Hallo allemaal! Mijn zoontje van 15 weken krijgt volledige bv. Hij zit op 5 voedingen per dag. Hij dronk meestal zo'n 30 minuten. Nu echter is hij na 15 minuten al klaar. Hij drinkt ook erg onrustig, neemt een paar slokjes, laat de tepel los , kijkt om zich heen, lacht naar me en drinkt dan weer een paar slokjes, laat los etc etc. Word daar beetje onzeker van.. zit er niet genoeg melk in? Kan het zijn dat hij nu ook weer in de regeldagen zit? Leg hem nu ieder geval wel wat vaker aan om mijn productie wat op te krikken , ook kolf ik 1 a 2 x per dag tussen 2 voedingen in. Komt dit bekend voor bij een beebje van 3.5 maand? EN wat kan ik hier aan doen of is dit een fase? Groetjes!
Alwin had dat op een gegeven moment ook. Met die leeftijd worden ze zich meer bewust van de omgeving en willen ze 'snel klaar zijn' om vervolgens weer van alles te ontdekken. Bij mij was het zelfs nog korter dan een kwartier. Toch groeide hij toen ondanks het onrustige drinken goed. Als hij verder tevreden is en genoeg poep- en plasluiers heeft, krijgt hij vast genoeg binnen. (Tenminste dat hield ik altijd een beetje als norm aan) Als je twijfelt kun je altijd het consultatiebureau bellen of je even langs mag komen om te wegen of hij genoeg gegroeid is. (Heb ik toen namelijk ook gedaan)
Je hebt altijd genoeg voeding. Idd rond die leeftijd beginnen ze de wereld te ontdekken. Je kan ervoor zorgen dat je op een voedplek zit met weinig prikkels, dwz radio/tv/pc uit, evntueel gordijnen dicht, maw rust creeeren. Daarnaast kan je tussen door de luier verschonen of een liedje zingen, en dan de andere borst aanbieden. Naar verloop van tijd gaan babies minder drinken aangezien hun zuigkracht toeneemt, en ze met minder werk toch genoeg binnen krijgen. Ook kan je last hebben van regeldagen dan komen ze veel bij je drinken, is een kwestie van aanleggen en dan ben je er met een dag of wat weer van af, en is je productie op peil. Ik vermoed dat het idd een fase van je kindje is. Na een aantal dagen/weken gaat het vaak weer beter, het is in ieder geval een veel voorkomend iets. Ook als je baby als een tevreden goed poepend/plassend kind oogt kan dit voorkomen.
hallo Jellie, hier hetzelfde hoor, bij 3 maanden. Het is wel schattig, dat gebrabbel, maar ze moet juist drinken! Mag ik vragen, wanneer zat jouw kindje op 5 voedingen? Ging dat geleidelijk? Wachtte je tot je kindje honger had? Ik zat tot voor kort op 7 a 8 voedingen (ook 's nachts) om de 3 a 4 uur, maar nu laat ze er steeds meer tijd tussen, soms 5 uur. Mooi natuurlijk, maar mijn hele 'schema' in de war: wanneer wil ze nou drinken, denk ik steeds maar.
Hai! Zat volgnes mij rond de 6 weken op 5 a 6 voedingen. Heb altijd als minimum 5 voedingen aangehouden ( in et begin natuurlijk meer) Maar als het zo is dat hij 6 voedingen nodig heeft , ook prima! Heb niet echt tijd proberen te rekken ofzo tussen de voedingen in, ging eigenlijk vanzelf, hij gaf het zelf aan. Hij drinkt nu trouwens een heeeel stuk beter als de afgelopen dagen. Heeft echt regeldagen gehad. Korte slaapjes, onrustig drinken en vaak willen drinken. Sinds vandaag weer slaapjes van ong. 2 uur en rustig drinken. Hoop dat hij weer even door het 'geregel' heen is
oh ja.. wat wel erg scheelde was dat hij al snel doorsliep s'nachts. Al rond een week of 4 a 5. Ik had overdag ook dat hij soms na 3 uur kwam. Hij krijgt nu zijn 1ste voeding rond 7 uur. En dan weer wanneer hij wil , kan 10 uur zijn maar ook 11 uur...