ben ik nu een ontaarde moeder?

Discussie in 'Voeding' gestart door marilouise, 25 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Mijn zoontje is inmiddels ruim 10 maanden nu eten wij zo eens in de 2 a 3 weken een keertje friet (hebben zelf geen frituurpan dus altijd halen ) verder eten wij eigenlijk minimaal 5 dagen in de week aardappelen vlees en groente alles zoutloos, vers gematigtd gekruid en hij eet alles mee, brood eet hij goed, hij eet eigenlijk volledig met de pot mee.
    Als wij dus af en toe friet eten geef ik hem van te voren een verse prak maar als wij dan friet eten geef ik hem er een stuk of 3 a 4 en dan is hij helemaal gelukkig. ben ik nu heel erg slecht?
    ik ben in dat soort dingen heel erg onzeker en ik heb voor mezelf ook gezegd dat ik niet wil dat hij een volledig bord friet eet maar gewoon een paar frietjes zo kaal.
    moet er ook even bij zeggen dat ik altijd zoutloos haal. (eet zelf grotendeels zoutloos in verband met gezondheid)

kan dit gewoon?

2. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt mij niks mis mee hoor! Je zegt zelf al hij krijgt daarvoor al zn prakkie dus het is alleen als 'toetje'. Lekker van laten genieten

3. marilouise

hij vindt het heerlijk, zit echt te smikkelen. maar inderdaad vindt ik hem zelf te jong om een heel bord leeg te eten.
    dus het zijn er een paar

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik vind het altijd zo overdreven. Wat is er nu slecht aan die paar frietjes eens in de zoveel weken?
    Volgens mij is friet helemaal niet zo ongezond, maar de sauzen e.d. zijn dat. Als het in goed vet gebakken wordt kan het volgens mij weinig kwaad. Ik bedoel, wat is dan het verschil tussen frietjes en gebakken aardappels?
    Mijn dochter zal straks ook wel eens frietjes krijgen hoor, als ze dat lekker vindt!

5. adi

adi Niet meer actief

Mijn kindjes zijn wel wat ouder, maar wij hadden laatst een familieverjaardag en ipv uitgebreid eten heeft de jarige oor iedereen MC-Donalds gehaald.

Voor de kindjes hadden ze wel lekkere gevulde paprika's van de vorige dag bewaard. Nou, no way dus!
    Ze hebben bij oom's en tante's op schoot gekropen en zo'n heel pakje MC-friet naar binnen gewerkt!:$:D

Als het af en toe is, waarom niet zou ik zeggen..

Een tip: je kunt wel bij de friettent vragen om jullie friet niet te zouten na de bereiding. Dan heeft ie tenminste zoutloze friet, scheelt weer wat ;)

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat doet ze al, schreef ze ;)

Ik vind er ook echt niks mis mee hoor....zolang het niet elke dag is en hij van tevoren wel gewoon zijn gezonde prakje krijgt, prima toch? Als hij dat nou lekker vind, het is gewoon aardappel natuurlijk, geen eng bewerkt product ofzo. Als Irem wat ouder is en wat meer eet mag ze ook gerust een paar frietjes van ons proeven als wij die toevallig eten, heb ik echt geen enkel probleem mee.

7. marilouise

Ik eet inderdaad al geen zout op mijn eten en heb altijd zoutloos dat weet hij en houdt daar ook altijd rekening mee.

dus hij krijgt inderdaad geen zout binnen en sauzen zijn nog helemaal uit den boze.

8. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Nou prima toch?? Ik geef het idd niet als maaltijd maar zo een paar meehappen moet kunnen hoor.. Tygo vind het ook heerlijk..

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Jahoor, moet zeker kunnen! Al helemaal als er geen extra zout aan toegevoegd is en het maar af en toe is.

Je bent zeker geen ontaarde moeder ;)!

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.067
    113
    Och ja hoor, ik pas wel altijd op met voeding, maar wat kunnen die paar frietjes nou voor kwaad. Wij geven haar dan wel eens eerst een restje van een andere dag, dus gewoon groente, aardappeltjes etc en laten haar daarna een paar patatjes van ons mee eten, wel inderdaad ook zonder zout, maar dat doe je dus al.

11. Starsleeper

16 jul 2008
    76
    0
    0
    Mijn dochter is 21 maanden en heeft nog nooit een friet gekregen. Maar dat wil helemaal niet zeggen dat het zo erg is. Zolang het maar eens bij een uitzondering blijft en gezond eten de dagelijkse norm is. Mijn dochter at vorige week voor het eerst eens chips. Ze heeft er drie genomen en toen was het uit. Ze mag gerust eens iets ongezond eten, maar met mate en niet elke dag. Het is beter dat ze een klein beetje mogen proeven dan dat je het radicaal verbiedt. Iets dat verboden is is immer des te aantrekkelijker...

12. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Dat is echt geen probleem hoor!

En niet zo onzeker zijn hoor, je doet het als ik het zo lees hartstikke goed!! Je kan ook te panisch met voedsel omgaan. Eten is nodig, en je mag er ook gewoon van genieten.

13. adi

adi Niet meer actief

O ja, en natuurlijk ben je dan een ontaarde moeder ;)

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Maar nu vraag ik me af he, zijn frietjes nou écht zo slecht?
    Had het er toevallig gister met een vriendin over.
    Bijv de snackbar hier in de buurt, heeft zo'n keurmerk voor t vet, gebruikt plantaardig vet/olie. Is het echt zo ongezond? Of denken we dat gewoon? Zijn het de lading zout en klodder saus erbij die t slecht maken of echt de frietjes?

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het is idd de saus en het zout en evt het verkeerde (dierlijk/hard) vet waarin gebakken wordt. Nou is het natuurlijk wel vetter dan gekookte of gebakken aardappelen want ze worden helemaal ondergedompeld in vet, maar heel ongezond is het volgens mij sec niet.

Wij hebben vaak ovenfriet, nog gezonder ;) en die crunchy ovenfriet van Aviko vind ik bijna net zo lekker als gewone friet

16. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    lijkt mij geen probleem hoor... Hier aten mijn kids ook al eens wat frietjes op die leeftijd... Naast hun eigen eten

17. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Het grappige is, is dat je beter frietjes kan eten, dan gebakken aardappeltjes.

Frietjes schroeien gelijk dicht en zuigen het vet niet op (mits op de juiste temperatuur). Gebakken aardappelen zuigen wel vet op en is dus vetter.

Je hebt wel gelijk. Ovenfriet is nog beter, maar lang niet zo lekker :)

18. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    p.s. je bent echt geen ontaarde moeder hoor. Waar je dat vandaan haalt? Er is niks mis mee.
    Noor heeft het nog niet gehad, maar niet omdat ik het ongezond vind, ik vind dat ze het niet nodig heeft.

(maar ik ben dan ook zo'n bezorgde moeder die bang is dat haar kindje te dik wordt, sorry :))

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat ben jij vreeeeeselijk ontaard!;)

Elke dag friet, en niets anders dan friet is natuurlijk niet goed voor je, voor niemand. Maar friet is gewoon een van de vettere soorten voedsel. Vet eten mag best, als het maar onderdeel is van een gevarieerd en gezond voedingspatroon.

Laat je uk er maar lekker van genieten hoor!

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ne joh! Hoe jullie dat doen is toch helemaal prima!

(Hoe is 't trouwens met je revalidatie?).

Deel Deze Pagina