Hoi Ilse, Rieneke en Kirsten Een vraagje over het aanleggen van mijn dochtertje. Als ik haar namelijk aanleg aan mijn linkerborst wordt ze na enkele minuten wat onrustig en laat ze vaak los. Ook lijkt ze soms helemaal niet goed aan te happen waardoor ze slechts een klein stukje van mijn tepel in haar mond heeft. Dat doet vreselijk pijn dus dat brengt weer onrust met zich mee. Ik heb nu elke keer als ik de linkerborst moet geven de onrust dat ze me weer pijn gaat doen. Dit probleem had ik ook bij mijn eerste dochtertje, maar dat is vanzelf toen over gegaan. Maar nu erger is me er vreselijk aan. Als Madelief aan mijn rechterborst drinkt is er helemaal niets aan de hand. Zijn er nog tips voor dat ik haar beter aan kan leggen of die de onrust weg kan nemen? Ik heb het overigens in elke houding die ze ligt. Alvast bedankt. Groetjes Kirsten
Dat moet behoorlijk pijnlijk zijn. Ookal zitten er geen tanden, het kan echt veel pijn doen. Is jouw linker tepel gelijk aan je rechter tepel? Staat die tepel goed naar voren? Geen kleine donshaartjes op of zo iets?
De linkertepel lijkt wat groter te zijn. Ook aan de onderkant van de tepel begint het nu wat rood te zien. Smeer zo nu en dan in met bepanthen als ik het idee heb dat het pijn gaat doen, maar dat heb ik nu in totaal 3x gedaan. Vervelend is het want het is frustrerend als ze niet goed aanhapt. Ik word daar zelf ook onrustig van, waardoor zij natuurlijk ook weer onrustig wordt. Ik wil de bv wel laten slagen, maar begin het steeds minder leuk te vinden nu.
Ik kan mij goed voorstellen dat je het borstvoeden zo niet echt leuk vindt. Kun je voor mij eens kijken de volgende keer dat ze aan je linker borst ligt of je haar tongetje over haar onderkaakje ziet? Als je haar onderlipje naar beneden trekt wil ik graag weten of je het puntje van haar tongetje ziet. Je kunt ook een lactatiekundige mee laten kijken met een voeding. Waarschijnlijk ziet zij gelijk waar het niet helemaal goed gaat. Het kan namelijk iets heel kleins zijn wat grote pijn veroorzaakt. Ik wacht even af.
Ik heb na een zeer pijnlijke nacht besloten over te gaan op de fles. Ik kolf nu de rest af en geef ook kunstvoeding. Het geeft me veel rust en ook Madelief is nu een stuk rustiger. Wat betreft het tongriempje ben ik er nog niet echter of die te kort is. Ik let erop, want bij mijn oudste dochtertje was die namelijk te kort en hebben we die laten knippen. Vooralsnog heb ik het idee dat ie gewoon prima is. In ieder geval bedankt voor je antwoord! Groetjes Kirsten
Hoi Kirsten, Het kan ook zijn dat het tongetje niet goed zit tijdens het drinken.Het hoeft dan niet met haar tongriempje te maken te hebben. Succes met alles. Groeten Rieneke