onrust na BV en kolf vraagje

Discussion in 'Voeding' started by ster, Jul 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    Mijn baby is vaak huilerig na de voeding. Ze lijkt dan darmkrampjes te krijgen en het borrelt flink daar binnen. Is hier iets tegen te doen?

En hoeveel kolf je af als je je baby een flesje wil geven? En wanneer ga je dan kolven (na een voeding of er tussen in )?

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Darmkrampjes horen er in deze periode vaak nog bij... tot 12 week hebben veel babys er last van en dan neemt het vaak af. Wat kan helpen is het buikje masseren, zachtjes met de beentjes fietsen, op de buik laten liggen en van vsm heb je cinababydruppels en dat hielp bij beide kinderen heel goed.

Als je kolft kijk je gewoon hoever je komt... als je een keer ipv te voeden wil kolven en dat geven dat kolf je en geef je het daarna in een flesje... wil je een keer weg en je kan niet live voeden dan kan je denk ik beter tussen de voedingen door wat kolven... evt. kleine beetjes die je kolft bij elkaar gooien (moet wel dezelfde temperatuur hebben!)

Sochtends kolven is vaak het makkelijkst omdat je borsten dan het volste zitten over het algemeen. Pas wel op voor tepel/speenverwarring.

3. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ik deed het vaak tussen de voeding in in het begin. ook al kwam er weinig, zo kon ik langzaamaan een voorraadje op bouwen. sochtends lukt het best ja.
    nu doe ikhet vaak savonds laat, omdat de late voeding eraf is.

je hebt druppeltjes van vsm die mischien helpen.
    en ik heb nog wel eens van iets gehoord, weet niet meer hoe het heet.
    maar het hoort er ook wel een beetje bij, over een tijdje word die onrust wel minder en de krampjes gaan dan ook wel weer weg

4. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb hier wel eens aan de kraamverpleegkundige gevraagd, die raadde aan om telkens na een voeding nog te kolven. Dus nadat je kindje bij je heeft gedronken even kolven. In het begin komt er niet veel uit, wordt na een paar dagen al snel meer.

Share This Page