Omdat Justin al echt een aantal dagen niet gepoept heeft (en wel de drang krijgt) en normaal zeker wel 3 luiers op n dag had heb ik op dit forum de tip gekregen om wat (lauw) water te geven. Nu geef ik alleen bv (via de fles) en af en toe n avondfles fv. Maar valt water nu onder bijvoeden of is bijvoeden bijvoorbeeld water met diksap? Of is dit ook geen bijvoeden? Moet ik dan echt gaan denken aan de avondfles met nutrix er in ofzo? Ik wil nl niet gaan bijvoeden vòòr de 6 maanden.
Eigenlijk is alles anders dan bv (of kv) bijvoeden... ook johannesbroodpitmeel ed erdoorheen doen is eigenlijk al bijvoeden maar dat is tegenwoordig vrij normaal en zit volgens mij is sommige kv er al standaard doorheen. Ikzelf geef mn kids niks anders dan bv de eerste 6 mnd, ook geen slokje water (al zal dat niet zoveel kwaad kunnen maar vrij nutteloos als je toch bv bij de hand hebt)
Ik zelf geen idee. Ik zou geen diksap gaan geven is toch wel zoet en dat leren ze later sowieso wel eten. Ik zou dan idd water bijgeven (of thee ?) Mischien kun je hier wat info vinden ? http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... ijvoeding/
Water kun je echt zonder problemen gaan geven, maar dan niet met diksap. Deed ik ook al heel vroeg en nu vindt ze het erg lekker.
Ik heb Justin 40 cc water gegeven. Hij klokte het op tot bijna de laatste druppel, toen kreeg hij t idee van huh.. wat voor bocht geef je me nou? Hij trok n vies gezicht hahaha.. Maar t heeft zeker geholpen (incl buikmassage) want 2 uur daarna had ie een flinke broek vol.