De fles maak ik hier altijd klaar met koud water, wat we opwarmen in de magnetron. Volgens mij wordt het sterk afgeraden om warm water uit de kraan te proberen.
Warm kraanwater word inderdaad sterk afgeraden. De beste methode is nog altijd een deel heet (kraan)water net van de kook af, poeder erbij en de rest koud kraanwater. Door heet water net van de kook te gebruiken dood je de evt bacterien in de voeding en lost het poeder beter op. De magnetron maakt het water niet heet genoeg en je hebt kans op hotspots in het water. Door roeren haal je dit ipc wel weg, maar als dat niet goed gebeurd heb je dus hele hete plekken in de voeding.
Nu 2 voedingen gegeven met de Dr Browns. Hij doet er langer over, heeft zich niet verslikt en drinkt met minder bijgeluiden. Ook nog niet echt hard gehuild na de fles, dus voor nu heel blij. Even afwachten of hij de rest van dag ook niet spuugt. Lijkt erop dat dit de goede fles is. Al valt hij wel bijna in slaap na de 1e helft. Hij moet ze natuurlijk wel leegdrinken. (Tot nu toe wel gelukt)
Over het leegdrinken, dat ligt er een beetje aan. De richtlijn is 150cc voeding per 24 uur per kg. Dus bij 4 kg zeg je 4x150 = 600 cc voeding per 24 uur. Bij 6 flesjes kom je uit op 6 x 90/3 (= 100cc voeding). Echter dat is een richtlijn en daar is speling in. Maximaal 180 cc voeding per kg per 24 uur en minimaal 120cc voeding per kg per 24 uur. Dus stel dat hij 4 kg zou wegen dan is alles tussen 4x120 (is 480cc) en 4x180 (is 720cc) goed. En dan nog is de groei belangrijker. Dus als hij 460 per dag zou drinken en netjes zijn lijntje blijft houden bij het groeien is het voldoende voor hem. De fles hoeft dus niet perse leeg, hoewel ik je gevoel wel snap. Wel fijn dat het nu beter gaat!