Wanneer echt doorslapen (dreumessen 1+)?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Paarse80, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Onze jongste van 16 maanden, slaapt erg wisselend 's nachts. Zo slaapt hij een paar weken achter elkaar door en dan slaapt hij weer weken niet door en komt 1-3 x 's nachts.
    Ik ben benieuwd wanneer jullie kinderen een echt doorslaappatroon had. Graag de kinderen van een 1 jaar en ouder.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.237
    7.281
    113
    Vrouw
    Brabant
    Na een jaar of 2 ging het hier beter met Lisa. Maar nu is ze al een aantal maanden zindelijk en moeten we er alsnog elke nacht wel uit omdat ze dan moet plassen. En soms wordt ze ook nog wel eens verdrietig wakker. Maar goed, het ging vanaf een jaar of 2 dus wel een stuk beter :).

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier gaat het een beetje af en aan. Af en toe wat nachten dat ze doorslaapt. Soms huilen en even troosten, zowel s avonds laat en s nachts. Of ze wordt wakker en komt dan bij ons liggen.
    Ongeveer de helft van de week slaapt ze door denk ik en de andere nachten wordt ze wakker.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ging ze rond haar tweede verjaardag echt doorslapen, in de zin van: bijna alle nachten, nog 1 a 2 keer in de week een keertje huilend wakker worden. Dat is langzaam steeds minder geworden. Nu wordt ze heel soms, zeg 1 keer in de 2 weken, 1 keer huilend wakker 's nachts en dat is het.

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.063
    1.296
    113
    Nederland
    Hier met 11/12 maanden sliep hij door. Hij wordt soms tussen 22:00/23:00 nog wel eens wakker, maar valt 8 van de 10 keer dan zelf weer in slaapt. De keren dat dat niet lukt, dan krijgt hij een slokje drinken op onze slaapkamer en dan leggen we hem terug. Hij gaat tussen 18:30/19:00 op bed en wordt 's morgen tussen half 9 en 9 uur wakker.

6. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zeg een maand na haar 2e verjaardag dat ze eigenlijk goed doorslaapt. Maar natuurlijk indien ziek, verkouden, hoesten ed wordt ze nog wel 's nachts wakker. En heel soms wilt ze plassen 's nachts, maar dat probeer ik nog even uit te stellen. We slapen eindelijk heerlijk en heb er niet zo veel trek in om nu weer elke nacht eruit te moeten, maar dan om te plassen :) van mij mag ze dat voorlopig nog even in haar luier doen 's nachts. (overdag al voor haar 2e zindelijk hoor, dus dat is mooi)

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier eigenlijk vanaf 8 weken al. Daarna is het twee keer een paar dagen gebeurt dat hij eens kwam maar dan is t een questie van klein flesje er in en weer slapen... Ik denk dat die kleintjes altijd wel fases hebben waarin ze ineens weer snachts een keer komen om wat voor reden dan ook....

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Met 4 maanden is de laatste fles eraf gegaan en sindsdien slaapt ie van 19.00-8.30 uur, hij heeft periodes dat ie tussen 4-5 ligt te kletsen maar dan valt ie gewoon weer in slaap...hoeven er echt nooit 's nachts uit voor 'm, we zijn verwend ja :)

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.237
    7.281
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja dat klopt wel, maar hier waren die fases geen fases, maar de standaard zeg maar :p. Soms had ze een fase dat ze wel doorsliep. Maar goed, vanaf 2 jaar werd het wel beter dus.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.237
    7.281
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij waren ook verwend met Eva, was er al bang voor met de tweede. En ja hoor, aardig wat 'ellende' mee gehad (niet alleen qua slapen). Maar goed, was op zich wel vervelend, maar heb het nooit als heel vervelend ervaren eigenlijk.

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    @Justy, tja een fase kun je het toch niet meer noemen als hij al 16 maanden is.

Bij de meesten gaat het doorslapen dus rond de tweede verjaardag goed (of beter). Mijn oudste sliep ook vanaf 4 maanden door, en sliep echt door rond de 10 maanden. Daarna had hij wel fases dat het (door)slapen moeizaam ging. Maar zoals de jongste het heeft is niet echt te begrijpen, zit totaal geen patroon in. En voor de oudste moet ik ook weleens mijn bed uit, dat vind ik niet erg. Maar meerdere keren per nacht en dan ook lang bezig zijn, dat breekt me op.

12. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hier was het met 17 maanden over, tot die tijd de meesten nachten 1 x wakker voor een kleine fles en sliep dan meteen weer door.

Ik had juist gelezen dat het gemiddeld vanaf 18 maanden beter gaat. Hier in ieder geval wel en was er erg blij om....pfff...

Charlie

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Vanaf 6 maanden van half 8-half 6/7 (voeding en weer slapen).
    Sinds het jaar ong half 8-half 8-8 of met flesje water om half 7 als papa gaat werken tot ong 9 uur.

"Gebroken nachten" zijn per maand op 1 hand te tellen. Uiteraard iets vaker als ze verkouden is ofzo. Vaak is het dan even knuffelen en dan weer slapen (even tussen ons in bv).

14. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0

Hmmmm dat is een beetje jammer dat de fases dan net andersom zijn en fases van doorslapen zijn....

15. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dan zal ik het verkeerd begrepen hebben... Ik dacht dat ts het had over periodes van doorslapen en dan weer niet dus vandaar dat ik dacht aan fases van niet door slapen steeds....

16. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Dochter is bijna 1,5 en slaapt vanaf 8 weken (ongeveer) aan 1 stuk door. Ik ben wel een beetje verwend dus zo te lezen. Hopelijk blijft het zo haha!

17. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind reacties ook wel fijn te lezen.
    De nachten dat ons meisje (ruim 1 jaar) doorgeslapen heeft, zijn op 1 hand te tellen.

18. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.742
    1.061
    113
    Hier een gezegende mama tot nu toe.. Hij slaapt echt door vanaf 10/12 weken. De keren dat hij niet doorgeslapen heeft zijn op 1 hand te tellen en dan was hij meestal ook verkouden oid.
    Hij is nu 13mnd dus hoop dat hij dit ritme houd.. 20-08.30 slapen..

19. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Hier is het doorslapen van de nacht ook op 1 hand te tellen. Ze wil ook nog steeds een late avondfles en een klein nachtflesje.

Ik blijf hoop houden dat ze het ooit gaat doen.

20. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Mijn zoontje van 11 maanden wordt ook s'nachts wakker meestal 1x maar als we pech hebben 3x. Hij sliep vanaf 9 weken door tot hij 6 maanden was en z'n eerste tandje kreeg vanaf die tijd onrustig slapen. Ben soms weleens bang dat we hem aanleren s'nachts wakker te worden voor een fles door elke keer een fles te geven. Mijn man denkt dat hij het gewoon nodig heeft, groeispurt of iets dergelijks maar die duurt naar mijn idee wel erg lang dan. Soms denk ik misschien moet ik je maar eens laten huilen maar dat wil m'n man niet. Ik hoop gewoon dat hij het snel weer op pikt. Ik moet wel zeggen dat er ook nachten zijn dat hij wel door slaapt en niet voor een fles komt maar dat is gemiddeld 1 nacht per week denk ik.

Deel Deze Pagina