Ik had me voorgenomen mijn kindje dit keer geen speen te geven (en anders in ieder geval pas na een week of 6). Behalve dat ik het eigenlijk maar rare, lelijke, vieze dingen vind wil ik ook op geen enkele manier de BV verstoren. Maarrrrrr....... Job is 's avonds erg onrustig, ik vermoed door krampjes, en wil dan continu zuigen, anders huilt hij non stop. Het liefste aan de borst, en als hij dan nog echt zou drinken, oftewel zou clusteren dan zou ik dat geen probleem vinden. Maar het is een heel onrustig gebeuren, een afwisselen van sabbelen, de melk uitspugen, huilen, weer zuigen, af en toe in slaap vallen, etc. etc. En dit uren lang (gisteren van 21 tot 1 uur, en vanavond alweer van 18 tot 21 uur). Nu ben ik dus toch overstag gegaan en heeft hij eindleijk rust.... En mama dus ook. Ik let er wel op dat wanneer hij eenmaal slaapt hij de speen uitspuugt zodat hij wel gewoon wakker word en reageerd als hij honger heeft en dat dus niet wegzuigt op de speen. Het gaat me echt om de onrustige momenten. Zijn hier meer mama's die hun kindje al vroeg een speen hebben gegeven en zit dit een goed verloop van de bv in de weg?
Wij hebben onze dochter al na een week een speen gegeven. Als ze klaar was met drinken bleef ze gewoon doorsabbelen op mijn borst, zonder te drinken. En aangezien de voeding de eerste weken al een uur kostte per keer (en dat 8 a 10 keer per dag) en mijn borsten er behoorlijk kapot van gingen, zijn we de speen gaan gebruiken. Niet constant, maar in haar wiegje na de voeding. Ik weet dat veel lactatiekundigen fel tegen zijn, maar ons heeft het goed geholpen. Ik heb in totaal 9 maanden bv gegevan.
Beau krijgt ook af en toe de speen (volgens mij al vanaf week 1) en hij drinkt er niet minder om aan de borst. Hij krijgt hem niet iedere dag eigenlijk alleen als hij huilt en veel zuigbehoefte heeft. Ik merk bij hem dat hij dat vaker 's middags heeft. In eerste instantie laat ik hem dan langer en vaker aan de borst drinken maar soms is dat niet voldoende voor hem. En ja, ik vind het heel gezellig hoor als hij bij me drinkt maar soms willen mijn borsten even rust (heb snel last van kloven). Door het zuigen op de speen wordt hij dan rustiger en ontsnapt er ook vaker lucht uit zijn darmen. Bij ons geen dus geen problemen met de borstvoeding daardoor en een rustige, tevreden Beau en dus mama ook
wij hebben dit ook geprobeerd na veel huilen en veel zuigbehoefte maar ze wilde m niet en nu duimt ze...
Hier na 5 dagen al, Hij had ook een extreme zuigbehoeft... nu is hij nooit een tutfan geweest en is inmiddels vanaf een maand of 4 helemaal van de tut af
Jitte heeft na een week of 2 een paar keer een speentje gekregen, idd ook om de krampjes weg te zuigen. Aan de borst was dan een drama... Nu wil ze absoluut geen speentje meer, ze spuugt hem zo hard weg dat hij 2 meter verder op de grond beland... Nu duimt ze af en toe, maar ook niet heel veel.
Ja, Job heeft ook een heel grote zuigbehoefte, hij zoekt nu al zijn vingers en/of duim op dus dan denk ik; liever een speen want die kan ik tenminste nog afpakken na een jaar. Ik hoorde ook van mijn kraamhulp dat er inmiddels ook alweer tegen geluiden zijn, dat het gebruik van een speen helemaal niet perse tepel/speen verwarring hoeft op te leveren. Ik denk dat je ook gewoon per kind moet kijken. Job drinkt al vanaf dag 1 super aan de borst, maar ik heb vanwege zijn grote zuigbehoefte al avonden constant met hem aan de borst gezeten terwijl hij dan helemaal niet dronk. Ik let er ook wel echt op dat hij niet zijn 'honger' wegzuigt en als ik twijfel leg ik hem toch eerst even aan.
Ties kreeg op de 2e dag al een speen, die heeft hij gewoon nodig. het is voor de bv nooit een probleem geweest. als hij honger heeft zie je dat trouwens duidelijk want dan "zoekt" ie gewoon, ook al heeft hij zijn speen in
Hier ook al na een dag of 5 een speen. Hij heeft soms een enorme zuigbehoefte en als hij erg onrustig is (en geen honger heeft) dan helpt het ook goed.
als je kleintje blijft huilen om zijn zuigebehoefte geef je vanzelf wel een speen los van alle negatieve geluiden van het gebruiken van een speen. inderdaad je moet het per kindje bekijken als jouw`n kindje goed drinkt aan de borst zal dat minder erg zijn dan een kindje wat al problemen heeft met bv niet? en hier ging ze dus duimen en dat kun je het ook niet tegenhouden hoor!!
Luca heeft een speen sinds dag 3 op aanraden van de kraamhulp. Hij had een ontzettende zuigbehoefte. Ik heb ruim elf maanden borstvoeding gegeven en er nooit enig probleem mee gehad. Hij wist ook dondersgoed wat een speen was en wat de borst was. Daar was geen verwarring mogelijk!
Ik geloof eerlijk gezegd ook niet zo in de speen/tepelverwarring. Het argument van de intaker hier was dat zuigen aan de speen energie zou kosten die ze dan beter kunnen gebruiken om te drinken aan de borst...
hier ook na 2 wekenspeentje gegeven. was niet anders. ik had geen vingers meer en had een lamme arm door over de wieg met mijn arm te hangen. het enige speen die Eva pakte is difrax combi .. ik merkte geen verschil in drink methode.
Ikke heb na een week een speen gegeven. Ze had zoveel zuigbehoefte maar aan de borst viel ze alleen maar in slaap. Ik zat bijna de hele dag met een kind in mijn armen en een pink vond ze helemaal toppie al is dat dan ook weer niet handig. Tja dan maar een speen die ze zodra ze slaapt kwijt raakt en dan leg ik hem boven haar hoofdje. Niets geen problemen en een heerlijk tevreden meisje die elke 3 uur komt drinken.
Hier in de kraamdagen al een speen. En geen verwarring hoor, hij dronk wel moeizaam, maar dat was omdat hij snel moe was en een veel te korte tongriempje had. (te kort zelfs om te klieven) en nu geef ik nog steeds vol trost bv. en hij heeft nog steeds om in te slapen de speen.
Jordy had ook al na een paar dagen een speen. De eerste dagen alleen maar met mijn vinger in zijn mond gezeten anders sliep hij niet. Heel mijn vinger was wit en grimpeld. TOen op advies van de VK een speen gegeven en sliep gelijk veel rustiger
hier na 2 weken begonnen met de speen! maar dan alleen sávonds als hij onrustig is en meer zuigbehoefte heeft! hier zei het cb ook dat hij tepel/speenverwarring zou krijgen. nou niks van te merken! ik geef rechts zelf de borst maar links doet zo ontzettend zeer dat ik die kolf en via de fles geef! nou hij pakt alles! hij drinkt goed uit de fles en uit de borst!
Hier een speen na ong. 5 weken. Ik gebruik de speen, de fles en geef de borst. He-le-maal geen probleem, hoor!!! Ik geloof dus ook niet in de zogenaamde verwarring. En haar honger wegzuigen doet ze niet, hahaha. Geloof me, als zij honger heeft laat ze het weten ook. Speen of niet!
Hier in de kraamweek al een speen. De ene keer wilde hij hem wel en de andere keer niet. Nooit last gehad met mijn BV.