Hallo lactatiekundige, Ik ben 2 maanden geleden gestopt met borstvoeding geven. Ik heb dit rustig afgebouwd. De eerste 2 weken na het stoppen had ik enorm last van pijn en harde knobbels. Dit is gelukkig vanzelf weer over gegaan, maar nu ben ik vorige week ongesteld geweest en kreeg ik plots last van stuwing Nu, sinds gister heb ik ook een enorm pijnlijke borst (aan 1 kant) met een harde knobbel. Is dit een ontsteking? Moet ik er toch maar mee naar de huisarts? gr. Joeja
ik denk dat je klierweefsel in je borst wat aan het opspelen is. Vaak merken vrouwen in hun cyclus dat de borsten gevoeliger en zwaarder worden. Zorg dat je een goed steunende beha gebruikt, die tegelijk niet afknelt. Het is niet onverstandig om naar de huisarts te gaan voor de zekerheid, is de plek ook rood? warm? heb je verhoging? Let goed op je lijf. zorg voor rust en weerstand, vertrouw je het niet, laat er dan naar kijken. succes, heidi margit
Ik heb inderdaad verhoging, voel me erg moe, mijn keel en oksel doen er zeer van en het lijkt steeds erger te worden. Ik kan er eigenlijk niet meer helemaal door functioneren. Het voelt alsof ik griep aan het krijgen ben. 's ochtends als ik wakker word ben ik ook vaak heel misselijk. Ik heb geen rode plek kunnen ontdekken. Ik heb een afspraak bij de huisarts gemaakt. Bedankt voor je reactie