Onrustig bij fles geven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lieke, 13 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.290
    263
    83
    Mijn ventje loopt bijna tegen de 12 weken aan.
    Zit ook tegen een groeisprongetje aan te hikken.
    Heeft van de vorige niet al te veel last gehad behalve
    dat dit erg merkbaar was in de hoeveelheid voeding die
    hij dronk perkeer kwam dan vaak om de 1,5 uur.
    Sinds een dag of 2 is hij erg onrustig bij het flesje geven.
    Zit maar met zijn hoofdje naar achter te duwen.
    Maakt buik helemaal bol en duwt dan met zijn voetjes zich
    helemaal af en maakt zich stijf.
    Wil wel drinken , maar slaat continue tegen de fles aan
    waardoor deze meerdere keren uit mijn handenvalt.
    Als ik hem steviger vast houd trekt hij net zo lang aan mijn handen
    zodat ik ze verplaatst en slaat dan tegen de fles aan.
    Wil niet echt rustig zitten bij mij maar blijft onrustig.
    pas als ik hem neerleg of in stoeltje ( wipper) is hij rustiger en
    maakt verder zijn geluidjes.
    Is dit herkenbaar? Zal dit met sprongetje te maken hebben....
    Ik durf haast niet te zeggen maar ben er even gaar van.
    Vind fles geven echt geen leuke bezigheid zo.
    Liek.

2. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt!
    Ik zie ook als een berg op tegen de fles geven. Quinten is ook erg onrustig met de fles geven. Als ik hem zittend met hem op mijn schoot wil voeden lukt dat gewoon niet. Hij draait en trappelt en drinkt de fles niet. Word er soms knetter gek van!
    Wat meestal wel werkt bij ons is met hem op de arm een beetje rond lopen. Dan ziet hij weer iets moois en begint spontaan te drinken. Maar ja, Quinten weegt meer dan 7 kilo dus na een aantal minuten wordt dat behoorlijk zwaar!
    Ook ik geef de fles wel vanuit de wip stoel of de maxi cosi. Niet zo romantisch en knus misschien maar hij drinkt vaak wel zo zijn fles leeg. En daar gaat het me dan om. Dan lekker samen knuffelen en zo dat komt na de fles dan wel weer.
    Ik begrijp goed dat je het niet leuk vindt zo, ik ook niet. Maar ik denk altijd maar zo, over een paar maanden zijn er al heel wat flessen uit. En je moet door. Je kind moet de fles.
    Leidt hem af. Lamp op kamertje paar x aan en uit doen of muziek speeltje er bij met voeden.
    Succes er mee!

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Misschien gaat het hem niet snel genoeg? Een grotere speen zou een optie kunnen zijn.

4. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Onze meid loopt sosm als een wilde haar hoofd te schudden. Bij ons helpt het om de fles even uit haar mond te halen en haar even tot rust te laten komen. Dan drinkt ze hem daarna meestal wel rustig verder.

succes

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Om n heeeeeeel lang verhaal kort te maken wat wij allemaal hebben geprobeert met Justin.. bleek er 'gewoon' lucht te zitten, na t boeren wilde ie wel weer.. :(

6. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, dit doen wij ook, Sharon kan ook ineens heel druk gaan doen als ze de fles krijgt. Soms slaat ze idd de fles uit mijn handen, dan laat ik haar maar even uitrazen en dan biedt ik het opnieuw aan, soms gebeurt dit wel 3 keer voordat ze eindelijk de fles 'normaal' gaat leegdrinken, heel herkenbaar dus. Het enige wat wij doen is haar laten uitrazen dus en dat helpt over het algemeen wel.

Succes ermee! Komt wel weer goed! :)

7. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.290
    263
    83
    Toch ook hier wel herkenning in gelukkig.

Even wat dingen antwoorden.

MBT Speengaatje. Groot genoeg hoeft weinig moeite te doen om melk er uit te zuigen.

MBT Boertje. Er zit ook geen boertje dwars. Begint al direct bij begin fles.

Ik heb inderdaad murizzzz ook Leander languit op de bank liggende de fles gegeven omdat hij dan helemaal strekken kon.
    Hielp ook maar even.
    Rondlopen is ook best zwaar aangezien dit ventje ook al ruim over de 6 weegt.

Ik ga maar eens proberen hem te laten uitrazen en dan weer opnieuw te doen. Hoop maar dat dit een groeimoment is.

Liek

8. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Lieke, Sharo is een weekje ouder en zij heeft het vorige week ook zo erg gehad, misschien is het idd wel het sprongetje, geen idee, maar bij Sharon gaat het nu sinds twee dagen ook weer beter hoor *even afkloppen* dus hopelijk waait het wel weer voorbij!

9. KarenBloom

8 dec 2007
    14
    0
    0
    Poggibonsi, Italia
    Hier ook heel herkenbaar, Fabio weigerde op dezelfde manier de borstvoeding, door zich met al zijn kracht naar achter te werpen...! Ik houd hem dan stevig vast en zing wat liedjes, als hij dan tot rust komt blijkt dat hij toch wel heel erg honger heeft...! Nu na twee weken gaat het hier alweer veel beter... :D

Heb er al veel meningen over gehoord, de één denkt dat het door komende tandjes komt, een ander denkt dat hij last heeft van een buikgriepje... Volgens mij is het gewoon een sprongetje, vooral nu ik lees dat veel kindjes van dezelfde leeftijd hetzelfde doen...!

Succes allemaal!
    Groeten Karen

Deel Deze Pagina