alleen maar snotneuzen en tussendoor lekker spelen.

    Bedankt voor je reactie!
     
    Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina