fulltime kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kemjansen, 20 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kemjansen

kemjansen Actief lid

20 nov 2008
    162
    0
    0
    Hallo,

Ons kindje is 4 weken oud en ik geef hem alle borstvoeding via de fles. Hij was 4 weken te vroeg geboren. In het ziekenhuis zijn we begonnen met een tepelhoedje, maar hij kreeg onvoldoende binnen met het tepelhoedje, waardoor fingerfeeding nodig was.
    Hier ben ik mee gestopt. Ik kolf nu een hele dag en geef hem de fles. Dit gaat erg goed. Ik probeer hem nog regelmatig aan de borst te krijgen, maar het lijkt een hele andere techniek te zijn dan het tepelhoedje en de fels, waardoor hij erg gefrustreerd wordt.
    Nu geef ik hem 7 voedingen x 100 cc. Dit kan kolf ik net bij elkaar. Hoe zit het als hij meer voeding per keer zal hebben?
    Ik red het nu net. Kan ik de productie verhogen? en hoe?

alvast bedankt voor de reactie

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    hoi,

ik weet niet of je vraag nog staat.
    wanneer je alle voedingen blijft kolven, zorg dan dat je een kolf gebruikt die voor dat doel geschikt is: een dubbelzijdig electrische kolf. door dubbelzijdig te kolven houd je je productie beter in stand en maak je meer prolactine aan, het hormoon wat maakt dat je borstvoeding aanmaakt.

kijk of er in jouw omgeving iemand te vinden is met kennis: bijvoorbeeld een lactatiekundige of iemand van de vrijwillige borstvoedingsorganisaties. je kunt zoeken via www.borstvoeding.nl of via www.borstvoeding.com

succes
    heidi margit

Deel Deze Pagina