Hoi Teddy, Pas had ik al een vraag aan je gesteld mbt het flesweigeren van mijn zoontje. Inmiddels gaat dat hartstikke goed, maar nu dient het volgende zich aan: Per 2 december ga ik weer werken en ik ben sinds afgelopen maandag begonnen met afbouwen. Ik wil de 2 voedingen die onder werktijd zullen vallen (11.30 uur en 15.30 uur) afbouwen. Ik ben nu als eerste bezig met het afbouwen van de voeding van 11.30 uur, maar mijn linkerborst blijft elke keer gestuwd na het overslaan van de voeding. Rechts gaat het wel goed, maar ik heb totaal niet het idee dat de productie van mijn linkerborst zich aanpast. Is dat normaal? Hoe lang kan het nog duren voor mijn linkerborst zich gaat aanpassen? Want ik kan natuurlijk pas de 2e voeding ook gaan afbouwen, als ik geen stuwing meer van de 1e voeding heb. Overigens is het de laatste tijd sowieso het geval dat mijn rechterborst een beetje mee doet voor spek en bonen .
Hallo Amethist (vind ik een mooie edelsteen trouwens), Ik denk dat je linkerborst gewoon wat extra tijd nodig heeft. Hou je het echt niet vol tot de volgende voeding, dan kun je toch even wat druk afkolven. Dit ook om te voorkomen dat er een verstopping op gaat treden. Wacht idd met de volgende voeding afbouwen als de linkerborst dit zonder problemen doet. Het kan zo net even wat meer tijd kosten (ik weet niet hoeveel, dat weten alleen jouw borsten). Verschil in productie links en rechts is overigens heel normaal. Succes met afbouwen.
Dank voor je snelle antwoord! Ik red het elke keer net tot de volgende voeding. Meestal als ik vind dat de stuwing echt vervelend wordt meldt mijn zoontje zich, dus kolven is nog niet nodig geweest. Ik wacht het gewoon nog maar af dan.