Goede morgen! Ik geef mijn dochter volledig borstvoeding. Nu heeft ze de laatste week wat last vankrampjes. Hierdoor drinkt ze erg onrustig, laat veel los en wringt zich in allerlei bochten. Ze 'gromt' er dan ook bij. Wat kan ik hier aan doen ? Alvast bedankt!
Hoe is je dochter gegroeid sinds haar geboorte (graag alle gewichten even opgeven). Hoeveel ze groeit is mede bepalend voor het in te zetten beleid. Heb je een sterke toeschietreflex? Ik hoor graag van je.
Hallo! Sarah woog bij de geboorte 2185 gram. Bij thuiskomst uit het ziekenhuis woog ze 2230 gram, laatste dag kraamzorg 2300 gram. Op 24 januari woog ze 3000gram en op 2 februari woog ze 3325 gram. Ze groeit dus goed! Ik heb inderdaad veel melk, ze laat ook vaak wat uit haar mondje lopen. Verder doet ze het prima op de onrust na.
Hoi, Ze groeit idd goed. Het kan verstandig zijn om de melkproductie een klein beetje te temperen. Het kan verstandig zijn om maar 1 borst per keer aan te bieden en bij een hele heftige tsr de tsr zelf op te wekken voor je aan gaat leggen. Dat zelf opwekken kun je doen door zachtjes de borst / tepel te masseren. De melk vang je op in een kopje of doekje. Als de melk niet meer spuit kun je haar aan gaan leggen. Bij krampen na de voeding geef je nog een keer dezelfde borst. De leegste borst geeft vette melk en die vette melk zorgt voor rust in de darmen. Ook het zuigen aan de lege borst geeft rust in de darmen. Succes.