Hallo mijn zoontje is nu net 4 weekjes oud. HIj krijgt al 4 wkn borstvoeding waar ik onwijs trots op bent want in het begin liep het niet zo vaart doordat er een stuk placenta is blijven zitten... ben gecurrateerd en daarna kwam de bv prima op gang alleen nu sinds een paar dagen is hij zo ontzettend onrustig aan de borst.. aanhappen. afhappen en weer aanhappen.. en dan een golf voeding terug en een boer.. dan weer het zelfde.. en op een gegeven moment wordt hij gewoon ontzettend boos.. Vooral na 2 borsten gehad te hebben is hij eventjes verzadigd..en dan leg ik hem op mijn schouder voor een boer en dan wordt hij toch boos en huilen.. ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet.. Overdag komt hij om de 3 uur ongeveer en dan savonds rond 22 uur laatste voeding en dan tusse 3 : 4 uur weer en dan rond 7 :8 uur.. dus opzich krijgt hij nu een ritme maar ben met de dag voeding minder lang bezig dan de nacht zeg maar.. snachts drinkt hij echt zowat 1 uur.. met een luier verschoning er tussen door dan.. is dat normaal? wat zou ik kunnen doen om zijn onrust minder te krijgen.. want ik zit zelf ook niet op mijn gemak als hij zo drammerig is ,. alvast bedankt voor je reactie.. Ohja als je buik griep hebt.. en wel kan drinken zeg maar maar niet kan eten.. loopt dan je borstvoeding terug? zou dat het kunnen zijn?.,
ik heb trouwens nog een vraagje.. mijn zoontje spuugt al sinds dat hij geboren is best wel veel hele golven komen er uit hij wordt hier zelf ook niet lekker van en begint te huilen. Is dit normaal bij borstvoeding baby`s ? mijn dochter heeft alleen maar afgekolfde melk gehad en daarbij had ik het niet.. heb je misschien tips dat hij minder gaat spugen? want hij wordt hier snacht wakker van dat hij spuugt
Hallo, Op zich is het gedrag wat je beschrijft van overdag en 's nachts niet heel vreemd. Het is heel goed dat je BV nu best goed is gaan lopen na een aanvankelijk mindere start. Ik kan via de mail lastig zeggen wat je moet doen te zorgen dat hij minder spuugt. Het kan komen doordat er tijdens het drinken veel lucht mee komt. Let nog eens heel goed op het aanleggen. BIj veel loslaten en happen wordt vaak veel lucht gehapt. dat moet eruit. Als er ook melk in de maag is dan komt dat er een deel mee uit. Je kan je afvragen waarom hij veel loslaat. Heb je een krachtig toeschieten van de melk waardoor het nat wordt en hij minder makkelijk vacuum kan zuigen? Kan het zijn dat jij of hij spruw heeft? Soms zijn er niet echt duidelijke klachten en soms heb je zelf geen klachten maar is alleen het drinken heel onrustig. (happen loslaten,e tc. is een kenmerk) Als je zelf ziek bent (buikgriep) dan kan het zijn dat je voeding iets terugloopt. dat herstelt daarna wel weer. Sommige kindjes hebben meer last van spugen als andere. Soms helpt het om een kindje niet direct plat te leggen na de voeding. Als je echt twijfelt over het spugen dan kan je het op het CB aangeven. Succes Ilse