Dames! Zeg me alsjeblieft dat er meerdere dit probleem hebben?! Nja. Zo dramatisch is het niet. Maar ik voel me wel altijd gepasseerd als de opmerking weer komt. "Maandag moet ik op cursus en het is een uur rijden. Dus dan mag je niet bevallen, want ik kan niet zo maar weg." - familielid. Het is een voorbeeldje, maar dit krijg ik voort zo vaak te horen. "Het weekend mag je niet bevallen, want ik ben op kamp en zal de nodige biertjes drinken" - toekomstige opa. Oke. Dus je kunt niet meteen weg als je bericht krijgt. Wat is het probleem? Danzie je je nichtje/neefje/kleindochter/kleinzoon maar 5 uur na de geboorte! Veel eerder heb ik toch geen behoefte aan. Plus ik hoef echt niet 2 uur na al het zware werk 4 opa's/oma's, 5 tantes/ooms aan mn bed.
och meis, lekker niks van aantrekken het is jou bevalling en jullie kindje komt wanneer het wil komen.. en wedden dat ze dan ineens wel vroeg kunnen vertrekken? en anders maar niet Lekker je op de bevalling richten en niks aantrekken van hun hier was het ook niet dan en dan bevallen maar toen het eenmaal zover was was het zo omgedraaid..
Ik roep het zelf ook. Ivm verjaardagen binnen het gezin. Maar vind het stiekem wel asociaal sommige oomerkingen. Zoals die over bier drinken is echt gezegd. En geloof goed dat het ook een beetje spanning is die ze op die manier willen luchten.
mijn broer zegt het ook.. maar wel op een luchtige manier.. wel even ophouden he als ik voor mn werk weg ben. hij is gewoon heel trots dat ie weer oom wordt en wil natuurlijk niet te lang moeten wachten voor hij zijn nieuwe neefje/nichtje kan bewonderen. het is denk ik ook net wie het zegt of je het hebben kan.. van mijn broer kan ik het dus heel goed hebben
Zulke opmerkingen hoeven mijn ouders of So niet te maken. ze wonen allebei op bijna 2 uur rijden van ons. Dus we gaan straks ook pas bellen als de kleine er is. hebben we nog mooi even rust.
ik mag van mijn kraamhulp (zzp-er en vriendinnetje van me ) ook niet tussen 30 okt en 8 november bevallen want dan heeft ze ook een gezin gepland staan mja gebeurd het dan is het zo dat plan je toch niet
Ik heb zulke opmerkingen ook wel gehad bij beide zwangerschappen, maar die vatte ik dan meer op als "geintjes". Zou me er niet te veel van aan trekken.
Denk dat het inderdaad een uiting van spanning is en niet serieus. Ik zou de volgende keer je buik streng toespreken en zeggen dat je het gemeld hebt en dat beeb het in de agenda heeft genoteerd. Gewoon afdoen met een grap en klaar. Als ze het heel vaak zeggen zou ik er iets van maken van "tjeetje beeb, wordt wel strak plannen voor jou" oid...
Pfff hier word dat grapje continu gemaakt... Heb maar 1 moment van ergenis gevoeld daarbij, en dat was toen ik me echt stront beroerd voelde vorige week, laatste-loodjes-beroerd, en ik echt echt wilde dat beebje snel zou komen omdat ik me zo slecht voelde en m'n zusje zei: je moet nog wel ff wachten tot dinsdag, vanwege m'n werk. Toen dacht ik even: hallooooow...! Dagje ruilen??? Heb er verder niks over gezegd, weet achteraf ook wel dat zij het niet zo bedoelt, en ik was waarschijnlijk wat gevoelig doordat ik me slecht voelde Verder weet ik dat ze het als grapje bedoelen dus maak ik een grapje terug.. 'Zal m'n benen gekruist houden!' Of idd tegen m'n buik praten 'nou je hoort het ventje, je moet nog ff blijven zitten van oma/opa/tante' Niet te zwaar aan tillen meid, betwijfel hoe serieus het is en uiteindelijk weet iedereen dat je het niet kán plannen..
