Halverwege voeding loslaten en huilen.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Pluisje2006, 30 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisje2006

Pluisje2006 Nieuw lid

30 nov 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van tien weken heeft spruw gehad, ik ben nu bijna vier weken aan het behandelen met nystatine en miconazol voor mijzelf.

Voorheen dronk hij heel goed aan beide borsten tijdens de vieding. Maar sinds de spruw en met name sinds de vehandeling hiervan is voeden een drama.

Hij hapt en drinkt een paarmi uten en soms een goede tien minuten, laat dan los en begint te huilen. Wil niet meer happen. Na een hoop getroost en poespas (andere houdingen) hapt hij dan soms weer voor een oaar minuten. Op de een of andere manier krijgt hij wel voldoende binnen, omdat hij wel vier uur tussen de voedi gen laat. Af en toe wat minder.

S avonds krijgt hij de laatste voeding afgekolfde melk in een flesje. Dat gaat redelijk goed. Hij huilt dan niet.

Het bizarre is dat het voeden s nachts en s morgens vroeg wel redelijk gaat, zonder al te veel gehuil.

Wat kan ik doen om het huilen te voorkomen en er voor te zorgen dat het voeden voor mijn zoontje en voor mijzelf weer gemoedelijker verloopt?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoe oud is je kindje?
    Soms zijn ze heel snel klaar, soms is het omdat de melkstroom op die momenten niet snel genoeg naar hun zin gaat. Later op de dag zit je vaak wat minder ruim in je productie. Probeer op die momenten eens borstcompressie uit tijdens het voeden. Probeer het moment van loslaten voor te zijn en geef lichte druk (compressie) aan het borstweefsel wat je in een hand houdt. Houd vast en wanneer je ziet dat je kindje weer gaat slikken houd je nog steeds vast (niet knijpen! geen pijn!) stopt je kindje, laat dan pas los. Heb je het idee dat je minder melk hebt op die momenten, dan kun je wissel voeden. links, rechts, nog eens links...

Kan het zijn dat iets in jouw voeding meespeelt, omdat het op 'vaste' momenten van de dag lijkt te zijn? Iets waar je kindje nog niet op kan reageren omdat het in de ochtend (nog) niet aanwezig is in je voeding? Denk aan drinken en voedingsmiddelen, maar ook aan medicatie of voedingssupplementen.

Tot slot: ik vroeg hoe oud je kindje is, omdat kindjes zo richting de 4 maanden anders gaan drinken. Effectiever. Misschien wil het wel niet meer zo veel drinken...

3. Pluisje2006

Pluisje2006 Nieuw lid

30 nov 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips! Hij is nu elf weken.

Maar het probleem zat hem dus in de medicatie tegen spruw. Ik heb mijn gevoel gevolgd en ben er mee gestopt. Twee dagen later had ik een heel ander kind!
    Hij drinkt nu weer goed aan de borst. Maar alsnog bedankt voor de handige tips!

Deel Deze Pagina