onrust

Discussion in 'Baby en dreumes' started by lilo77, Nov 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

Jul 2, 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    ons dochtertje van 2.5 maand blijft maar telkens kreunen (vooral snachts). zowel overdag als snachts als overdag komt ze niet in slaap en ligt ze maar te kreunen en te huilen. het is dan net of ze telkens aan het persen is om te poepen.
    ook na de fles is ze heel onrustig en wil ze niet op schoot knuffelen of in de box liggen (begint ze meteen weer te huilen)
    nu had ik ergens gelezen dat het kreunen ook veroorzaakt kan worden door overvoeding. ze krijgt 6x 120 + 4 schepjes poeder en nutriton. ze weegt circa 4700 gr. dat moet toch niet te veel zijn of wel?? overgaan naar 5 voedingen is nog geen optie omdat ze snachts nog voeding krijgt.
    ze krijgt al een tijdje voeding voor koemelkallergie maar dit lijkt weinig te helpen (er is ook nog niet bewezen dat ze het heeft). verder krijgt ze zantac voor verborgen reflux, bedje schuin en bezoeken we een osteopaat.
    pfff we weten het niet meer. er is zoveel onrust in ons gezin door huilen en kreunen....
    herkent iemand dit en misschien tips

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi, nee teveel lijkt me niet, mijn dochter kreeg op 4 weeken 7 keer 120 , wel niet allemaal leeg he :)

wat wel kan , op die nutriton reageerde ze ook enorm, krijsen en zelfs fles weigeren. ik dik nu in met gelilact en dat gaat super nu. nutriton kan voor krampen zorgen

succes

3. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Ja, kan echt door de nutriton komen. Mijn zoontje krijgt op 180 cc voeding 1,5 schepje nutriton en die heeft er ook dan al last van.
    Vind 4 schepjes op 120 voeding wel erg veel hoor. Volgens mij mag je op 100 cc 1 tot 2 schepjes toevoegen. Hier in het ziekenhuis adviseren ze max. 1 schepje per 100 cc voeding, anders verstopt je kindje helemaal.

4. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    met de gelilact dik ik op 180/6 , 1schepje en 1/3 schepje in.

ook als ze moeite heeft met stoelgang. nu even weer door de groentepap geef ik al ens een fles met hepar water

succes

5. lilo77

lilo77 Bekend lid

Jul 2, 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties. Nutriton krijgt ze pas en het kreunen/onrust heeft ze al vanaf week 2! dus dat kan het denk ik niet zijn.
    ze krijgt trouwens niet 4 schepjes nutriton hoor. ze krjgt 6x120 water+ 4 schepjes voeding en dan 2 schepjes nutriton

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Te veel voeding zal het niet zijn. Je zegt dat ze het al vanaf haar 2e week heeft, dan zou ze al vanaf dan te veel voeding moeten krijgen.
    Welke voeding voor kma krijgt ze? Misschien is de voeding die ze krijgt te licht voor haar.

7. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Ohhhh, dat scheelt. Schrok al even, het is namelijk bende. Jesse kan jammer genoeg niet zonder.

Ik neem aan dat je nutriton gebruikt ivm reflux? Jesse had niet genoeg aan de nutriton zelf. Heeft echt medicatie nodig.
    Kreunde ook veel, vooral als we hem plat neer legden (bed staat hier schuin). Veel onrust in zijn lijfje. De huis-tuin-keuken dingen werkten bij hem niet voldoende. We hebben eerst zantac gekregen tegen de reflux en daarna nexium. Dit werkte bij ons perfect en sindsdien heeft hij bijna geen last meer.
    En je zou evt nog aan KMA kunnen denken. Als je dochter zo last blijft hebben aan de bel gaan trekken bij de HA.

8. lilo77

lilo77 Bekend lid

Jul 2, 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    mijn vriend is nu weer met haar naar de huisartsenpost.ze heeft namelijk ook een hele flinke navelbreuk waar we denken dat ze last van heeft.
    ze krijgt nu al een aantal weken friso allergy care. eerst nutrilon pepti maar dat hielp helemaal niks. misschien inderdaad nog iets sterkers....
    en voor de verborgen reflux misschien andere/extra medicijnen
    nou ja wordt dus weer vervolgd

9. lilo77

lilo77 Bekend lid

Jul 2, 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    huisartsenpost kon helaas niks betekenen omdat het allemaal via onze kinderarts moet gaan en die vandaag niet aanwezig is. Maandag kunnen we pas bellen voor een afspraak...

10. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi,

moest het niet de navelbreuk zijn , dan even kort mijn verhaal

vanaf 3w had ik doro dat er iets was, krijsen , niet kunne neerleggen ,oververmoeid raken ( zowel zij als ik) KA relflux kon ni te vroeg
    ok 4w andere KA geweest opname gehad, van 4d , wel reflux, gestart met nutrilon omneo (ervoor bv)
    omeprazole tegen de reflux
    alles ging goed
    8w eerste spuitjes, terug van dat , weinig drinken, krijsen......
    11w en 3d, overgeaan op novarice voor moest het KMA zijn ( moest van KA) ja nu dit dronk ze helemaal niet. ze dronk vand e omneo nog de helft dat moest en die novarice dus ook. nu was ik wel ervoor begonnen in te dikken met nutriton ( moest ook van KA) is ze daar op gaan reageren???
    12w opname zh , niks meerd rinken , 6d, allerlei onderzoeken gehad, zei arts vana nder zh, bij gastroscopie, bvolgens mij is de reflux beter ( dus geen zuur meer wel overgeven ) stop eens alle pillen en geen is gewoon nutrilon. wel sindsdien heb ike cht een fijn leuk meisje. ze lacht ze speelt, ze eet :), soms nogw el is krijsen opd e fles, ja ze geeft nog over, maar ok. dik dus nu in met gelilact en sidns week 14 eet ze groentepap en dit gaat super. smiddags eet ze me nu heeeeeeel veeeeeeeeeeel maar ik laat ze maar want de ochtend en voormiddag eet ze meestal heel weinig.
    nu artsen spreken elkaar tegen
    mijn ka: die omeprazole , een heel nemen savonds en paar maanden, dan eens stoppen en kijken en terug beginnen indien nodig
    arts van ander zh stop, stop di pillen mag je maar 6w geven, en als het echt niet anders kan een half en smorgens.
    is dus gewoon het tov. ik had zoiets van ja ok we zullen is proberen enzien en nu gaat super.

ik weet niet neemt je dochter al medicatie en zo ja hoelang???? want anders kan je mss ook is stoppen en kijken.
    en ik zou ook is indikken met gelilact, baad het niets chaden ook niet he. mijn krijste ook van in het begin, dus dacht ookd at het daar ni aan kon liggen. ik zal nooitw eten door wat het nu beter is. maar ik probeer egwoon onder begeleiding van arts uiteraard. alhowel ik dinsdag moet gaan en ze ni weet dak groentepap geef :)
    KA starten op 3M
    andere arts starten op 4m
    dus ben gestart op 3,5 maand :)

succes

Share This Page