Hallo dames Ik ben aan t twijfelen wat ik moet doen, mijn zoontje 14. Maanden oud eet sinds gisteren niets alleen zijn laatste fles, vanmorgen droge luier. Hij drinkt normaal veel en heeft ook altijd een klets natte luier. Hij is nu al twee weken verkouden en heeft ook zijn trommelvlies wat rood maar de dokter kon niet goed kijken want er zat te veel oorsmeer. Hij heeft geen koorts Wat zou ik doen afwachten of de hap bellen
Ik zou de HAP even bellen voor advisies..maar een droge luier is natuurlijk geen goed teken. En je niet laten afschepen hoor..
Tja zonder koorts zal hij natuurlijk niet snel uitdrogen. Maar als jij je zorgen maakt zal ik zeker bellen voor advies wat je het beste kunt doen. Probeer hem regelmatig vocht aan te bieden, dat hij niet wilt eten als hij zich niet lekker voelt kan best eventjes. Misschien een pcm zetpil dat hij wat minder last van zijn oortje heeft en wat beter wilt drinken? Heel veel succes!
Ik zou even afwachten of hij deze ochtend wel wil drinken. Zou ook van alles proberen, appelsap of limonade enzo, belangrijkste is dat hij drinkt, of fruit eet (appel, druiven, mandarijntjes) (Eva heeft een week op appelsap geleefd toen ze een oorontsteking had, met hoge koorts, ze was toen wel iets ouder. Het enige wat ze op een dag at was een klein stukje ontbijtkoek en 2 snoepjes...)
Ik zou denk afwachten. Misschien wat yoghurt/vla /fruit geven, misschien dat hij dat wilt en anders een fles geven, alles wat er ingaat is mooi meegenomen.
Tuurlijk kun je zonder koorts wel uitdrogen, als je geen vocht meer binnen krijgt om wat voor reden droog je uit, dit kan met en zonder koorts. OT Meis volg je moeder gevoel, als die het niet vertrouwd bel je de HAP, al is het maar om advies in te winnen. Sterkte!!!
Ik zeg ook niet dan je NIET kan uitdrogen, geef alleen aan dat met 1 dag minder eten en drinken zonder koort, diarree of braken je niet SNEL zult uitdrogen. En daarmee zou je misschien nog wel even kunnen afwachten, mits TS er vertrouwen in heeft.
Dank je wel dames. Hij heeft net een beetje gedronken, ik wacht nog ff af en anders bel ik. Hij is verder vrolijk weet niet of t door de kiesjes kan komen de doorkomen
Ik zou de HAP hier ook niet voor bellen. Probeer idd zoveel mogelijk vocht binnen te krijgen. Gier werken pakjes drinken, waterijsjes en drinken uit zo'n aquarius flesje altijd goed.
Oh ja pakjes werken hier ook goed als ze niet goed drinken (hm, altijd dus, hier geen grote drinkers...). Of uit een grote mensen beker laten drinken.