Hallo, Even een 'probleempje' voorleggen: Ik werk 3 dgn, op deze dagen krijgt mijn dochter de fles, (breastflow). Ik voedt haar zelf m 6 uur, en dan krijgt ze om 10 en 14 uur de fles, maar hier is ze niet gechameerd van. ze drinkt gemiddeld haar eerste voeding 60 cc en 2e 90cc uit de fles. Op deze tijden kolf ik ook om 10 uur 250cc en om 14 uur 180cc. Alleen dan nu het probleem, als mijn dochter thuis komt, wil ze de voeding in halen. Als ik om 14uur niet kolf, drinkt ze nog beide borsten leeg. als ik om 14 uur wel kolf, wil ze elk uur drinken om zich te voldaan. denk dat ik s'avonds behoorlijk terug loop in productie, en daar heeft ze dan te weinig aan. maar, als ik om 14 uur niet kolf, dan gaat mijn melk voorraad wel hard. Wat is wijsheid, om 14 uur wel/niet kolven, of maar één borst, of gewoon vaker aanleggen na een werkdag? ohja, geef meestal wel 240cc mee naar het dagverblijf, stel dat ze zich bedenkt en toch meer honger heeft...
Vind het heel lastig om advies te geven. Mijn eerste ingeving zou namelijk zijn, om 14 uur niet kolven, zodat er genoeg is voor je kleine dame en je borsten niet net helemaal leeg zijn gekolfd. Maar vraag me af wat dat met je productie gaat doen..., vandaar dat ik al aangeef dat ik het lastig vind, snap je? En ook, is het een heel groot probleem dat ze in de avond thuis om het uur drinkt? Het kan natuurlijk ook gewoon klusteren zijn, mamahonger inhalen etc. En dat het niets met dat kolfmoment te maken heeft? Wat ik verder wel bedacht, als je kleine 60cc en 90cc drinkt en je geeft 240cc mee, gaat er dan elke dag rond de 90cc de gootsteen in? Dat vind ik echt doodzonde van je melk joh! Is het op het kdv niet mogelijk om een paar 'potjes' melk in een vriezertje te zetten? Zodat ze dat kunnen ontdooien en nemen als de kleine het nodig heeft? Verder ga je aan mij weinig hebben denk ik, sorry. Liefs Hanneke.
Ik heb hier precies hetzelfde probleem en mijn dochter drinkt toevallig ook maar tussen de 60 en 90 cc per keer. Als ik jou was zou ik om 14:00 in elk geval even kort kolven. Hierdoor stimuleer je wel de productie (enigzins) en er is nog genoeg over voor je dochter. Over het weggooien van melk, kan het niet mee terug en dat je savonds daar nog wat van probeert te geven of je man/vriend? Weggooien is ook zo zonde. succes ermee!
Over het weggooien van de melk: ik geef flesjes van 120 cc ongeveer mee, deze wordt opgewarmd en de restjes weggegooid ja. Op het moment dat ze de fles pakt, drinkt ze in één teug door. Stoppen om een volgende beetje op te warmen is niet slim, dus ja de rest gaat door de goodsteen. Soms drinkt ze 110 soms 60, geen pijl op te trekken. Vandaag had ik ind. 14uur 50cc gekolfd en de rest in de borst gelaten. Als ik 3 dgn werk, max 4 achter elkaar, heb ik daarna een rit van 3-4 dgn vrij dus dan krijgt ze alle voedingen live, voorkom ik dan dat het terugloopt? Ik vind het na een drukke werkdag inderdaad niet heel fijn om haar elk uur aan de borst te hebben. Liever voedt ik haar dan zo volledig mogelijk. Vind het zelf onprettig om met lege borsten te voeden. clusteren doet ze normaal ook wel, ipv 4 uur laat ze er dan 2 of 3 tussen, op werkdag is het welk een duidelijk verschil.
Pfoe moeilijk, omdta we vanaf hier niet kunnen zien wat er met je productie gebeurt of hoe jou kleine reageerd op bv kleinere porties opwarmen. Ik denk dat ik het op zou lossen zoals jij nu doet, om 14.00 50/75cc kolven voor je productie en de rest voor je meid bewaren. Mocht je voorraad er te snel doorheen gaan zou je kunnen overwegen om na de ochtendvoeding (op je vrije dagen) na te kolven, dan heb je wellicht ook nog 100-150cc extra voor de voorraad. Succes!
ja kolf dubbelzijdig, maakt dat verschil? kan inderdaad na de ochtendvoeding kolven eventueel, maar daar heb ik eigenlijk weinig zin in hihi!
Ik zou voor de productie kolven om 14.00. Dus maar een beetje afkolven zodat je de tsr hebt gehad. Zo heeft je dochtertje genoeg te drinken als jij weer kan voeden en heb je voor je borsten toch die voeding om 14.00 gegeven. Als ik jou was zou ik wel tegen het kdv zeggen dat ze minder melk moeten opwarmen voor een voeding. Onze dochter dronk heel slecht en die kreeg 50 + 50 aangeboden als ze aangaf nog meer te willen na de eerste fles. Meestal niet. Ik zou ze zeker niet meer dan 100 cc aan laten bieden per keer. Hoe vaak krijgt ze een fles aangeboden? Ik pas zelf het aantal kolfmomenten aan, aan het aantal keer dat onze man komt overdag op het kdv voor een flesje. Op dagen dat hij gewoon bij mij kan drinken, drinkt hij wel vaker dan 2 of 3 keer. Hij haal sowieso bij thuiskomst en soms 's nachts bij me in door vaker te komen en heel lekker bij mij in slaap te vallen aan de borst.
Wij hebben onze middelste die ook de flesweigerde nooit 's avonds nog laten 'oefenen'. Ze wilde simpelweg de fles niet. Ze dronk liever bij mama. Ze weigerde alleen maar harder als ze wist dat ik in de buurt was. Overdag op het kdv 100-150 cc en 's avonds en 's nachts de rest. Wat voeding betreft draaide ze de dag en de nacht om eigenlijk (gelukkig sliep ze wel goed tussen de nachtvoedingen in). Ik heb steeds dat wat teveel was ingevroren. Op die manier hadden we een voorraad en heeft ze tot een jaar nog bv gekregen op het kdv terwijl ik met 9 maanden gestopt ben met kolven.