Het is klaar.. Trots maar ook teleurgesteld.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kwabbernoot, 7 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Jeetje gek hoor.. Ik had het me allemaal zo anders voorgesteld..

Mijn oudste zoon heeft zonder moeite ruim een jaar borstvoeding gehad. Altijd reuze gezellig en liep als een tierelier.. Echt helemaal fijn!

Maar nu:( Mijn jongste heeft altijd moeite gehad met de borst, door een verkeerde start(kraamhulp adviseerde bijvoeden met de fles, vond dat hij om de 3 uur moest komen en niet eerder en maakte me echt #*$&$*onzeker.. niet goed genoeg voorbereid op een eventuele moeilijkere start, spruw en verborgen reflux) kolf ik al vanaf dat mannetje 1 week was 4 keer per dag(tussen de 650/750 ml per dag, dus bijna helemaal BV).
    Toen de kraam weg was, verdiept in de BV en echt alles geprobeert om hem weer aan de borst te krijgen, hij pakt de borst echt niet meer! Hij wil er gewoon geen moeite voor doen, hij drinkt zelfs de gekolfde melk minder goed dan de kunstvoeding:(

Maargoed, nu is het zo dat ik echt helemaal op ben.. Mijn voeding loopt terug, ik ben moemoemoemoe.. Ik ben steeds ziek, zwak misselijk, werk me een slag in het rond om het huis een beetje aan kant te houden(hoe doen al die moeders dat toch!?!?!?!), val veelste veel af, werk 20 uur, and so on.. Nee, het wordt me gewoon te veel. Dus ik ga stoppen.. Ik kolf nu sinds ruim 1 week 2x per dag en nu sinds 2 dagen maar 1x. Borsten zijn eigenlijk zo goed als leeg, ik kijk wel hoe lang ik nog melk krijg van 1x per dag kolven, als dat geen hele voeding meer is is het klaar.

En aan de ene kant geeft het mij rust, maar aan de andere kant.. Ik heb echt het gevoel dat ik enorm faal! Oooh ik voel me zo schuldig!! Ik heb echt het gevoel dat ik mezelf verkies boven mn kleintje. En dat is ook zo, en dat voelt echt niet goed. Pfft.. Maar de kogel is door de kerk, ik stop.

Dus, ik zeg met trots, mijn mannetje heeft 4 maanden lang bijna alleen maar mijn (gekolfde) BV gedronken!!:D
    Dat is toch maar mooi gelukt, en pakt niemand hem meer af!:D:D

2. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Ik kan alleen maar zeggen dat ik meer dan diep respect voor je heb. En ik hoop dat je falende gevoel over gaat in een enorm trots gevoel. Wat ben jij een super doorzettende moeder die nu na 4 slopende maanden ook even aan zichzelf gaat denken. Je kindjes hebben ook recht op een fitte moeder. Schenk jezelf maar een lekker drankje in; die heb je wel verdient!;):)

3. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Alleen maar hartstikke goed! Dat je toch hebt doorgeset dat hij zolang mogleijk van jouw melk heeft kunnen smullen en groeien!
    Ik zou het in jouw plaats dnek ik allan hebben opgegeven!

prima, hoor meid! Beter een happy mama zonder bv, dan een unhappy mama met bv.

Ik zeg altijd maar, iedere week dat je kindje bv heeft gehad is mooi meegenomen!

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    4 maanden fulltime kolven is echt diep respect waard! Ik kolf nu 3 of 4 dagen op het werk en vind dat zó veel zwaarder dan live voeden!!
    Je hebt het super gedaan voor je kleine uk, echt!! Nu (ook) weer aan jezelf denken, je hebt groot gelijk!

5. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oooh allemaal bedankt voor de lieve reacties:D Dat is echt lief!! Doet me goed!

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Meid, die 4 maanden pakt niemand jou meer af! super!

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Respect voor jou meid! Je hebt echt je uiterste best gedaan en je mannetje heeft toch heel veel profijt van de moedermelk die hij heeft gekregen.

En wat je zegt: je kiest voor jezelf... Dat is idd zo, maar waarom zou dat iets slechts zijn? Jouw zoontje heeft je nodig om voor hem te zorgen, dus als jij in elkaar klapt, ondervindt hij daar ook veel stress en narigheid van!

