Van 1 borst per voeding terug naar 2?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Sanny76, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Daar ben ik weer :)

Mn dochtertje is nu 5 weken en sinds ze ongeveer twee weken was, geef ik per voeding 1 borst. Dit omdat mn productie nogal hoog was en ze zich steeds verslikte en lucht hapte enzo, waardoor ze na de voeding heel onrustig en huilerig was en veel last had van boertjes en windjes. Inmiddels zit er meestal 3, maar soms 4 uur tussen de voedingen (heel af en toe nog langer) en dan zijn mn borsten heel ongelijk en voelt de volste borst heel gespannen aan.

Zou ze het inmiddels aankunnen om weer uit beide borsten te krijgen, zodat mijn lijf weer wat evenwichtiger aan gaat voelen?

Ze groeit overigens super en oogt heel tevreden met de ene borst per voeding :)

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je kunt het voorzichtig proberen. Kijk gewoon wat er gebeurt. Op zich kun je prima op 1 borst per voeding verder, en je zit nog binnen de 6-8 weken waarin je lichaam naar evenwicht zoekt. Even afwachten kan dus ook.

Bij teveel spanning kun je proberen om met de hand de spanning af te 'kolven'. Vaak is dat gevoel snel weg en voelt de borst net iets soepeler aan.

Veel succes, fijn dat ze zo mooi groeit!

3. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Bedankt voor de reactie! Dan ga ik denk ik toch nog even zo door :)

Deel Deze Pagina