baby van 7 maanden wil op buik slapen (slaapzak?)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SuusW, 20 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuusW

SuusW Actief lid

5 mei 2010
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter van 7 maanden draait de laatste paar nachten naar haar buik toe in haar slaap. Ze slaapt in een redelijk dun slaapzakje en onder een dekbedje maar ligt dan helemaal in haar slaapzakje verwikkeld op haar buik.

Vanochtend haar alleen in een pyjamaatje (+ dekbed) in bed gelegd. Binnen een half uur weer wakker, koude handjes, koude voetjes. Dus zonder slaapzak is het ook niet echt een succes.

Wat zouden jullie hier mee doen?

2. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Mijn dochtertje draaide rond die leeftijd en nu nog steeds ook op haar buik, ze droeg en draagd nu nog steeds alleen een slaapzak dus geen deken aangezien ze ook een woelwater is en vaak met haar hoofdje bij het voeteneind ligt vindt ik een dekentje/laken eng.

Ik zou zeggen alleen een winterslaapzak (mijn dochtert heeft nog nooit koud aangevoeld).

3. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    mijn kleine man ligt al vanaf zijn 5de maand op zijn buikje in een slaapzakje onder een laken en dekentje wij hebben wel een aerosleeop gewoon voor ons gevoel veiliger.

ook met een winterslaapzakje ligt hij onder het lakentje met deken is niet te warm!

4. SuusW

SuusW Actief lid

5 mei 2010
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar of je ze nu wel of niet onder een dekentje legt, blijven die slaapzakjes dan niet om ze heen gewikkeld/ verwikkeld als ze naar hun buik draaien? Het ziet er nl. bij onze dochter niet heel comfortabel uit, vandaar dat ik dacht, dan maar niet in een slaapzak... Van de oudste kan ik het me niet herinneren, die lag volgens mij altijd keurig op haar rug. Nu ben ik zelf ook een buikslaper, dus ik snap de jongste wel ;)

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hier buikslapers vanaf dat ze konden draaien (zoon daarvoor ook al overdag, maar `s nachts op zijn rug omdat ik dan ook sliep). Maar nooit problemen met draaiende slaapzakken. Kost het haar nog veel moeite om te draaien ofzo? Hier ook gen dekens in bed, ze draaien alle kanten op.

6. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Hier ook geen problemen bij het draaien. Maar heeft de slaapzak dat wel de juiste afmeting? Ik kan me namelijk voorstellen dat wanneer de slaapzak te groot is hij kan verdraaien. Bij een slaapzak die goed past zal dat bijna nooit gebeuren omdat hij goed aansluit. (maar dat kan ook van de slaapzak afhangen misschien.)

7. TantePerenboom

TantePerenboom Niet meer actief

MIjn jongste zoon (14 maanden) is al sinds hij op zijn buik kan draaien een buikslaper. Hij heeft alleen een slaapzak aan. Geen deken erbij. Heb zelf nooit problemen gehad met de slaapzak. is de slaapzak niet te groot die je dochter aan heeft?

8. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Hier ook al vroeg een slaapzak zonder dekens. En op een gegeven moment dus ook draaien. Maar nooit problemen gehad. Het uiteinde ligt ooit half onder hem of verdraaid. Tja, je hebt nu eenmaal standaard lengtes van slaapzakken. Ons zoontje is nu 72 cm (ja, heel erg klein voor 14 mnd) en de slaapzak is 90 cm.

Deel Deze Pagina