Onrust op Urk

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mammielove, 13 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Zou kunnen, ja. Maar is klaarblijkelijk niet gebeurd.
     
    Aszz en Leesteken vinden dit leuk.
  2. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.139
    15.208
    113
    Kan het nu weer over de gebeurtenis gaan ipv wel/niet christelijk en alles er om heen?

    Is het nu weer rustig daar? Ik volg het nieuws nauwelijks dus niks over gehoord voor de rest
     
  3. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    En meer dan 13% van de bevolking is Marokkaans ;) Die zitten niet in de kerk die jij bedoelt hoor.

    Maar hier was het topic niet voor bedoeld. Ik schrok van de berichten in de media. Uiteindelijk valt het allemaal wel mee naar wat ik dacht.
     
  4. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Klopt, maar de het was een groep van Nederlanders, Turken en marokanen. Alles door elkaar dus.
     
  5. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.021
    25.488
    113
    Die link begrijp ik niet. Wat heeft religie te maken met afkomst?
     
  6. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Serieus? Sorry, ik ga er geen eens antwoord op geven :thumup:
     
  7. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.021
    25.488
    113
    Ja serieus.
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Huh?
     
  9. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    Er wonen op Urk veel christenen, dus het staat bekend als een christelijk dorp.

    De kinderen van christenen zijn gewone pubers die zich kunnen misdragen. Het zou goed kunnen dat ze hierbij betrokken waren.

    Einde verhaal. Einde discussie toch?
     
    suus1983, jade2011, Waterlelies en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. floppie888

    floppie888 Bekend lid

    3 sep 2014
    793
    549
    93
    Mensen die atheïst, hindoe, moslim, boedhist, jood, humanist etc. krijgen dezelfde normen en waarden mee, alleen verpakt in een ander sausje.

    Het gaat hier om jongeren die hun intelligentie waarschijnlijk niet mee hebben en dan ook nog het impulsieve onvolledig ontwikkelde brein van een puber.
     
    puzzelstukje, suus1983, Lovely83 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    En groepsdruk zal ook meegespeeld hebben!
     
    puzzelstukje, lies276 en floppie888 vinden dit leuk.
  12. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Oh Urk ... Verbaasd mij niks die lui gaan al potje meppen als ze verliezen van potje basketbal :roflmao: (meerdere keren mee gemaakt ) bij voetbal is ook niet anders als ik mijn neef hoor

    Discriminatie over de top daar. Ik heette "die vieze zwarte " op het veld :eek:

    Altijd feest daar :thumup::thumup:
     
  13. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ja ik heb dit ook vaker gehoord. ( niet via via, maar van iemand die daar was om te sporten/toejuichen)

    Ernstig.
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  14. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Ik heb er nog niks van gemerkt. Er is extra politie, afgelopen 2 avonden mochten mensen die geen inwoner waren het dorp niet in, dat was dus het op eigen risico naar urk gaan. Ik wacht af wat er morgen gaat gebeuren aangezien er her en der oproepen geplaatst zijn om massaal hier te komen om herrie te schoppen.
     
  15. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.884
    13.044
    113
    Vrouw
    Volgens mij zijn er 2 personen aangehouden die op weg waren naar urk, waarvan er 1 een knuppel bij zich had.

    Morgen komt volgens mij half Marokkaans Nederland naar Urk om te vechten, en dat terwijl het schijnt dat de 2 jongens waar het om ging, de ruzie al hebben bijgelegd. Dus waarom dan nog de confrontatie opzoeken?
     
    Mammielove, Mila27 en lies276 vinden dit leuk.
  16. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Er zijn er idd een paar aangehouden die op weg waren naar urk. De ruzie was al bijgelegd voor er een menigte voor het huis van de jongen verzamelde. Er wordt gezegd dat de jongen eenmaal thuis doorging met vervelend doen en uitdagen in die app. Ik denk dat het eigenlijk allemaal wel mee zal vallen wat er deze kant op komt, dat het vooral stoerdoenerij is. Ik zag op fb dat er gezocht wordt naar de binnenwegen om hier te komen, die zijn er genoeg maar komen allemaal op gewone wegen uit. Waarom ze evengoed willen kolven? Geen idee, er wordt steeds maar geroepen dat het een racistische aanval was, dat was het niet. Als de jongen blank was geweest was er precies hetzelfde gebeurd. Er worden verschillende dingen beweerd in de media wat gewoon niet waar is. Ze claimen op te willen komen voor de moeder omdat zij helaas ook geslagen is, ik denk niet dat de moeder op zulk soort hulp zit te wachten.

    Social media staat weer vol met troep. Ik zit zelf continu op m'n vingers om niet te reageren op de meest walgelijke reacties. Dat is namelijk precies wat de toetsenbordhelden willen. Ja wij zijn en overwegend christelijk dorp, maar wij zijn ook mensen net als onze kinderen. Het is de jeugd die te ver gegaan is, ze hadden het huis niet binnen moeten gaan. Er zullen ook vast heel intelligente kinderen bij gestaan hebben (@floppie888 ), onder groepsdruk, het gevoel erbij te willen horen, de spanning en sensatie eromheen, met een paar lefgozertjes voorop, het heeft er allemaal voor gezorgd dat het uit de hand gelopen is waarbij een gezin vreselijke angst heeft uitgestaan..

    Heel fijn al die vooroordelen weer. Omdat sommige een vervelende ervaring met urkers hebben is onze gehele bevolking dus zo. Ik vind sylvana Simons een verschrikkelijk mens, dat betekend niet dat ik alle surinamers als verschrikkelijk bestempel. Ik vind DENK een walgelijke partij, die trouwens ook nog leuk meegedaan heeft aan het ophitsen van de Marokkaanse gemeenschap om zich daarna met een filmpje op de borst te kloppen dat zij tot kalmte manen, maar ik vind niet alle Marokkanen en Turken walgelijke mensen. Ik heb persoonlijk ook vervelende ervaringen met een enkeling uit een andere bevolkingsgroep. Maar dat zijn de rotte appels, en ja die hebben we op ons christelijke urk ook.
     
    bloem82, suus1983, Huismuisie en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Gewoon, lekker rellen om het rellen.
    Wat een vermoeiend topic is dit btw. :roflmao:
     
  18. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ja voetbalwedstrijden die wij daar hadden, of vriendinnen met vrouwenvoetbal, waren vaak niet de gezelligste :|
     
    jolien 1986, suus1983 en bosi333 vinden dit leuk.
  19. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.385
    113
    @Heartofhope hoe is het op Urk? Hoop dat het allemaal wat meevalt!
     
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.811
    32.715
    113
    Klopt. Mijn zoontje moet er binnenkort ook weer heen en niemand durft daar te vlaggen uit angst bespuugd en uitgescholden te worden. Erg triest.
     

Deel Deze Pagina