onrust

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Snowedin, 12 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snowedin

Snowedin Lid

13 nov 2013
    36
    0
    0
    Hallo!
    Zal me even kort voorstellen. Ik ben Danielle en wil graag een kind samen met mijn partner. Nu zijn wij 2 vrouwen en hebben voor een KID behandeling gekozen met een donor via een spermabank.
    De eerste poging is helaas mislukt, omdat we achteraf te vroeg waren met het insemineren.
    Nu ben ik weer bezig met die ovulatie testen en ik wordt er helemaal gek van.
    Heb niet eerder een echte LH piek gehad op de test. Nu zijn de testen vanaf maandag 09-12 allemaal erg vaag en als je goed kijkt zie je een streepje.
    Ik ben al jaren gestopt met de pil, dus dit kan geen invloed meer hebben.
    Mijn vraag is of jullie dit ook lastig vinden? En hoe kan ik ervoor zorgen dat ik op de juiste dag geïnsemineerd wordt?

2. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Owja, die testen, daar kan je soms heel onzeker van worden. maar je piek is (of komt) er pas als het tweede streepje even donker is als de eerste of donkerder. Dat verschil zie je wel met de lichte streepjes die jullie dan misschien nu zien. Bij onze iui's moest ik bellen op die dag en dan was de volgende dag de inseminatie.
    Veel succes!

3. Snowedin

Snowedin Lid

13 nov 2013
    36
    0
    0
    Het vreemde is. Dat ik nog nooit een positieve test heb gezien.
    En ik mag dan bellen en wordt de dag zelf geïnsemineerd en de dag erna.
    Dus 2 dagen achter elkaar.

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Die extra dag zal zeker schelen.
    Doe je ook een temperatuurcurve erbij? Kan soms helpen.

5. Snowedin

Snowedin Lid

13 nov 2013
    36
    0
    0
    Ja die hou ik al maanden bij. Alleen kan je meestal achteraf pas zien of je goed hebt gegokt.

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Kijk even op de site www.thermo-meters .nl
    Hier kun je je laten begeleiden door een hele fijne vrouw, die er eigenlijk nooit naast zit ;)

Succes!

7. MrsMe

MrsMe Lid

10 jul 2013
    97
    0
    0
    België
    Hoi Snowedin

Ook mijn vrouw en ik hebben deze procedure doorlopen, maar wat ik me afvraag: waarom mag / kan je niet door het ziekenhuis opgevolgd worden (met inwendige echo's en/of bloedname) als je ovulatietesten niet duidelijk zijn?
    Bij ons werden de ovulatietesten gebruikt als extra controle (heeft ervoor gezorgd dat er op een bepaald moment met een onverwacht vroege eisprong alsnog geïnsemineerd kon worden.)

8. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Hoi! Ik sluit me aan bij MrsMe, toen wij IUI deden moest ik altijd naar het ziekenhuis voor echo's en bloedafname. Thuis hoefde ik niet te hannessen met ovutesten. Maar blijkbaar verschilt dat per ziekenhuis. Misschien kun je het eens aankaarten in jouw ziekenhuis?

Ik wens jullie veel succes!

9. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Hoi Snowedin,

Ovulatietesten kunnen ook echt een ramp zijn. Bij de een is het gewoon iedere maand duidelijk maar ik bijvoorbeeld ben ook écht een ramp met die dingen. Althans, ik, meer mijn lichaam :D Hij is gewoon 2x positief geweest (ik had op een gegeven moment van die smiley testen gekocht omdat ik ook gek werd van die streepjes) terwijl mijn eisprong niet eens in de buurt zat en hij blijft negatief als 'ie positief moet worden en daardoor heb ik 2 x een eisprong gemist. Dus ik krijg standaard echo's tijdens mijn cyclus voor een terugplaatsing en spuit Pregnyl als de follikel groot genoeg is. Kost wat meer tijd maar scheelt bergen twijfel.

Succes!!!

10. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Heb je al van clearblue de digitale testen geprobeerd. Deze geven met een smiley je lh piek aan, kan niet mis. Succes.

11. Snowedin

Snowedin Lid

13 nov 2013
    36
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties. Hier kan ik wel wat mee!!!

Deel Deze Pagina