Mijn zoontje is nu 2 weken oud, en hij zit nu 200 gram boven zijn geboortegewicht (hij weegt nu 3295 gram). Ik geef volledig borstvoeding. Van de kraamhulp heb ik begrepen dat hij overdag elke 4 uur gevoed moet worden, en 's nachts mag er 1 x 6 uur tussen zitten. Mijn vraag is nu: wanneer begint de 'nacht'? Mijn zoontje komt meestal rond 21.00 voor een voeding. Ik twijfel nu steeds tussen twee opties: - Hem na 21.00 6 uur laten doorslapen tot 03.00. - Hem 4 uur laten doorslapen tot 01.00, dan voeden, en dan 6 uur wachten. Alles vooropgesteld dat hij niet eerder wakker wordt natuurlijk... Maar het is me overdag al een paar keer overkomen dat ik hem echt moest wakker maken voor een voeding. 's Nachts wordt hij wel uit zichzelf wakker, en haalt hij meestal de 6 uur niet. Wat is nu het verstandigst om te doen?
Hoi, Tja, dat is altijd een leuke vraag. een kindje mag inderdaad 1 maal 6 uur slapen en we hopen met zijn allen dat die 6 uur in de nacht vallen...... Alles is mogelijk. Inderdaad, beide dingen die je beschrijft kunnen. En dat is dan ook nog afhankelijk van of hij het ook zo wil. Meid, de tijd zal het leren. Uiteindelijk gaan alle kindjes doorslapen. Ilse