Onrustig drinken en steeds loslaten.

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by LauraFay, May 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LauraFay

LauraFay Actief lid

May 12, 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Mijn "grote" kleine meid drinkt momenteel (lees: sinds 2 dagen) erg onrustig aan de borst. Steeds een paar slokjes, dan strekt ze haar lijfje en trekt aan mijn tepel en vervolgens laat ze los. Ik krijg er kloofjes van en is best pijnlijk als ze zo trekt. Na het voeden lijkt ze niet tevreden en blijft ze mopperen. Ook spuugt ze best wel veel op het moment. Hoe goed ik haar ook laat boeren na de voeding, dan nog spuugt ze.
    Spruw is het niet, dat hebben we al eerder gehad en dat was/voelde anders als nu.

Ze krijgt 's avonds om 1100 een flesje afgekolfde melk, (Doet mijn man, dan kan ik iets eerder naar bed :D) deze drinkt ze wel rustig en hierna is ze ook helemaal tevreden. Ze spuugt dan ook niet. Vanmiddag dus ook geprobeert met een flesje nadat ze echt maar weinig had gedronken bij mij. Ze spuugde nog wat, toen fles gegeven, flink geboert en niet meer gespuugt en tevreden. Wat is er met haar? Doe ik iets fout?:(

(PS Norah is behoorlijk groot, bij de geboorte 11 pond en nu al 7 kilo. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft dat ze niet genoeg krijgt uit de borst? Als ik haar een fles geef drinkt ze 200 ml op, dit kolf ik nooit in 1x)

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Ze groeit dus tot nu toe prima van jouw borstvoeding.
    Ik denk dat ze de productie even wat te krap vindt of zo. Of is er misschien iets wat je hebt veranderd de afgelopen periode? Gebruik je een medicijn? Een nieuw parfum? Heb je je eetpatroon gewijzigd?

Het meest waarschijnlijk lijkt het me dat je de productie wat moet opplussen, dus een paar regeldagen: veel kolven en vaak aanleggen.

Meestal zijn dit soort weiger-momenten van tijdelijke aard, maar lastig is het wel voor je.

Succes
    Linda

3. LauraFay

LauraFay Actief lid

May 12, 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Nee, er is niet echt iets verandert, maar ze drinkt 's ochtends beter, dan is mijn borst flink vol natuurlijk, naarmate de dag verstrijkt gaat ze slechter drinken. Kan dus best dat ze dan overdag wat te weinig krijgt. Ik ga ermee aan de gang. Bedankt!

Share This Page