Hoi Ilse, Ik heb nu al enige tijd een onrustig jochie tijdens de voeding. En vandaag breekt me dat ineens een beetje op en denk ik er zelfs over om Nick bij te voeden met KV. Als Nick drinkt, begint hij meestal goed, maar begint vervolgens te overstrekken. Bij mijn rechter borst is dit meestal nog erger. Wat ik dan meestal doe is liggend verder voeden. Dit scheelt wel eens, maar ook niet altijd. Hij overstrekt en geeft een gil, pakt weer en laat na enkele slokken weer los en overstrekt weer met een gil. Ik denk zelf niet dat het spruw is, want er zijn ook voedingen bij die goed verlopen. Waar ik zelf aan denk is, want dat las ik net in 1 van je andere antwoorden, dat Nick nu meer voeding nodig hebt, maar dat mijn opslagcapaciteit niet voldoende is, dus een langzame toestroom waar Nick onrustig van wordt. Kan dit logisch klinken? Nick heeft best wel een temperamentje namelijk. Verder heeft Nick overdag hazenslaapjes van een half uur, hebben we nog steeds geen ritme. Meestal halen we de 3 uur niet. s'Nachts komt hij om ongeveer 11 uur, 3uur en 6 uur. Drinkt dan ook niet altijd even veel. Valt soms snel weer in slaap. Hij is voldoende gegroeid, woog met 3,1 maanden 6700 gram. 700 gram aangekomen in de laatste maand. Heb je adviezen/tips voor me? Misschien kan ik dan weer positief gestemd verder gaan met mijn Bv Kan er nl. soms ook echt van genieten. Groetjes Chantal
Hoi, ben ik nog even.. Wil je nog vertellen hoe de avondvoeding verliep. Daarbij moet ik zeggen dat Nick vandaag 2x een half uur en 2 x een kwartier heeft geslapen vandaag, waardoor hij natuurlijk ook doodmoe was. Ik wilde de Nick liggend voeden. (doen we iedere avond zo) Hij deed zijn mond open en pakte gretig, waarna hij weer losliet en schreeuwde. Ik hoor hem dan wel slikken. Pakt weer gretig en vervolgens gebeurt er hetzelfde. Andere borst, hetzelfde verhaal. Waarna het vervolgens huilen/krijsen werd. Tussendoor geprobeerd aan te leggen, het lijkt dat hij dan wel wil pakken maar gaat door met huilen. Toen hij uiteindelijk rustiger werd, pakte hij opeens wel mijn rechter borst en dronk rustig! Waarna hij aan de borst in slaap viel. Zo extreem is het gelukkig niet vaak, maar wilde het gewoon ook even kwijt.. Alvast weer bedankt voor het meedenken.. Groetjes Chantal
Hallo chantal, heb nu even weinig tijd, maar als ik je verhaal zo lees dan denk ik direct dat je een krachtig toeschietreflex hebt. Dat kan moeite kosten om dan aan de borst te blijven. Het is fijn dat Nick wel lekker aankomt. Kan je me iets meer info geven over zijn gewichten? Geboortegewicht en het verloop daarna. Dit vraag ik omdat jou verhaal ook erg goed past bij moeders met veel melk. Maar met de info die ik heb kan ik dat natuurlijk niet echt zeggen. Wat je in elk geval al kan proberen (ik lees pas vanavond of morgen weer) is met de hand of hem aanleggen, de TSR opwekken, dan hem afkoppelen als je hem had aangelegd. Laat de eerste stroom weglopen (of vang het op in een flesje)Als de melk niet meer spuit, maak dan alles droog en leg hem aan. Je zal merken dat hij rustiger kan blijven drinken, waarschijnlijk ook langer kan doordrinken omdat hij niet veel lucht mee naar binnen kreeg. Zo kan hij beter de vettere achtermelk drinken. Die is weer zwaarder verteerbaar wat maakt dat hij langer kan slapen op de voeding. Laat eerst 1 kant helemaal leeg drinken en bied na verschonen, tutten, de tweede kant aan als toetje. Als hij nog meer wil dan kan hij daar nog wat nemen totdat hij echt vol is. Hoop dat je er al wat mee kunt. Kan me namelijk goed voorstellen dat dit gedrag het BV niet leuker maakt. Succes Ilse
Hoi Ilse, Bedankt voor je snelle antwoord. Nick zijn geboortegewicht was 4050. Na 1 maand woog hij 4860. Bij ongeveer 2 maanden 5930. Bij 3,5 maand 6695 gram. Eerlijk gezegd herken ik mezelf niet in teveel melk hebben. Ik heb even opgezocht wat de symptomen hierbij kunnen zijn, zoals stuwing, gevoel hebben dat mijn borsten nog volzijn na de voeding en groene poepluiers. Ik heb soms juist het gevoel dat mijn borsten leeg zijn en slap aanvoelen. Tevens heeft Nick geen last van groene poepluiers. Ook gebeurt het niet als Nick los laat tijdens het drinken dat het de melk eruit spuit. Vandaag verschilde de voedingen weer erg. Bij de ene voeding begint hij god te drinken en wordt dan later pas "boos". Bij de volgende voeding begon hij meteen met overstrekken, waarna hij vervolgens rustiger ging drinken. In de middag wordt het meestal erger en wil hij vaker drinken. Ik wilde hem s'middags op bed liggen, had het idee dat hij een uur eerder goed gedronken had. Hij begon snel te jammeren, vervolgens te huilen. Toen ik met mijn hand zijn gezichtje aaide ging hij met zijn open mondje ernaar toe. Toch nog honger? Opnieuw aanleggen, weigerde mijn linker borst (? meestal was het rechts), dronk wel uit rechts. Terug naar zijn bedje...Huilen en happen. Linker borst wat gekolfd, weigerde flesje. Terug naar bedje...huilen... Toch nog honger? Pff, wist het even niet meer. Flesje weer, dronk toen 20cc. Vervolgens een half uurtje in de kinderwagen geslapen. Volgende voeding, weer maar kort drinken uit 1 borst. Uur later weer kort drinken waarna hij weer gaat overstrekken. Wordt er een beetje moedeloos van. Kan je wat met mijn verhaal? Hoop dat je tips hebt. Alvast weer bedankt voor het meedenken! Groetjes Chantal
Hallo Chantal, Ik geloof dat jouw bericht er even tussendoor is geschoten. Sorry daarvoor. Bedankt voor het doormailen van je verdere informatie. Als ik zijn gewicht zo bekijk dan komt hij gewoon goed aan. Niet extreem, dat maakt inderdaad dat je waarschijnlijk niet teveel melk hebt. Dat maakt het meteen voor mij ook een stuk lastiger. Ik kan me zo goed voorstellen dat je er enorm mee zit. Dat gedrag maakt niet dat je nu prettig gaat voeden. Het maakt je onzeker. Wat ik me kan voorstellen is dat hij boos wordt omdat of (aan het begin van de voeding) de melkstroom niet snel genoeg op gang komt. Of (aan het eind van de voeding) dat de melkstroom te snel in kracht afneemt terwijl hij nog niet klaar was met "tanken". Dit kan je alleen oplossen door de productie te verhogen (dit kan door kovlen of door vaker aan te leggen). Misschien dat de manier waarop hij hapt nog meespeelt. Dat kan ik via de mail niet beoordelen. Porbeer eens een consutl af te spreken met een LK bij jou in de buurt. Wellicht dat zij met het observeren van een voeding wat verder komt. Persoonlijk zou ik je nu niet meer tips kunnen bieden. Helaas. Ik hoop dat het beter gaat, Succes Ilse