Onrustig drinken/boos worden

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Karola, Sep 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Karola

Karola Bekend lid

Nov 22, 2005
    531
    1
    0
    Mijn zoon is bijna 3 mnd en krijgt volledige bv.
    Nu werd hij de laatste tijd bij de 5 uur en de 8 uur voeding heel onrustig,na 1-2 minuten loslaten,weer pakken,boos worden.
    Dus wisselde ik steeds van borst,normaal drinkt hij 10 min aan 1 borst en dan de rest aan de 2e.
    Nu drinkt hij totaal 10 minuten,verdeeld over 2 borsten,waarvan ik wel 6 keer wissel in die 10 min.
    Uit pure ellende geef ik hem uiteindelijk z'n speen en is hij stil,en lijkt hij wel "tevreden"
    Maar als ik hem daarna een flesje geef drinkt hij die ook helemaal op.En het erge is hij doet het nu bijna bij elke voeding!
    Te weinig voeding dacht ik,maar nee als ik in mijn tepel knijp spuit het eruit.
    Teveel komt er ook niet uit dat is het ook niet.
    Wat ik zelf denk is dat mijn zoon een beetje lui is,en als het snelle toestromen voorbij is hij geirriteerd raakt omdat hij zo hard moet zuigen,zou dit kunnen?

En mijn 2e probleem is enorme pijn in 1 tepel,trekt vaak door naar mijn borst,na het drinken en als ik het koud heb.
    Het is geen bo,en ook geen spruw want ik heb net genitiaan violet gebruikt en geen effect.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi Karola,

Mogelijk is je mannetje een afwachtende drinker, mogelijk komt de melkstroom niet makkelijk op gang. Voor dit laatste kun je proberen een neusspray te gebruiken, (syncocinon, bij je huisarts vragen)
    Eigenlijk is het een beter idee een lactatiekundige in je buurt te vragen eens mee te kijken, wat gebeurt er daadwerkelijk, (of wat gebeurt er juist niet?) en van daaruit je probleem aanpakken.

De pijn doet denken aan spruw of wat wij noemen raynaud's syndrome, vergelijkbaar met winterhanden: wat gebeurt is dat je tepel meer dan normaal reageert op koude-warmte verschillen. Je lichaam knijpt dan de vaten dicht om warmte vast te houden (vaatkramp wordt het ook wel genoemd) en heeft een paar minuten nodig om te herstellen.
    Zorg voor warmte, denk bijvoorbeeld aan een wollen zoogcompres of borstcompres (borstwarmer) voor in je beha.

Succes verder met al je mannen!

Heidi Margit

Share This Page