Herkenbaar :x Iedereen had rekening gehouden met 8 september als uiterste bevaldatum. Nu is de inleiding uitgesteld, misschien zelfs tot 20 september!, en blijk ik überhaupt veel langer zwanger dan verwacht (vorige keren voor 37 weken bevallen). Goed, manlief gestresst want er staan een aantal optredens gepland. Opa en oma (onze eerste opvang) gestresst want er staan logeerpartijen van neefjes en nichtjes gepland. Waaah, kan hun kop er soms wel afbijten als ze klagen over hoe lastig de onvoorspelbaarheid wel niet is, vind het zelf namelijk ook niet alles! Betekent namelijk ook dat ik niet bij de eerste schooldag van onze oudste kan zijn en de verjaardag van onze (nu nog) jongste wat karig gevierd moet worden. Nou ja, nu klaag ik zelf ook
Hier al opmerkingen zodra ze de uitgerekende datum hoorden. Zal op het eind nog wel erger worden! Mijn man en ik maken er maar grapjes over. Wij hopen op de eerste van de gemeente in 2016, want dat krijgt ze cadeautjes en komt ze in de krant!
Zo herkenbaar!!!! Bij de eerste was er een vriend van mijn man die me serieus kwam vertellen dat ik het nog maar binnen moest houden, want het weekend van de uitgerekende datum gingen zij verhuizen. En mijn man moest natuurlijk wel helpen. BEN JE HELEMAAL GESTOORD..... Liep 2 weken overtijd, dus man heeft netjes zijn taak gedaan bij de verhuizing. Ach hormonen. Nu werkt iedereen gelukkig goed mee. Want heb wel wat opvang nodig rond die tijd.
Ja, en onder invloed van de hormonen werd ik er niet gezelliger op. Hij is van 6 december en de bevalling begon op 5 december. De opmerkingen die ik nu krijg vind ik vervelender: "Oh, dus je hebt december voor iedereen nog duurder gemaakt dan hij al is?" en "Nou, lekker zielig. Krijg hij cadeautjes op zn verjaardag als iedereen cadeautjes gekregen heeft." Joh, koop je lekker niets. Kind is niet zielig, heeft mazzel. Dubbel cadeautjes. Doei!
Hahaha alsof je je bevalling op 'pauze' zou kunnen zetten. Maak je niet druk. Net zoals je zelf zegt je hebt toch geen behoefte om meteen iedereen om je bed te hebben.
Lekker belenagrijk echt laat ze kletsen! Ik zeg het zelf ook over mezelf.... 'K zie het echt als 'onzin/grapje.
De enige die er wat over te seggen heeft ben ikzelf, ik houd me benen bij elkaar op 5 dec. Niet omdat ik der wat op tegen heb maar ik t sneu vind als er mensen niet komen, maar als t zo is jammer dan, wel ben ik voor kerst inleiden, en dat mag 20 dec is het 41 wkn. En ieder die wat anders zegt kan goed afgesnauwd worden, met een opmerking moet ik t doen of jij?
Mijn beste vriendinnetje doet het andersom... Beval in de vakantie he!! Ze is kleuterjuf en heeft herfstvakantie als ik 38 weken zwanger ben. Dan kan ze meteen langskomen Ik kan er wel om lachen. Vind het vervelender dat mijn vriend nog een offshore klus heeft als mijn verlof in gaat... Nu zal de kleine niet 5,5 week te vroeg komen, maar als hij dit wel doet hebben we echt een probleem.
bij zo'n opmerkingen zeg ik gewoon ik zal d'r een kurk induwen of hem/haar terug sturen (die laatste opmerking werkt bij mijn familie vooral, want ze vinden het allemaal veel te leuk dat ons kleintje komt dus terug sturen mag ik niet)
Haha ja, dat was bij mij ook zo. Ik was op 3 januari uitgerekend.. hoe durfde ik! Want dat voor onze dochter helemaal niet leuk, wat nou als ze een kerstkindje werd, hoe moest dat dan in de toekomst? Of met oud en nieuw, dat is toch niets aan voor een kind.. Jaha... dat is mijn schoonmoeder Ik heb haar lekker laten zweten en ben pas bevallen op 14januari.. haha