Onrustig drinken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nala, 18 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Hoi allemaal,

Julian heeft altijd heel goed en vooral gulzig gedronken. Nu is hij vorige week ziek geweest. De huisarts dacht aan het RS virus. Hij dronk toen namelijk ook heel erg slecht. Ik kreeg er met veel moeite maar een halve fles per keer in. Nu is het hoesten over, maar het drinken gaat nog steeds moeizaam. De laatste avondfles en evt nachtfles slurpt hij binnen no-time leeg, maar overdag lukt het niet goed. De eerste helft drinkt ie goed, maar daarna gaat ie ontzettend liggen draaien met zijn hoofd en gezellig doen. Kletsen, lachen, ed, gewoon met de speen in zijn mond. Af en toe neemt hij dan een slokje, maar ik doe op deze manier wel ruim een half uur over de fles. Als ik eerst even met hem ga teuten en na een kwartiertje weer probeer, dan drinkt ie uiteindelijk wel alles op, maar zooo moeizaam...

Wat denken jullie? Zou dit nog zijn griepje te maken hebben? Zou dit vanzelf weer over gaan? Ik heb al zitten klooien met andere spenen, maar dan gaat het juist weer te snel en dan verslikt hij zich.

Liefs Nala

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is het niet een fase, een sprongetje? 19-wekensprong ofzo?
    Omdat ie het vooral zelf doet, (of liever: niet), met z'n gezellig doen enzo, zou ik de speen laten voor wat ie is. En afwachte tot ie weer normaal gaat drinken, ;)

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Luca deed dat ook, is vaak teken van een spong inderdaad, duurde bij Luca ongeveer een week. Kan best zijn dat hij door de griep heeft ontdekt, dat hij andere dingen kan doen naast de fles natuurlijk. Ervoor was hij primair bezig met drinken en nu merkte hij dat hij ook evn kan stoppen en dan weer door kan drinken, en dat de fles dan niet verdwenen is.

4. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Hé, ik was dit topic even kwijt... Maar thanx voor jullie reacties. Voor de 19 weken sprong is het nog een beetje te vroeg geloof ik. Het gaat nu al weer beter gelukkig. Meestal drinkt ie goed, maar soms heeft ie gewoon meer zin om even te kletsen ondertussen haha.

5. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Onze dochter doet dit ook en wij hebben dat steeds opgevat als sprongetjesgedrag. Waarschijnlijk is dat ook wel zo, maar afgelopen week zeiden ze op het kdv ineens dat ze een andere speen geprobeerd hadden en dat ze daarmee veel beter dronk. Een grotere speen werkte hier ook niet, omdat het verschil tussen de s- en de m-speen van Difrax veel te groot is. Nu hebben we dus twee extra gaatjes in haar speen geprikt en daarmee gaat het wel beter.

Toch denk ik nog steeds dat het sprongetjesgedrag is, want het klopt altijd met het boek! Ze is nu bijna 24 weken en zit tegen de 26 wekensprong aan. Volgens het boek kunnen ze daar vanaf week 23 last van hebben......

De (aanloop tot de) 19 wekensprong kan heeeeeeeeeel lang duren hoor! Begint al bij week 15, dus dan zou het niet zo gek zijn.

6. Nijnka

Nijnka Actief lid

14 jul 2008
    194
    0
    16
    Interieurvormgever / keukenontwerper
    Vittinge, Zweden
    Mijn zoontje drinkt sinds een week ook enorm onrustig, hij is een pak jonger dan jouw zoontje uiteraard. Ik vraag me af of dit ook met een sprongetje te maken heeft. Hij is 2.5 week te vroeg geboren, dus het zou iets te maken kunnen hebben met het 5 weken sprongetje? (5 weken + 2.5 = 7.5 en hij is net 8 weken oud nu..)

Hij drinkt ook enorm weinig. Met heel veel moeite een fles van 120cc (met 4 schepjes) op per keer. Hij compenseert het wel ruim door elke 3 uur (soms zelfs 2uur) te komen voor een fles, dus hij drinkt op een dag wel genoeg lijkt mij. Maar vraag me wel heel erg af wat er met hem scheelt. Hij drinkt met de nr 2 speen van Avent.. Geen idee of het te snel of te traag gaat voor hem. Gewoonlijk drinkt hij de helft van de fles goed (als we geluk hebben 100-110cc) en dan begint hij te draaien met zijn hoofdje, te stampen met zijn beentjes etc. Oh, en hij moet ook bijna altijd poepen tijdens het drinken :oops: Het lijkt alsof hij daar veel moeite mee heeft.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

7. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Mijn zoon heeft dit ook en vooral het heen en weer zwaaien met zijn hoofd, armen en benen en spelen met zijn tong met de speen. De eerste helft van de fles gaat goed en daarna begint hij te klooien. Lekker lachen naar mij maar drinken ho maar.

Ik heb dit gedrag al eerder met hem meegemaakt toen was hij ruim 11 weken oud en heeft toen ruim twee weken geduurt. Ik werd er toen helemaal moedeloos van en vond hem een flesje geven helemaal niet leuk meer.

Ik denk dat ik aan mijn zoon merk dat hij in een sprongetje zit door zijn onrustige drinken. Hij is nu ruim 17 weken oud en zit dus weer tegen het 19 weken sprongetje aan. Gelukkig blijft hij wel goed slapen en huilt hij weinig maar drinkt hij onrustig.

Ondanks zijn slechte drinken de vorige keer groeide hij wel goed dus maak ik me nu minder zorgen als hij de fles niet helemaal leeg drinkt. Ook dit zal weer een fase zijn (hopelijk duurt het niet meer zo lang) en wordt het drinken vanzelf weer beter.

Ieder kindje reageert anders op een sprongetje en bij Luca merk ik het aan het onrustige drinken.

Veel liefs
    Nataly

Deel Deze Pagina