Mijn kleine moppie is van een rustige en tevreden baby verandert in onrustig en ontevreden. Heb een aantal dingen opgemerkt bij haar. Mss dat het voor iemand herkenbaar is? - veel hikken en horen dat de voeding omhoog komt - spugen/kwijlen en zuur ruiken - veel met tongetje buiten mondje
Klinkt als reflux. Hier ook precies hetzelfde mijn zoontjd heeft verborgen reflux dus niet spugen maar melk Komt wel omhoog maar niet dat hij spuugt. Heel vervelend. Hij Krijgt nu johannesbroodpitmeel door de voeding helpt wel een beetje gelukkig maar nog steeds heeft hij van die hazenslaapjes. Hij wordt dan wakker na 20 min ong doordat voeding dus omhoog komt. Maandag zijn we bij de KA geweest hij heeft medicijnen gekregen maar die waren niet op voorraad dus we Moeten wachten totdat ze binnen zijn. O en van de huisarts had hij eerst zantac gekregen maar daar reageerde hij helemaal niet goed op.
Klinkt idd als reflux. Je zou voeding in kunnen dikken met jbpm. Of idd even langs de huisarts of kinderarts. Krijg je er iets voor.
Hoi Dithje, Mijn zoontje had erg last van reflux.. hij was hierdoor ook erg onrustig en dit werd steeds erger. Wat ik me afvraag: Moet je kleintje ook erg huilen? (dit hoeft niet voor reflux oid hoor, ik vraag het me gewoon af) Mijn zoontje over strekte zich tijdens de borstvoeding, ging vaak heel hysterisch huilen en vaak kwam een groot gedeelte weer omhoog. Later na de voeding kwam in beetjes de voeding steeds omhoog (dit rook heel zuur) Wij zijn naar de huisarts geweest, die had als advies om de voeding in te dikken (hielp niet), later naar de kinderarts geweest en toen medicatie gekregen, we hadden gelijk een ander kindje! Als de klachten blijven/erger worden idd even langs de huisarts. sterkte met je kleintje, zo rot om je kindje niet lekker in zijn/haar velletje te zien zitten
Jbpm (nutriton van nutrilon) helpt daar voor! Ons meisje had dat ook en van de week nutriton gekocht en ze houdt nu alles binnen en ruikt niet meer zuur! Dus het proberen waard! Ze drinkt nu ook veel beter!