Onrust tijdens drinken, reflux. Help.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Demia, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demia

Demia Lid

12 mrt 2008
    56
    0
    0
    Mijn dochtertje van 2,5 week drinkt niet lekker.
    Sinds dag 2 krijgt ze flesvoeding, dit hebben we langzaam opgebouwd. Al op dag 6 hadden we het vermoeden dat ze (verborgen) reflux heeft. We herkenden het wegslikken en in golven spugen van onze oudste dochter, zij had reflux en koemelkallergie. Op dag 7 zijn we nutriton door de voeding gaan doen. Een heel enkele keer kwam er nog een golf terug, maar lang zoveel niet meer als voor de nutriton.
    Nu rommelen we wel al sinds het begin met de speen op de fles. We hebben de difrax s-fles, de s-speen daarop ging veel te snel. In 2 minuten flesje leeg. Daarop hebben we de dental s-speen gekocht. Dit ging goed, totdat we de voeding gingen verdikken. Toen kreeg ze er bijna niks meer uit. Daarom de dental m-speen gekocht. Dit leek goed te gaan, maar de ene keer dronk ze haar fles in 10 minuten leeg, de andere keer duurde dat wel een uur!
    Het is nu zo dat ze iedere keer na 1/3e fles stopt met drinken, al dan niet een boertje laat, gaat krijsen, vervolgens de fles weer willen maar niet meer goed aanhapt. Ze verslikt zich, neemt de speen niet, is gewoon heel onrustig. Ik heb al geprobeerd de gewone s-speen er weer op te zetten, dat gaat alsnog te snel en die hapt ze ook niet goed aan. Ook een kruidvat siliconenspeen geprobeerd, zelfde verhaal.
    Sinds gisteren maak ik de voeding op maximale dikte, dit omdat ze weer veel ging wegslikken en 's nachts al een paar keer half lag te stikken in de teruggekomen voeding.

Sinds afgelopen donderdag geven we haar pepti, omdat ze vaak maar 3 van de 12 uur overdag sliep en de rest ontevreden was. Ze slaapt nu wel wat meer, maar heeft erge last van kramp (gehad).

Ik weet even niet meer wat ik moet doen.
    * Naar de chiropractor om te zien of er wat aan de hand is, waarom ze zo moeilijk drinkt. Ze was de laatste keer ook erg minimaal gegroeid. Mag haar grotere flessen geven, maar die drinkt ze bij lange na niet op.
    * Naar de huisarts om te vragen voor medicatie tegen het zuur bij het omhoogkomen van de voeding. Zou dat de reden zijn waarom ze zo krijst tijdens het drinken?
    * Overstappen van pepti naar nutramigen. Bij mijn oudste namen de refluxklachten af na de start met nutramigen.

Wie heeft er advies?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Stap 1 lijkt me om naar de huisarts te gaan, je hebt ervaring, dus je herkent de klachten.
    daarnaast, probeer eens VEEL kleinere hoeveelheden per keer te geven, veel vaker. Normaal gesproken drinkt een kind van deze leeftijd zo rond de twaalf keer per dag, kleine beetjes, daar is het maatje ook op ingesteld. Met kunstvoeding is dat minder gebruikelijk, maar het is wel waar een baby van nature op ingesteld is. Met kleine beetjes in de maag is de druk op het maagklepje veel minder, waardoor er minder reflux is.

3. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Wat dirksmama zegt. Bij mijn zoontje bleek dit echt super goed te werken. Verdikken hielp niet, hij kreeg er ontzettend last van zijn darmpjes van.

4. Demia

Demia Lid

12 mrt 2008
    56
    0
    0
    Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts. Ga het daar even voorleggen. Over de chiropractor twijfel ik nog als eerste stap, morgen ook even overleggen.
    De hoeveelheid per voeding halveren, ik betwijfel of ze daar genoegen mee neemt. Ze komt nu soms al om de 2-3 uur. Daarentegen zit er snachts wel vaak 4-5 uur tussen, dus komen we toch op 6 voedingen uit. Ik hou dat snachts liever zo, aangezien mijn andere dochter er evengoed om 7 uur bij is. Dan komen we zelf ook nog aan slapen toe.

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Goed dat je naar de HA gaat. Als hij niks wilt doen/voorschrijven een doorverwijzing naar de KA vragen/eisen.

Succes!!

6. Demia

Demia Lid

12 mrt 2008
    56
    0
    0
    Gelukkig wilde de huisarts wel meewerken, veel leek ze er echter niet van te weten. Maar goed, we mogen in ieder geval nutramigen proberen om te zien of de reflux daarvan verminderd. Bij mijn oudste was dat wel het geval, dus ik hoop dat het nu ook werkt. Anders moeten we toch gaan nadenken over medicatie. Als het zonder kan, hebben we dat natuurlijk liever.
    Over de chiropractor hebben we het niet meer gehad, eerst maar eens zien of de verandering van voeding wat doet. Dan kijken we wel weer verder, maar ik hoop dat het niet hoeft.

Deel Deze Pagina