onrustig drinken en houdingen voeden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Esje13, 8 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft in het begin onrustig gedronken, na een tijdje ging hetbsteeds beter. Ik dacht, de rust komt erin. Maar nu drinkt hij weer erg onrustig.
    Op dit moment is hij ook verkouden, heeft veel last van slijm en verstopte neus, maar voor deze verkoudheid dronk hij ook onrustig.

Wat ik zie en merk is dat zodra ik hem aanleg hij even drinkt. Dan gaat hij schoppen met zijn beentjes, slaan met zijn armpjes, krabben en knijpen en zeuren. Kaat 50x los om vervolgens weer snel de tepel terug te zoeken. Geeft soms een huiltje. Hierdoor zit hem snel een boertje dwars omdat hij denk ik veel lucht binnen zuigt.
    Door deze onrust tijdens het drinken doen mijn borsten best pijn, ik heb ook steeds stuwing.
    Eerst dacht ik dat het lag aan te volle borst of tsr. Ik heb toen ook wel vaker eerst de druk eraf gekokft, dit maakt geen verschil.

Zou het misschien kunnen dat een andere houding meer rust geeft? Ik weet alleen niet zo goed welke. Ik leg hem eigenlijk altijd gewoon op de standaard manier aan. De rugbyhouding lukt me op de een of andere manier niet.

Heet iemand tips voor me of enig idee hoe ik meer rust kan krijgen bij hem.

Waar ik xelf nog aan zat te denken is dat hij misschien niet genoeg honger heeft. Ik voed hem eigenlijk standaard na het wakker worden. Soms is dat al na 2, 5 uur. Ik doe dit om een beetje structuur aannte brengen in zijn dag. Dus slapen, wakker, voeding, spelen, slapen. Als ik dan langer wacht met de voeding dan is hij eigenlijk al te moe en valt hij me aan de borst in slaap. Ik wil hem niet zo leren in slaap te vallen en merk ook dat wanneer ik dit wel doe, hij snel weer wakker wordt zodra ik hem dan wegleg.
    Lastig dus.

Wie denkt er met me mee?

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hi Esje,
    Het is lastig te bepalen waar het onrustige vandaan komt. Ik weet dat mijn meiden dat ook een tijdje hadden. Bleek dat de melk hard toe schoot. Veel loslaten, klakken, boos, ed. Na paar minuten werd t beter.
    Maar kan ook iets anders zijn. zou je kindje pijn in z'n mondje kunnen hebben van bijv spruw. Lig hij wel comfortabel? Heeft hij wel trek? Veel opties dus. Wat je zou kunnen doen is een lactatiekundige consulteren.
    Gr iris

3. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Iris.
    Spruw is het niet. Maandag door ha gecontroleerd.
    Hij drinkt de laatste avondvoeding wel rustig, half slapend.

Ik denk zelf dat het deels komt door minder honger. Want vanmorgen dronk hij heerlijk rustig zijn eerste voeding.

Een lk zal ik eens gaan benaderen.

4. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Fijn te lezen dat het beter gaat. Soms helpt het ook om echte honger voor te zijn. Hier merk ik wat lichter slapen en smakken. Snachts handig, dan voed ik half slapend.
    Succes! Begin is vaak lastig. Maar met wat hulp komt t goed

Deel Deze Pagina