hoeveel voedingen 7 mnd?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mukkie11, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    er zal vast een topic over zijn geweest maar heb niet erg veel tijd om te zoeken, :D dus vandaar dat ik opnieuw vraag:
    hoeveel voedingen gaven jullie nog met 7 maanden en hoeveel bijvoedingen? (ofwel gepureerd ofwel rapley...)

ik ben benieuwd en wil even een soort van vergelijken ;)

bedankt alvast!

2. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Mijn zoontje is inmiddels al een stukje ouder ;). Maar toen hij zeven maanden oud was kreeg hij nog zeker 8 tot 12 keer per dag borstvoeding. Daarnaast boden we hem 's avonds bij het avondeten groeten aan. Dit deden we zoveel mogelijk, maar als hij moe was, dan ging hij gewoon naar bed. Ook kreeg hij fruit, maar ik weet niet meer precies wanneer ik dat precies aanbood. Dat kan 's morgens zijn geweest, maar ook 's middags. In die tijd at hij nog niet heel veel bijvoeding. Pas vanaf een maand of 11 ging dat echt goed.
    Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Groetjes Mariska

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Met 7 maanden zaten wij nog op 8 a 9 voedingen. Dit is pas een paar weken geleden afgenomen tot 4 a 5 voedingen. Qua bijvoeding gaf ik destijds 's ochtends fruit, bij het avondeten groenten en tussen de middag een broodkorstje.

4. emni

emni Actief lid

11 aug 2009
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoontje van 6 maand krijgt al een poosje 5 x bv
    Hij krijgt om;
    *08;00 BV
    *10;30 fruithapje
    *12;00 BV
    *16;00 BV
    *18;15 groentehapje
    *19;30 BV
    *22;30 BV

Volgens het cb doet hij het hier heel goed op en ik mag zelf weten wanneer ik de bv van 22:30 eraf haal... Als ik er klaar voor was en wanneer Niels het ook niet meer nodig is. Hij kan het nog wel hebben
    Hij weegt inmiddels 6790 gram en is 64,5cm
    (Hij is 7 weken te vroeg geboren)

Liefs Emni

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    bedankt voor de reacties! daar kan ik zeker wat mee!

Als jullie zeggen: BV voeding, is dat een borst of twee elke keer?

ik dacht dat wij nog op veel voedingen zaten maar wij halen ook wel de 8 en dan meestal twee kanten of verspreid dus na een half uur de 2e borst! (inclusief nacht natuurlijk) we geven hem verder een fruit- of groentehapje maar dat is niet echt heel veel natuurlijk...

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Met Milan zaten wij met 8 maanden denk ik nog wel op 10 voedingen. Verder kreeg hij 's ochtends na de eerste borst 1 boterham (die ging meestal helemaal op). Tussendoor 1 x fruit en met 't avondeten groente. Hij kreeg alles a la Rapley en hij at daar ook altijd vrij veel van (hij eet nu nog steeds heel veel).

Isabelle is nu pas 5 maanden, dus nog niet echt te vergelijken, maar met haar hebben we zelf nooit 10 voedingen gehad, terwijl we bij Milan heel lang op 12 hebben gezeten. Isabelle krijgt er nu meestal 7 à 8. 't Verschilt dus echt heel erg per kind.

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.511
    14.017
    113
    Vrouw
    Zat in t begin van de 7 maanden nog op 4/5 keer bv maar nu 3/4 keer. Moet er wel bij zeggen dat ik het meeste afkolf, dus dat hij per keer 180 cc drinkt.
    Ondertussen eet hij als lunch 1 boterham, s middags fruithapje, later flesje water/roosvicee en hij eet met de pot met ons mee. Mits we babyproof eten. Mn mannetje eet via de rapley methode dus bepaald zelf hoeveel hij eet.
    Afgelopen 3 weken is hij een stuk meer gaan eten en dat merkte ik dus gelijk aan de voedingen.

Hopelijk kan je hier wat mee!

8. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Jeetje wat geven jullie nog een hoop voedingen per dag op deze leeftijd. Daar verbaas ik me over. Mijn zoontje is nu ook 8 maanden en hij drinkt nog maar 3x op een dag.
    7.00 bv
    10.30 fruit
    11.30 bv
    12.00 boterham
    15.30 koekje + water (borst hoeft hij echt niet)
    17.00 warm eten + toetje
    19.00 bv (maar wil hij eigenlijk ook bijna niet meer)
    Hij vindt zijn hapjes veel te lekker allemaal en wil (helaas) nog weinig van de borst weten.

9. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    jeetje ja verschilt erg! maar is ook logisch: het ene kindje eet meer vast voedsel en het andere kindje wil nog echt BV! maar ik heb iig een beeld nu...ik wil ook wel rapley proberen (nu pureer ik maar durf nog niet...de kleine kan nog niet zelfstandig zitten dus hebben we hem nog in z'n wipper, vandaar. Hij hield al heel snel z'n hoofdje omhoog maar zitten dus nog niet.zie wel dat het snel verbeter dus misschien dat hij het over een week of twee wel prima kan! maar toch...hele stukken geven vind ik best eng terwijl ik wel heel erg mee kan komen met de hele gedachte achter rapley en heb ook het boek van kleintjes!

Deel Deze Pagina