Onrust

Discussion in 'Zwangerschap' started by moontje2008, Jun 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hoi!

Gisteren weer bij de gyn geweest en mijn bloeddruk is stabiel, maar hij heeft wel gezegd dat als mijn bloeddruk nu omhoog gaat ze niet meer gaan zitten rekken en mij gaan inleiden. Mijn kleintje groeit als kool en doet het hardstikke goed en mijn gyn vind dat ze beter iets eerder kan komen dan dat ik mijn eigen lichaam ziek ga maken. Ben trouwens 34 weken..

Nu moet ik dus elke week weer terugkomen en hij zei zelfs dat de kans erin zit dat ik 2X per week moet komen, waarvan een keer voor een CTG.. da's allemaal heel leuk, maar ik woon een half uur van het ziekenhuis af en het zelf autorijden valt me zo tegen. Mijn vriend probeerd zijn vrije dag te schuiven (werkt 4 dagen) maar als ik twee keer moet valt dat niet te doen..

Ik ben zo bang dat mijn lieverd er niet bij is en dat ze dan willen gaan inleiden, heb ik dan nog wel de kans om mijn spulletjes te pakken en wachten ze dan wel tot mijn vriend er is? Hoelang duurt het nog als ze je inleiden.

Ik heb informatie gezien over een inleiden en dat maakte me best angstig en verdrietig, vooral toen ik las dat de baarmoedermond rijp moet zijn.. lijkt me niet prettig die inwendige onderzoeken.. en dan hoe ze de baarmoedermond willen laten rijpen.. allemaal zo klinisch, zo ziekehuizerig..

Wie heeft hier ervaring mee en kan een beetje van mijn onrust wegnemen?

En zouden jullie alleen naar deze afspraken gaan of iemand meenemen?

Groetjes!

2. sillie78

sillie78 Actief lid

Nov 13, 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Ik heb er geen ervaring mee, dus weet niet hoe het gaat. Maar volgens mij mag jij wel zeggen dat ze even moeten wachten met inleiden tot je vriend er is. Misschien kun je ervoor zorgen dat ook je vriend alvast een tas in de auto heeft met de benodigde spullen, zodat je je daar in ieder geval geen zorgen meer om hoeft te maken.

Jij bent degene waar het om gaan, dus als jij wil dat ze wachten op je vriend, dan moeten ze gewoon wachten! Ze willen in het ziekenhuis misschien weleens gehaast doen, maar jij mag de eisen stellen. Misschien kun je dit ook voorleggen bij de gyn. Dus niet vragen, maar zeggen. Zo van, "ik wil dat mijn vriend erbij is als ik word ingeleid". Ik denk niet dat het op een half uur/uur neerkomt.
    Meid, probeer het heft in eigen hand te nemen wat dat stuk betreft.

M.b.t. de rest, probeer je er aan over te geven. Wat gebeurt, gebeurt. Ik vind het ook allemaal doodeng hoor, maar ik merk dat die gedachten me helpt.

Sterkte en heeeeeeeeeeeel veel succes!

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Goede tip!

Ik denk dat ik voor volgende week gewoon op papier zet wat ik wel en niet wil en ik wil dat ze wachten tot mijn vent er is! Wie moet ik anders de huid volschelden?

Ik vind het ook allemaal eng hoor.. ook al heb je er al zo'n 8 maanden naar toe kunnen groeien!

X

Share This Page