zwangerschapsverlof uitkering lager dan ziektewet uitkering

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by wennepennie, Nov 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wennepennie

wennepennie Actief lid

Feb 1, 2009
    166
    0
    0
    #1 wennepennie, Nov 8, 2011
    Last edited: Nov 8, 2011
    Beste UWV webcareteam,

Ik zit sinds januari in de ww en zat vanwege mijn zwangerschap sinds mei in de ziektewet. Nu is mijn zwangerschapsverlof op 1 oktober ingegaan. Mijn zwangerschapsverlofuitkering is een stuk lager dan mijn ziektewetuitkering die ik de afgelopen maanden heb ontvangen. Nu heb ik daarover gebeld met het UWV en die hebben mij gemeld dat ze mijn zwangerschapsverlofuitkering basseren op het inkomen de maand voordat ik de ziektewet in ging.
    OP de website van het UWV staat dat een zwangerschapsuitkering gebasseerd is op het inkomen van de maand voorafgaand aan je zwangerschapsverlof.

Klopt het dat ik dus een lagere zwangerschapsuitkering krijg dan ziektewetuitkering?
    Zo niet, waar moet ik dit dan aangeven bij het UWV, want via 0900-9294 willen ze me hier niet meer over te woord staan.

Alvast bedankt.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Wennepennie,

Ik begrijp uit je bericht dat je al contact hebt gehad met de collega die de uitkering heeft berekend.

We zijn voor je aan het uitzoeken waarop deze beslissing is gebaseerd. Je krijgt hier zo snel mogelijk een reactie op.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Wennepie,

Het is me helaas niet gelukt om een goed duidelijk antwoord op je vraag te krijgen.
    Daarvoor is inzage in je dossier nodig.

Ik wil je wel graag helpen.

Als je wilt stuur met een privé-bericht met je telefoonnummer.
    Ik neem dan zo snel mogelijk telefonisch contact met je op.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page