zoals al eerder verteld kolf ik full time ivm ziekenhuisopname van me zoontje. nu mag ie sinds 2 dagen aangelegt worden als ik er ben. de 1e keer perfect happen en drinken tot er gewisseld werdt van borst toen werdt ie boos overstrekken en niet goed happen als ie hapte liet ie weer los of sabbelde maar wat maar dronk niet. 2e keer deed ie niks hihi vond ie het wel lekker als speentje en vandaag de 1e keer heel even happen en drinken en de 2e borst idem als de dag ervoor. de 2e keer hapte die goed weer tot aan het wisselen van de borst en weer boos doen niet goed happen enz. wat is nu slim om gewoon 1 borst aan te bieden en de andere te laten voor wat ie is en die af te kolven of toch wisselen en na hoeveel tijd? het drinken aan de borst is nog heel vermoeiend voor hem en valt tijdens het drinken inslaap hoe stimuleer ik hem het beste om toch door te drinken ik wrijf nu over zijn kinnetje of wangetje.
als het drinken al vermoeiend is, zou ik hem niet meer vermoeien door te wisselen. zorg dat hij aan 1 kant kan, de andere kant kolf je dan af. kijk dat er voeding voor hem in de borst zit, maar niet te gestuwd, het zou wel eens heel hard kunnen gaan stromen, harder dan hij kan verwerken! Laat je vooral ook helpen door de verpleegkundigen. Is er een lactatiekundige in dienst van het ziekenhuis die je kan helpen? vraag er naar! Fijn dat jullie weer een stapje verder zijn! Geniet ervan! Succes verder, heidi margit