Onrust op Urk

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mammielove, 13 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Zo groot is Zwijndrecht nou ook weer niet hoor ;)
     
  2. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik vind het echt bijzonder allemaal.

    Als 100 jongeren hier een huis zouden bestormen, van wie dan ook, zou ik dat allerminst goed willen praten, laat staan bagatelliseren.
    Ik snap werkelijk niet dat je over zoiets zegt 'het valt allemaal wel mee'. Ze hadden maar in jouw huis moeten staan en jouw moeder petsen moeten geven.

    Je werkt het idee wat sommige mensen van Urk hebben, zo zelf echt enorm in de hand.

    Als de Urkers hier gezegd zou hebben "Ja, wat zij hebben gedaan kan natuurlijk echt niet." dan was deze hele discussie er niet geweest. En waarom jullie er niet zo in staan, is mij echt een compleet raadsel.
     
    littlemunchkin en KleineLai vinden dit leuk.
  3. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Whahha idd of de trainingsbroeken witte sokken slippers en nektasjes...
    Brabant de gekste...

    (Ben blij dat ik hier woon in ieder geval..)
     
    tuc vindt dit leuk.
  4. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Vertel mij even waar ik gezegd heb, of ook enkel maar insinueer, dat ik het goed keur? Ik keur het niet goed, want het is niet goed te keuren. Misschien dat jij anders denkt omdat ik gezegd heb dat het alleen het plaatselijke sufferdje had gehaald als het gezin blank was geweest. 100 man was op de been, een groot deel daarvan was jeugd dat elkaar opgehitste, een ander deel ervan waren buurtbewoners. Van die 100 man zijn er 2, idd 2 teveel, het huis binnen gegaan. Niemand die ik ken keurt goed wat er maandag gebeurd is. Dus waar haal jij vandaan dat de urkers hier het wél goedkeuren? Waar lees je dat? Wie heeft dat gezegd?
     
  5. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Omdat ze gelijk op hun achterste poten staan omdat Urk, in plaats van gewoon te zeggen dat het niet ok is. Ja maar dit, ja maar dat.

    Wat jij persoonlijk wel of niet heb gezegd durf ik je niet te zeggen. Ik kan mij niet herinneren dat hier een Urker is geweest die alleen heeft gezegd "dit kan niet, punt."
     
  6. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Ik bagataliseer helemaal niet dat die moeder lichtgewond is geraakt of dat het gedrag van de jongeren wel meevalt. Ik wilde alleen zeggen dat alle berichtgeving zwaar overdreven is. Zoals ik inmiddels al meerdere malen heb aangegeven maar schijnbaar leest niemand dat?? De moeder is zoals op het nieuws werd beweerd niet zwaargewond in het ziekenhuis. Ze is ook niet geschopt, geslagen, en tegen de grond gewerkt zoals word beweerd maar ze is lichtgewond geraakt toen ze voor haar zoon ging staan... praat ik het goed dat ze lichtgewond is geraakt? Nee! Want dat die mensen daar waren en dit allemaal nodig is geweest is onacceptabel en die moeder had met geen vinger aangeraakt mogen worden. Dan 100 mensen 1 huis binnen gedrongen? Niks van waar? Er zijn maximaal 5 jongeren het huis binnen gedrongen, waarvan 2 tikken hebben uitgedeeld... dat is 1/20 van word beweerd he! Dat er buiten veel sensatiezoekers en nieuwsgierigen stonden is natuurlijk ook niet oke, maar ze zijn niet in dat huis geweest! Praat ik het daarmee goed dat die 5 het huis in zijn geweest? Nee! Maar het klinkt toch vele malen erger als er word gezegd dat er 100 man in dat huis is geweest... het is gewoon om het verhaal even extra aan te dikken en te laten zien hoe slecht urk wel niet is... en ja, ook ik zie echt wel dat het een mentaliteitsprobleem is in urk dat er zo snel word gekeken door zoveel mensen zo gauw er iets gebeurt. Je hoeft hier maar een ambulance te horen, en je krijgt in een whatsapp groep al te horen wat er aan de hand is. Overlijdt er iemand plotseling in urk, dan weet heel urk het vaak al eerder dan de familie. Maar in zo’n klein dorpje gaan nou eenmaal snel de dingen rond. Praat ik het daarmee goed? Nee geenszins maar wat verander je eraan? Dan moeten er 20.000 urkers mee veranderen.

    Daarnaast, die jongen die de tikken heeft gekregen, of hij nou marokkaans is of urkers of van mijn part een afrikaan, hij is gewoon niet goed bezig geweest en heeft het over zichzelf afgeroepen dat er mensen boos op ‘m zijn geworden. En ik denk dat hij hier niet eens word gezien als marokkaan... hij is hier namelijk geboren en opgevoed, praat net zo goed ons dialect mee, en zijn vader is zelfs visserman! Zijn ouders hebben al aangegeven dat ze hoopten dat het niet zou escaleren en dat hun zoon net zo goed schuld heeft aan dit alles. Dus ik snap niet waarom alles nog zo word opgeblazen en uitgemeten en een hele marokkaanse gemeenschap het schijnt nodig te vinden om hier te komen rellen. De ruzie is hier namelijk allang opgelost. Maar ik weet wel dat als er marokkanen hier komen met slechte bedoelingen, de sensatie en mensenmassa weer net zo snel in benen komt als afgelopen keer, en het dit keer minder goed af gaat lopen.... en nee, daar sta ik niet achter, en héél véél urkers met mij...
     
    spruitje80, Mammielove en Heartofhope vinden dit leuk.
  7. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Ik denk het ook. We zijn natuurlijk allemaal racistisch doorgesnoven inteelt. Toen onze drugskotter gepakt werd zaten we plotseling met een tekort, ik denk dat we nog steeds een beetje last hebben van de afkickverschijnselen. Nou ja, in combinatie met de inteelt natuurlijk.
     
    Mammielove vindt dit leuk.
  8. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Je eerdere berichten komen absoluut wel zo over.

    En natuurlijk moet er ook geen groep marokkanen op af komen, die zijn dan net zo goed fout.

    Voor mij persoonlijk is het overigens niet pas erg wanneer iemand dat huis binnengaat, 1 of 100. Dat ze daar met zijn honderden staan te intimideren vind ik ook al compleet achterlijk.
     
  9. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ja, vervelend.

    Dat was een grapje van mij natuurlijk, he :roflmao:
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  10. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik heb het idee dat dat echt zo'n vieze racisten zijn daar.
    Met zijn marrokanen en Turken...
    Ga toch weg man met je lelijke rollende rrr en lelijke oorringen...
    Sorry hoor.. Wat een opmerkingen hier (blank gezin) was niet in het nieuws geweest.. Nee want de nieuwsreporters smullen alleen van nieuws over mensen van andere afkomst zeker...

    Zet aub een hek om zo'n sekte dorp..
    Sorry kan hier zo pissig om worden. Wanneer gaan mensen nu eens in zien dat we in 2019 leven. De wereld is multicultureel hoe mooi is dat.. Mensen van alle religies kleuren culturen..

    De eerste de beste die hier in MIJN huis komt met een paar man loopt met 20 messen in zijn ribben naar buiten.. Mijn huis is mijn veilige haven. Voor mij mijn kinderen mijn gezin dus...

    Hier in BRABANT is dat toch wel anders. Sta jij aan mijn deur staat de straat aan jou nek...


    Viezerikken:|:|
     
  11. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Dan vraag ik me af of je wel al mijn berichten hebt gelezen en of het wel zo overkomt zoals ik het bedoel...

    Maar ik ga maar gewoon stoppen met reageren hier... lijkt me verstandiger... ;)
     
  12. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Dat denk ik dan niet.

    Wow, chill.
     
    Mila27 vindt dit leuk.
  13. Moluks78

    Moluks78 Niet meer actief

    Je spreekt jezelf wel erg tegen hè.
    Maar ik denk dat je dat zelf niet door hebt.
    Je post is 1 grote veroordeling, maar toch wil je een multiculturele samenleving.
    Begin bij jezelf zou ik zeggen.
     
    Mammielove, Heartofhope en Mila27 vinden dit leuk.
  14. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Jij ook een fijne dag.
     
  15. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Whahhaha ik ben juist multiculti opgevoed.
    En zou willen dat heel nl zo was...
    Dat is wat ik zeg in mijn post.

    Spreek niks tegen hoor. Maak duidelijk dat als er zoveel man aan mijn deur staan (niet alleen bij mij maar ieder ander hier) dat de straat het wel zou voorkomen dat het zo ver zou gaan.
    In plaats van als een ramptoerist erbij staan..

    En chill ik ben heel chill hoor...:)
    Wilde gewoon even laten weten wat ik van die gastjes vindt.
    In plaats van te zeggen dat het allemaal wel meevalt..;)
     
  16. Moluks78

    Moluks78 Niet meer actief

    Als jij vindt dat je (op een bepaalde manier) wat van die gastjes mag zeggen, mogen die gastjes (en heel veel anderen) dat ook op een bepaalde manier.
    En daar gaat t fout, voor mijn gevoel.
    Buitensporig gedrag (wat ik absoluut niet goedkeur) ga je niet beantwoorden op zo'n nivo.
    Jij houdt t alleen bij woorden en een mening, een ander gaat veel verder. Resultaat: nog meer ellende.
    Wat heb je daar aan?
     
  17. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat een gemis aan zelfreflectie hiero_O

    De een bagatelliseert de boel om dit vervolgens te ontkennen. Natuurlijk kan het dat het niet je bedoeling was, maar jeetje....lees je eigen posts eens terug!

    Dan komt er nog 1 ogenschijnlijk gefrustreerd persoon die het nodig vindt een punt te maken doormiddel van beledigingen, beschuldigingen, schelden enz. Om dit vervolgens allemaal te bagatelliseren.
     
    littlemunchkin en amdaa vinden dit leuk.
  18. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Luister ik praat over die "gastjes" omdat ze zich zo gedragen.. Ze denken dat ze omdat ze een vrije meningsuiting hebben zomaar over "marrokanen" kunnen praten..

    In mijn ogen is iedereen die in nl woont/geboren allemaal hetzelfde... Dat de afkomst anders is wil niet zeggen dat ze anders behandelt moeten worden toch.

    Ennuhh het gaat nu wel de verkeerde kant op dit topic .
    Ik wilde alleen duidelijk maken dat wat hier boven staat. Iedereen is gelijk. En ik hoop dat meer mensen dat gaan inzien..
    Waarom altijd dat racistische gedoe ik snap dat echt niet. De wereld is van iedereen. En over een paar jaar (gaan wij niet meer meemaken) is alles mix.

    "Oh wat hou ik van mijn mix kids en leventje"
     
  19. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Dit ben ik helemaal met je eens.
    Maar wees eens eerlijk. Je eerdere bericht ging gewoon veel te ver!
     
  20. Moluks78

    Moluks78 Niet meer actief

    Ik ben zelf ook een mix en zie ook in dat de samenleving multicultureel is.
    Ik praat absoluut niks goed, niet dit Urk gedoe, maar ook ander gedrag van bepaalde groepen niet.

    Maar k heb geen zin om de ene groep racisten te noemen en de andere groep een hand boven t hoofd te houden.
    Als je je misdraagt in de samenleving naar een ander toe heb je allemaal dezelfde straf nodig, Marokkaan, Turk, streng gereformeerde enz.

    Wat me wel opvalt, maar dat kan ik verkeerd hebben, is dat bepaalde groepen er erg slecht tegen kunnen als ze op hun gedrag aangesproken worden. Dan wordt er van alles bijgehaald en zijn de tegenstanders racisten, of hebben t altijd op hun gemunt, worden zij altijd met de nek aangekeken enz.
     
    Frun en Viviennee vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina