Stoppen met inbakeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door angel1, 1 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel1

angel1 Actief lid

26 jul 2006
    158
    0
    0
    Hallo,

Onze zoon is binnenkort 4 maanden. Volgens mij moeten we binnenkort maar beginnen met afbouwen van het inbakeren. Nu heb ik weleens een slaapzak geprobeerd, maar dat was geen succes. Ook 1 handje los accepteert hij niet, en ook de bakerzak vind hij niets. Heeft iemand misschien tips hoe we het beste kunnen afbouwen?

Groeten,
    Angel

2. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Wij hebben een hydrofielluier met de punten naar elkaar toegevouwen. Hier Emiel opgelegd. Daarna de punten tussen zijn armen en lichaam gedaan. Dit weer om zijn armen heen (er onderdoor) zodat hij er zelf op lag. Dit deden we niet zo heel erg strak. Hij kon zijn armen en handjes wel wat bewegen maar niet helemaal loskomen. Ik schrijf het een beetje onduidelijk op maar als ik een foto kan vinden waar hij zo opstaat dan zet ik hem wel in mijn album.

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Wij moesten toen van de 1 op de andere dag stoppen met inbakeren. Joris was net 3,5 maand toen hij zich kon draaien van rug naar buik, daardoor was er gevaar voor de nacht met het strakke inbakeren.

Ik heb toen eerst advies gevraagd bij het cb omdat ik uit eigen ervaring wist dat het me niet zo zou lukken omdat ik het al eens eerder had geprobeerd (net zoals jij ook aangaf, slaapzak, 1 armpje los). Zij adviseerde mij toen om of ineens te stoppen of afbouwen (eerst 1 armpje los). Beide methoden was het een kwestie van doorzetten... Ik heb toen gekozen om het inbakeren van de 1 op de andere dag te stoppen! Ik vond het heel moeilijk en had verwacht dat het heel zwaar zou worden, maar het viel reuze mee! Na 1 dag en 1 nacht was hij er al zo goed als aan gewend om zonder de inbakerdoeken te slapen! Hij heeft 1 dag en 1 nacht bijna aan 1 stuk door gehuild (soms gekrijst!), ik was doodop! Maar het effect mocht er wezen! Want hij was er daarna gelijk aan gewend en sindsdien slaapt hij in een gewone slaapzak!

Je mag trouwens inbakeren tot 6 maanden...

4. suusie0507

31 okt 2006
    69
    0
    0
    Wij hebben het ook en 1 keer doorgezet! Want inbakeren mocht niet na vaccineren. 1 nacht een beetje rommelig geslapen en daarna was het over! Dus wie weet! Veel succes in ieder geval.

5. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    in 1x gestopt...Slapen in een slaapzakje met lange mouwen werkt erg goed

6. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik was ook rond 3-4 maanden gestopt met inbakeren, en hij vond het eigenlijk gewoon prima, hij sliep gewoon rustig door ;)

7. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Tip: begin echt met de nacht!
    Emma heeft maanden in een bakerzak geslapen, kreeg haar er niet uit,.... dacht ik. Wij probeerden steeds overdags slaapjes. Nu toch maar een nacht gedaan en dat ging super. Stomverbaasd als ik was, ze sliep zelfs langer. Eerst alleen de nacht en zo steeds een slaapje overdag geprobeerd. Als het niet ging, weer in de bakerzak. Nog geen week later sliep ze alles zonder bakerzak.

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik baker mijn zoontje ook in, hij is bijna 3 maanden we zitten er ook over na te denken om te gaan afbouwen.
    Maar kan je merken dat het kindje toe is of beter er al aan toe is om niet meer ingebakerd te zijn?

9. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    ikke1981, gewoon uit proberen. Je merkt dan echt wel aan je kindje of hij er wel of niet aan toe is.
    Hier ook cold turkey gestopt. Na de vaccinaties niet meer gebakerd. Een beetje onrustig geslapen, doorgezet en binnen een paar dagen geen enkel probleem meer. Wel in een iets te ruime slaapzak met lange mouwen, dan kon hij zijn eigen gezicht niet raken.

10. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    langzaam afgebouwd. Eerst overdag 1 armpje eruit, toen een paar dagen later 2 armpjes los en na een week in een slaapzakje geprobeerd, het ging prima. Ik heb het daarvoor een keer ineens geprobeerd en dat lukte helemaal niet.

11. OemOethmen

OemOethmen Actief lid

13 jan 2008
    164
    0
    0
    Ik baker mijn kleine nog steeds in! Hij is nu 4,5 maand en krijg t m niet afgeleerd. Geprobeerd met slaapzak en kreeg m niet in slaap, een week lang, nu doe ik t weer opnieuw. Weet niet wat ik hiermee moet.

Nog ergens adviezen?

12. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Wij hebben demi tot 4 maand ingebakert en zijn van het een op andere moment gestopt. Ik heb het gewoon een keer geprobeerd met een slaapzak aan en de achterkant van de slaapzak instoppen. En haar deken strak ingestopt en dat ging gelijk heel erg goed.

13. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Wij zijn ook gestopt na de vaccinatie, we kregen het advies aan het einde van de maand te gaan afbouwen en dacht laat ik het nu maar proberen en dat was met succes!

14. eko

eko Actief lid

22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    wij hebben langzaam afgebouwd, eerst één armpje los (overdag), uiteindelijk in een slaapzakje en dan goed instoppen onder dekens.

15. angel1

angel1 Actief lid

26 jul 2006
    158
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties. Esra kan zich sinds eergister omdraaien op zijn buik, en heeft gister zelfs zijn armpje uit de doeken kunnen krijgen. Gistermiddag dus maar gelijk in de slaapzak gedaan, en... hij sliep na een tijdje. Wel kort maar toch. 's avonds is hij ook in slaap gevallen zonder te huilen, alleen vannacht was hij wakker en kon niet meer in slaap komen. Dus hup, maar weer in de doeken. Ik heb mijn dochter van 2,5 jaar uit logeren weggebracht naar opa en oma. Dan kan ik hem vannacht even laten huilen zodat hij leert zelf in slaap te komen. Iemand verder nog tips?

Groeten,
    Angel

Deel Deze Pagina