Baby is nu 18 dagen oud. Wij zijn echte buitenmensen, sportief. Hij gaat nu anderhalve week elke dag een uur mee wandelen in de kinderwagen. Maar die zon...... we hebben een Dooky en een parasol. Maar geen van beiden werkt. Om de 5 seconden ben je aan het hannesen om alles te verstellen, en dan nóg ligt hij deels in de zon. Het frustreert me enorm! Ik vind hem te jong om al in te smeren. Wat kan ik nog proberen?
Is een lakentje of hydrofiele doek over de beentjes niet iets? Scheelt een hoop zonlicht op de beentjes. En verder weet ik het eigenlijk ook niet. Ik heb nooit bruine baby's gehad, dus hier was een lakentje en de parasol genoeg.
Hydrofiel leg ik er wel eens overheen, alleen over de benen, maar de zon piept ook op zijn lijfje, armpjes, hoofd. En ik wil ook de zon uit de bak wil houden ivm oplopende temperatuur. Zo irritant dat er niks lijkt te bestaan!
Op de heetste uren niet naar buiten gaan. Als je in de ochtend of einde van de middag naar buiten gaat en in beweging bent (dus niet continue stilstaat op 1 plek) dan is het niet erg als er een paar tellen zon in de bak komt. Tot 12 uur naar buiten en na 16 uur.
Een parasol werkt niet met wandelen nee, dat werkt alleen als je stil staat ergens. Een dookie ken ik niet. Ik woon in Zuid Frankrijk, zon en hitte volop dus. Wij lopen zoveel mogelijk in de schaduw, en we hebben een Bugaboo zomerkap. Die kan je heel ver uitklappen. Soms komt de zon even door de zijkanten heen (die hebben donker mesh, creeren wel schaduw maar blokkeren niet de zon volledig) , maar dat is niet zo erg, het is maar een paar seconden tot de volgende schaduwplek. Als er langere tijd geen schaduw is dan leggen we een grote hydrofiel over de kap heen die de mesh bedekt. Als de zon lager staat en de beentjes bereikt dan leggen we een hydrofieldoek over de beentjes.
Dun broekje en romper lange mouw. Insmeren deed ik wel. En ook een bugaboo waarvan de kap heel laag kan. Hydrofiel vastmaken met haarklemmen, zijkanten wel open.
Bugaboo kun je hengsel ook omklappen, dat je zeg maar met lopen niet in de bak kijkt (of de bak er andersom op zetten)
Waarom vind je hem te jong om in te smeren? Ik heb een dookie en loop zoveel mogelijk in de schaduw of met de zon achter de kap. Anders een draagzak een optie?
Hydrofiel vastmaken werkt dus niet, dat is die Dooky. Die maak je vast aan de stang boven, maar dat werkt alleen als de zon precies recht achter je staat. Zodra de zon een beetje links of rechts van je staat, piept ie er dus onder. Of als de zon laag staat etc. Je bent dan steeds die dooky aan het verschuiven van links naar rechts maar dan nog werkt het niet. Juist die zijkanten moeten bedekt zijn maar dan wordt het weer te heet in de wagen. Dat kan echt in no time flinke aantallen graden oplopen dus dat wil ik niet riskeren. Wij hebben geen lage kap, enkel een hoek van 90 graden dus dat dekt ook onvoldoende af. Zon vermijden in de middaguren werkt vaak niet qua planning. Ik begrijp gewoon niet waarom er niet iets ingenieus bestaat waardoor die kinderwagen gewoon uit de zon kan blijven niet wandelen is ook geen optie.
Draagzak hebben we! Maar daar zit ie nog niet helemaal lekker in. We proberen het over een week of 2 nog eens. Insmeren vind ik zo heftig op het tere huidje. We wassen hem ook niet met zeep ofzo, alleen water. Niet dat ik anti ben, maar zo die eerste weken wil ik hem nog even puur houden lijkt me het beste voor zijn huidje. Hij gaat maar één of 2 keer per week in badje, maar als ik hem in ga smeren moet dat er die dag ook weer af. Is ook alweer een ding, dan zou ik hem elke dag in bad moeten doen? Hoe doe/deed jij dat?
Oh en hier in de wijk zijn zoveel bochtjes en dingetjes dat ik onmogelijk langer dan een paar minuten rechtdoor kan lopen met de zon in een bepaalde richting. Vandaag anderhalf uur gewandeld, nou, dan weet je wel hoe ik gehannest heb
Dooky volledig over de draagwieg. Luchtige kleding (bij ons is het nu nog niet zo warm dat dit niet kan, mss is dit bij jullie anders). Dun ademend lakentje gebruiken.
Dooky volledig er over werkt dus niet aan de zijkanten. Dan is er alleen bescherming als zon recht voor of recht ander je staat. En dat staat ie zelden
Wss te zien wat voor buggy je hebt ook want bij ons was er een opening maar zeker niet zo groot dat de baby gewoon in de zon lag. Zoiets bedoel ik. En zou je met zoiets wat zijn? Geen idee of het iets goed is hoor. In.combinatie met uw parasol die je gewoon buigt naar de kant dat nodig is. https://www.uv-fashions.nl/altabebe-universele-uv-zonnescherm-met-zijkantberscherming-voor-kinderwagens-antractiet-al7013-30?channable=00a8f0696400414c373031332d333004&gclid=EAIaIQobChMIxufniNDs-AIVmojVCh3o1wAvEAkYBCABEgIwu_D_BwE
Wij hebben een zonnescherm bij onze kinderwagen (joolz day+). Die werkt heel fijn! En ja en kwam zonlicht langs de zijkant maar als je weer een andere kant oploopt is dat opgelost. Dat kan echt geen kwaad. Ze lag ook vaak onder een hydrofiele doek. En wij gingen de eerste periode niet op het heetst van de dag wandelen. En onze wagen heeft een ventilatie stuk ind e kap. Moet wel zeggen dat we hier bewust naar gekeken hebben met de aanschaf van de wagen. Ventilatie en een fijne zonnekap, ik was begin juli uitgerekend.
Maar ook in de ochtend en begin van de avond schijnt de zon, dus zit ik nog met het probleem ook al is de temperatuur dan misschien iets aangenamer.
Precies die dooky heb ik als op het eerste plaatje! Grappig! Maar het tweede wat je stuurt is misschien wel een uitkomst, met die zijkanten! Ik ga eens op onderzoek uit, dank je voor de tip!! Parasol laat ik voortaan thuis, echt een onding, buigt ook helemaal niet lekker. Is ook van het merk Dooky, misschien verschilt het per merk ook nog?
Ja slim met zo'n ventilatie stuk! Had ik ook eerder moeten weten, dan had ik die zeker weten ook gekocht!