Ik ben een poosje geleden begonnen met de puckababy voor onze kleine meid. Het gaat soms heel goed, soms ook niet. Ze is op sommige dagen zo onrustig dat ze de slaap niet kan vatten en steeds kleine slaapjes doet en dus weer moe wakker wordt met gevolg huilen.. Gisteren heeft ze daarentegen weer de hele dag geslapen in de puckababy. Ik heb t idee dat er een heleboel onrust in haar lijfje (of hoofdje) zit. Als ze zo moe is is ze met haar hele lichaampje onrustig, ze kan dan niet stil liggen. Iemand ervaring hiermee?
misschien toch strakker gaan inbakeren in doeken. mijn zoontje slaapt ook slecht, vandaag van 06:00 u tot 14:00 u maar 2x 45min geslapen...rest hazeslaapjes en jengelen/huilen. helemaal uit t ritme van de dag, ik hoop morgen op een betere dag...pfff... ik twijfel nog of ik ga inbakeren, maar de puckababy sla ik wel over denk ik...... misschien is je dochter zo onrustig dat ze meer geborgenheid voelt in doeken..... maar t is altijd een misschien...en dat maakt t zo lastig...niemand kan je echt een antwoord geven...
Morgen ga ik naar een osteopaat, ik hoop op resultaat. Strakker inbakeren heb ik ook al geprobeerd, weinig succes...
Hoe is het verder met bijv. (on)regelmaat en prikkels!? Daar kunnen kindjes ook onrustig van worden met als gevolg dat ze oververmoeid worden en niet meer kunnen slapen.
Ik pas al heel lang rust en regelmaat toe, met nu sinds een poosje de puckababy. Dit gaat soms goed, vandaag dus weer helemaal niet. We zijn niet weg geweest, heb haar in bedje gelegd als ze moe werd maar niets helpt. Ze slaapt soms eventjes, net heb ik dr weer een flesje gegeven en in bed gelegd, ze ligt nu alweer heel hard te huilen. Wat zou het toch wezen... Misschien weet de osteopaat raad morgen
Aiiii, ik heb precies hetzelfde. Eergisteren sliep ze overdag zooooo goed door in haar bedje. Maar gister en vandaag...ho maar! Mevrouw heeft vandaag nauwelijks geslapen.. En ze is wel moe!! Ze gaapt, ogen vallen dicht.. maar zodra ik haar neerleg... zet ze het op een huilen. Gelukkig slaapt ze s'nachts wel goed in haar eigen bed. Bizar he?? Alsof ze nu al ons ritme heeft opgepakt. Zijn wij op, is zij op. Slapen wij, dan gaat zij ook slapen in haar bed. Echt bizar! Ik vind het erg vermoeiend want overdag kan ik haar geen moment laten liggen of ze huilt alweer. M.a.w. ik loop altijd met haar in mijn armen. Ik raak er zelf ook geprikkeld en geirriteerd door!
Ja sneu he..Heb dr net een half uur flink laten huilen, ze zette het zelfs op een krijsen..het is nu stil boven.. Gaat me door merg en been maar op een gegeven moment moet je toch wat om dr te laten slapen?
Ja, ik herken het allemaal zo. Van toen onze dochter ook zo klein was...en nog...die kleine van ons blijft rommelen. Nu misschien weer het verschuiven van slaapmomenten, tandjes, verlatingsangst, donker (?). Het blijft met sommige kindjes gewoon lastig. Onrust is heel moeilijk. De voorspelbaarheid van de regelmaat, dus wakker worden, voeden, samen spelen, alleen spelen en naar bed heeft bij ons goed gewerkt. Misschien dat ik dat weer strakker moet hanteren (hoe lastig soms ook). Als je dat al doet hoop ik dat de osteopaat je verder kan helpen. Heb je ook al naar de voeding gekeken? Of geef je bv?
Nee ik geef flesvoeding, merk wel de laatste tijd dat ze wat overstrekt daarna, maar ook niet altijd. Ik geef nu friso standaard. Welke zou ik dan moeten gaan proberen?
Hoi Pioen, wij gaven ook flesvoeding en zijn na een aantal weken overgestapt op Nutrilon Omneo. Ik citeer: "Nutrilon Omneo is een dieetvoeding bij krampjes of moeizame ontlasting. Een belangrijke oorzaak hiervan kan een nog niet optimaal werkend maag darmkanaal zijn. Nutrilon Omneo bevat gedeeltelijk geknipt koemelkeiwit, een gepatenteerde vezelmix en speciale vetten. Deze unieke samenstelling van Nutrilon Omneo is speciaal voor babys met krampjes of moeizame ontlasting ontwikkeld". Volgens mij heeft Friso ook zo'n produkt, Friso Comfort? Het is misschien het proberen waard? Je kunt vrijwel gelijk overgaan op deze mildere voeding, je hoeft niet eerst een paar dagen te mengen o.i.d. Wij hebben dit tot ruim 6 maanden gebruikt en zijn nu terug naar de standaard. Dit gaat prima. Je zit er dus niet aan vast ofzo. Succes straks!!
Hoi! We zijn net geweest en ze vond het geweldig bij de osteopaat, ze heeft een uur lang liggen brabbelen en lachen naar die man Ze heeft nog veel spanning op haar hoofdje van de zeer snelle bevalling. Haar fontanellen hebben niet de tijd gehad om goed over elkaar te schuiven en week te worden omdat ik een weeenstorm had en haar met 3 keer persen eruit heb gelanceerd Hij heeft haar behandeld en volgende week moeten we weer terug. Ik ben benieuwd...
O, wat heerlijk!! Fijn dat er 'iets' gevonden is waarvoor ze behandeld kan worden. Hopen dat het steeds wat beter gaat nu. Heb je zelf ook een beetje kunnen relaxen?!
Dankjewel dames, ja ik heb ook wat kunnen relaxen, gisteravond was ze heel vrolijk en heeft nog een uurtje bij ons beneden gezeten. Anders is het meestal huilen. Ik durf nog maar niet te positief te zijn maar het ziet er goed uit
Ik moet zeggen dat het heel goed gaat vandaag, ze slaapt voor haar doen best veel. Vanmorgen heeft ze goed geslapen. Ben vanmiddag even naar de Intratuin geweest, en normaal na een uitstapje slaapt ze helemaal niet, maar daarna na eerst een kwartiertje huilen en de speen te hebben gebracht is ze gaan slapen. Na de voeding van 4 uur heb ik dr nog 1 keer t speentje moeten geven (ze had ook last van krampjes) en is ze weer gaan slapen! Nu dus inmiddels al weer dik een uur. Heerlijk.
Ja, dan kom jezelf ook weer een beetje bij he, en die kleine natuurlijk ook. Ze zeggen weleens van slapen gaan ze slapen. Wanneer ze oververmoeid zijn wordt het steeds lastiger. Als ze op een gegeven moment 'weet' hoe het moet en de slag te pakken heeft gaat het makkelijker. En sommige kindjes hebben even huilen nodig om in slaap te vallen, als je dat weet is het ook makkelijker accepteren.