Acne

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Debby81, 5 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debby81

Debby81 Actief lid

1 aug 2013
    167
    41
    28
    Wie heeft ervaring met acne bij kleine kindjes?
    Mijn zoontje is inmiddels 1 jaar oud en heeft al vanaf de eerste week na zijn geboorte acne. In eerste instantie dachten wij aan babyacne maar het ging maar niet over. Ik heb dit inmiddels al meerdere keren aangeven bij mijn huisarts, de kinderarts op het cb en de kinderarts in het ziekenhuis en allemaal zeggen ze dat het babyacne is en het wel over gaat. Nu was ik net foto's terug aan het kijken en heeft hij al een ruim aantal maanden een rood puistje op zijn wang dat er uit ziet als een ontsteking. Mijn huisarts zei voor de zomer nog dat ik even het mooie weer moest afwachten en dat het door de zon wel minder zou worden. De zomer is inmiddels weer voorbij en we zijn twee weken op vakantie geweest naar de zon maar de puistjes/ontstekingen blijven. Ik heb maar weer eens een afspraak met de huisarts gemaakt en wil nu graag doorverwezen worden naar een dermatoloog omdat dit me toch ook niet goed lijkt. Zijn er dames (of heren natuurlijk) die dit herkennen? Hij lijkt er zelf geen last van te hebben trouwens.

2. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Gebruik je snoetenpoetsers, babywipes etc voor zijn gezicht en handjes? Dat was hier de boosdoener. Ik gebruik nu gewoon een hydrofiel washandje met water. De acne is al een half jaar weg!

3. Debby81

Debby81 Actief lid

1 aug 2013
    167
    41
    28
    Dat ga ik zeker proberen!
    Gebruik inderdaad toetendoekjes voor zijn gezicht, heb wel altijd de hypoalergenen versie maar dat zegt dan misschien ook niet alles.

4. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Vaseline/lanette creme kun je proberen. Hier ook bij allebei erge acné. En dit helpt wel goed.

Debby81 vindt dit leuk.
  5. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ik schrok van de hoeveelheid ingrediënten die in zo'n doekjes zitten. Zeker in billendoekjes. :eek:

Debby81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina