Ik heb vandaag een pruim op, van buiten zag hij er goed uit, geen rate plekken. En ik bijt er een stuk uit en keek daarnanin de prui En net dat stuk waar ik van had gegeten kwam een soort rood sap uit, Terwijl de pruim geel is van binnen. Het leek wel een rotte plek. Hier heb ik een stuk van opgegeten dus , verder heb ik dat oveie stuk van de pruim afgehaald en t goede gedeelte opgegeten. Zou dat stuk wat ik ip heb kwaad kunnen ivm listeria bacterie ofzo? Had al gezocht op google maar kan niks vinden.
Nee joh relaxed! Waarom zou dat kwaad kunnen? Gewoon geen rood vlees, geen alcohol en geen vaccuum verpakte vis, en wees vooral niet té bezorgd
Ja dacht dat rot fruit ook schadelijk kon zijn ivm bacterieeen, En omdat ik er dus toch een stukje van op had.
de lysteria bacterie zit aan de buitenkant van de groente of fruit... als je je groente en fruit gewoon even wast is de kans nog kleiner als dattie al was... En inderdaad niet te veel zorgen maken... als je al het voedsel zou laten staan waar een "risico" aan vast zit, mag je als zwangere al helemaal niets meer eten... DAT lijkt mij weer niet gezond
Hoe smaakte dat rode? Als het gewoon goed smaakte was het geen rotte plek, dan moet het al vies zijn geweest. Ik heb zelf niet al te moeilijk gedaan... laatst was zelfs op de radio dat we beter maar geen kebab kunnen eten. Zo mag je helemaal niets meer zeg... mijn eitjes bak ik en het eigeel laat ik een beetje rauw. Ben er nog nooit ziek van geworden.
probeer gewoon te leven.. als je daadwerkelijk bij iedere slok, hap en stap na moet denken, kun je ook niet genieten.. HEt kan geen kwaad... Succes meid
Het "ergste" wat er kan gebeuren is dat het fruit gaat gisten, zodat er een héél klein beetje alcohol ontstaat. Dat is echt nihil. Geloof me, die pruim móet wel prima zijn geweest. Rot fruit stinkt en is niét lekker! Wat de dames voor mij ook al zeiden: niet te druk maken Je geeft leven, maar moet zelf ook blijven leven.
Relax! Gewoon normaal leven en niet om van alles in paniek raken. Als je gewoon gezond eet en geen alcohol, drugs, rauw vlees/vis en dergelijke eet zit je goed. Ik snap niet zo goed waarom sommige mensen ineens helemaal in de stress schieten van dit soort dingen zodra ze zwanger zijn. Je bent zwanger, meer niet. Relax aub.
Je zegt dat de pruim van binnen geel was, maar was de schil misschien blauw? Dan komt er uit de schil namelijk rood sap, dus mogelijk is er sowieso geen probleem.
Hier ben ik het dus helemaal mee eens.. Mijn gyn zei dat zelfs het voedingscentrum overdrijft met geen salami ed meer.
Kaneel staat toch ook op zo'n lijstje? Waanzin, echt. Onlangs nog salami gegeten, heerlijk. Ik denk dat als je gewoon normaal en gezond eet, met mate en gevarieerd, er helemaal niks aan de hand is.
Ik weet het, maak me veel te ongerust om alles. Zal eens gaan proberen om me minder zorgen te gaan maken en meer te gaan genieten.