Dat was voor mij de reden om ook na 4,5-5 mnd af te bouwen, had echt alles gegeven en het was klaar. Het was goed zo.

Sta jezelf toe om er verdrietig over te zijn dat het nu over is, dat mag best. Wees idd trots op die 4 mnd! Hartstikke goed gedaan!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als jij zo moe bent, dan zou ik het niet op de voeding van je baby gooien, maar als de wiedeweerga naar de huisarts gaan. Moemoemoe na een zwangerschap heeft weinig met bv te maken, maar vaak een andere medische oorzaak (naast natuurlijk het feit dat moeder zijn de overtreffende trap van moe zijn is). Vaak zie je na een zwangerschap dat de schildklierfunctie gewijzigd is, het HB te laag is of er een vitaminetekort is. De huisarts kan dat makkelijk opsporen met een simpel prikje bloed, en het is heel goed met behoud van bv te behandelen!

Maar hoe dan ook, je kunt terugkijken of 4 mooie maanden, die hebben jullie maar mooi binnen!

9. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    het is niet altijd waar dat vermoeidheid een andere oorzaak heeft dan de BV...bij mij was het ook echt de BV en ik heb met een kindje wel doorgezet tot bijna 15 maanden (en door kunnen zetten want met twee was dat waarschijnlijk ook niet gelukt!) maar het heeft me wel behoorlijk wat gekost. zonder nu op te sommen wat ik eraan 'over' heb gehouden (en spijt heb ik niet!!!) is mijn vitamine te kort en (over)vermoeidheid wel aan de BV te wijten...nachtenlang (en nu ook nog niet optimaal) gebroken en voeden voeden voeden...dat is met flesvoeding misschien wat minder lastig omdat de partner het ook kan overnemen...ik ben echt pro Bv maar soms is het echt zwaar...ik heb nog steeds (of weer eigenlijk) haaruitval...

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ook haaruitval heeft alles met je voorbije zwangerschap en niets met borstvoeding te maken. Vitaminetekort kun je voorkomen door op je voeding te letten en eventueel supplementen te nemen.

11. Lonnie26

Lonnie26 Bekend lid

8 nov 2007
    598
    0
    16
    office manager die niemand managet
    Eindhoven
    Ik vind het echt super knap dat je 4 maanden bv hebt gegeven. De eerste maanden zijn het belangrijkst en die pakken ze niet meer van je af.

Ik zit op dit moment ook precies hetzelfde als jij alleen is bij mij de kogel nog niet helemaal door de kerk.
    Het is echt een gevoel van falen en vooral afscheid ervan moeten nemen. Het is ook zo makkelijk tegelijktijd, maar ook zo vermoeiend! Zeker met werken, huishouden en je eigen leven wat je zeker niet moet vergeten.

Daarom: tijd voor jezelf. En je kind heeft ook profijt van een fitte moeder!

12. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ook weer niet helemaal waar in mijn geval...ik heb niets aan mn schildklier, mn hormonen werken prima na onderzoek vastgesteld, mij haaruitval stopte na 3 maanden (dat was door de bevalling) en is daarna weer begonnen bij 10 maanden en nog steeds niet gestopt. ik slik al vanaf de geboorte van ons kindje extra vitamine, eet altijd al heel gezond dus lijkt me vreemd dat het daarvan komt...begrijp me niet verkeerd, ik ben erg pro bv en heb tot 3 dagen geleden gevoed en daar sta ik achter! m'n lichaam heeft rust nodig en ik voel dat alle klachten toch door de afgelopen periode komen, dus een combi van (inclusief de bv)

13. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Respect meis! Super dat je het kolven toch mooi die 4mnd vol hebt gehouden!
    Die pakt niemand je meer af!

Ik hoop dat je snel wat minder vermoeid bent zodat je weer van heel veel andere dingen kunt gaan genieten!

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Respect voor jou!

15. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Dank allemaal voor de lieve woorden!

De timing had ook niet beter gekund geloof ik. Afgelopen maandagmorgen is mijn moeder overleden, hele weekeinde in het zh geweest. Ze heeft een hersenbloeding gehad. Ik denk dat ik het daar zoiezo niet had kunnen opbrengen om te kolven eigenlijk..

16. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ kwabbernoot: wat een vreselijk nieuws! Gecondoleerd met het verlies van je moeder.

Deel Deze Pagina