Hallo, door het niet op gang komen van de bv ben ik op de fles overgestapt. Maar ik denk dat u mij het beste kunt helpen met mijn vraag. Naomi is 2,5 week oud, woensdag wordt het 3 weken. Ze krijgt 6 voedingen van 100 ml aangeboden die ze steeds niet (meestal dan 50-60 ml, soms minder) of net niet opdrinkt. Gister had ze het voor het eerst helemaal op en steeds vaker is het dat er nog maar een bodempje in de fles over blijft, dus er is wel een stijgende lijn te zien. Maar ik denk dat er 2-3 voedingen van 50-60 ml tussen zitten nog. Ze krijgt voedingen om 7-10-13-16-19 en 22:30 uur. 's Nachts mochten we kijken wanneer ze zich meldde. We proberen zo goed als mogelijk rust en regelmaat te bieden. Als ze zichzelf meldt voor een voeding (en soms als wij haar wakker maken) blijft ze na de voeding wakker, kan tot de volgende voeding zijn dat we haar niet in slaap krijgen. Daardoor is ze de volgende voeding, of de voeding daarna te slaperig om goed te drinken. De voeding van 22:30 drinkt ze standaard slechter, maar max 60 ml op. Daardoor is het de laatste 2 nachten ineens dat ze zich niet meer om 3 uur, maar al om 01:30 en daarna rond 4:30 uur meldt. Dat zouden dan 8 voedingsmomenten per dag betekenen. Wat kunnen wij nu het beste doen? We maken haar nu elke keer wakker voor de voedingen van overdag als ze zichzelf niet meldt. Wat ik wel merk is dat ze tijdens het drinken nogal gaat knorren en zwaar ademen. Hoe is dat bij andere baby's??? Ze heeft ook snotjes in haar neus die we er niet uit krijgen met een watje of het neuszuigertje. Dat hoor je ook regelmatig terug in haar ademen. Ze werd ook verdacht op reflux, maar sinds we haar na de voeding een half uur rechtop houden en haar bedje iets schuin staat heeft ze het smakken en slikken niet meer. Heel soms geeft ze een mondje terug, maar meestal gaat het goed. bedankt
Hoi, Een verkoudheid maakt het moeilijker om te drinken. Kindjes halen adem door de neus. Ik denk dat je kindje minder en vaker drinkt door de verkoudheid. Ik zou het voor nu accepteren en kijken hoe het gaat als de verkoudheid voorbij is. Ze is nog klein en ze mag 6,7 of 8 voedingen per dag. Groetjes Saskia