Help, help, help !!!! Mijn dochter is 6 dagen oud en ik geef haar borstvoeding. Na een vreselijke stuwing, en pijnlijke tepelkloven, dacht ik dat er rust was gekomen, maar nu heb ik weer een ander probleem. Ze wil drinken, neemt een slok en laat los. Probeert het weer, maar na een slok laat ze weer gefrustreerd los. Ze probeert het dus, maar het lukt haar om een of ander reden niet meer. Op een gegeven moment laat ze het gefrustreerd helemaal los en krijsen natuurlijk. Dit speelt al twee dagen. Mijn kraamhulp dacht vandaag dat ze dan waarschijnljk niet honger heeft en alleen maar wat zit te snacken terwijl ze helemaal vol zit. Maar net haar bv gegeven na een slaap van 3 uur en ook nu speelt dit probleem. Ik heb geprobeerd het te kolven en via de fles te geven, maar ook de fles lukt haar niet. Wat zou dit kunnen zijn, misschien een te sterke toeschietreflex?? Ik wil haar heel graag bv geven, maar na een week begin ik al overspannen te raken van alle problemen eromheen
Laat je dochter alleen in het begin tijdens het reflex los? Dan kan ze idd wel last hebben van een te sterke toeschietreflex Te veel prikkels zoals harde geluiden tijdens het voeden kan je kindje ook onrustig maken.
Kan best veel zijn denk ik.. Van een sterke toeschietreflex, tot niet goed aanhappen en drinken door bijv een tekort tongriempje, spruw..
Laat ze al los na de eerste slok of drinkt ze wel iets? Mijn dochter doet dit ook wanneer ze volzit....... Verder vind ik de borstvoeding nu pas -na 8 weken- fijn om te doen, ben nu toch blij dat ik heb doorgezet, terwijl het mij eigenlijk niet uit maakte of ik bv of fv zou geven.
Nee dat loslaten doet ze de hele tijd. Ik heb net wat gekolfd om de hoge druk en sterke toeschietreflex te verminderen maar dat hielp ook niet echt. Morgen ga ik een kolf halen en ga het toch tijdelijk via de fles proberen om wat rust te creëeren. Zo raken we allebei gefrustreerd en dat maakt de voedingsmomenten alles behalve fijn. Bedankt voor het meedenken !
Ik ga mee met Abri, beste is om een lactatiekundige mee te laten kijken. Spruw, te kort tong/lipriempje, sterk toeschietreflex en slechte techniek uit laten sluitenis al een goed begin.
Ik zou een lactatiekundige aanspreken, want dit zijn problemen die snel opgelost kunnen worden. Ik snap dat je er onrustig van wordt en het is ook allesbehalve leuk, maar wel dingen die erbij kunnen horen met BV. Mijn vroedvrouw zei droog: de eerste drie weken zijn de hel. Natuurlijk hoeft dat niet, maar het gaf mij wel een indicatie dat het vervelend kan zijn.
QUOTE "Nee dat loslaten doet ze de hele tijd. Ik heb net wat gekolfd om de hoge druk en sterke toeschietreflex te verminderen maar dat hielp ook niet echt. Morgen ga ik een kolf halen en ga het toch tijdelijk via de fles proberen om wat rust te creëeren. Zo raken we allebei gefrustreerd en dat maakt de voedingsmomenten alles behalve fijn. Bedankt voor het meedenken ! " QUOTE Lastig inderdaad. Het kan van alles zijn... Je zit nu op een punt waar je 2 kanten op kan gaan. Zelf wat proberen, in de hoop dat het beter zal gaan, met een grote kans (niet leuk om te zeggen maar in de praktijk gaat het vaak zo) dat je al snel gaat afbouwen. Flesjes geven, aan een pasgeborene, is geen goed idee. Het is juist heel belangrijk dat je focust op aanleggen, dit goed onder de knie krijgen. Door flesjes te geven verleg je het probleem, je pakt niet het probleem aan, en riskeer je ook borst/fles verwarring, waardoor het aanleggen waarschijnlijk nog meer moeite gaat kosten.... Of hulp vragen, net als je dat ook zou doen als je met kunstvoeding zou worstelen. Alleen voor die hulp moet je niet bij het cb zijn, maar bij een lactatiekundige. Je zit nog in je kraamweek, de meeste verzekeringsmaatschappijen vergoeden een consult geheel of gedeeltelijk! Hier bij nr 1 en 2 een LK laten helpen. Zeker bij jongste dochter, was de borstvoeding niet gelukt zonder haar hulp. Ik hing huilend aan de telefoon. En met 1 keer meekijken en wat handige tips, ging het heel snel heel veel beter! Het kan blijkbaar soms een enorme drempel zijn, maar een consult is echt een goede stap. Waar vind ik een lactatiekundige IBCLC bij mij in de buurt? | NVL - Zoekfunctie lactatiekundingen Het lijkt zo sprookjesachtig, en vredig, als je de foldertjes moet geloven. Baby geboren, aanleggen en tadaaa! Het wonder is geschied Helaas. Zo gaat het niet altijd. Is niet erg! Gewoon om hulp vragen
DAnk je en ook anderen bedankt voor de tips. Ik dacht ook, laat ik even een lactatiedeskundige bellen, maar het gaat sinds vandaag al beter. Ik heb toch geen kolf gehaald, want eerlijk gezegd heb ik ook helemaal geen zin in het kolven en al het gedoe met de flesjes. Ze drinkt nu gewoon weer goed maar het probleem is nu dat mijn melk wat minder is, maar dat is zo opgelost door veel aan te leggen. Ik wil sowieso niet overgaan op de flesvoeding. Hoe dan ook, ik wil haar de eerste drie maanden bv geven.