hoe kom ik van de nachtvoedingen af ?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door 27mama, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Dan heb ik ook nog een andere vraag.

mijn dochter is bijna 14 maanden en krijgt al die tijd al borstvoeding. Ze heeft echter nog nooit langer dan 5 uur achter elkaar geslapen, dit komt o.a. door de borstvoeding.

Nu krijgt ze rond 19.30 bv, dan rond 22.30, 02.00, 07,00. en dan overdag wanneer ze wil. dit is ook nog een keer of 4. Dus al bij al best wel veel.

Hoe krijg ik dit afgebouwd. Wil alleen met de nachtvoedingen stoppen. Ze heeft echt geen honger maar het is gewoon een gewoonte.? langzaam stoppen of meteen stoppen?

Ik heb al eerder geprobeerd te stoppen maar ze houdt het dik 2 uur vol dat ze het echt graag wil. We slapen ook op 1 slaapkamer omdat er niet meer zijn. En dat is niet zo leuk s nachts.

Wie weet er raad?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

nu ze 14 maanden is zou ik haar proberen uit te leggen dat ze overdag de borst krijgt en s nachts niet meer.
    Als ze s nachts wakker wordt kan je partner haar troosten, een aai over de bol, een knuffel een paar troostende woordjes. Eventueel een slokje water.
    In de ochtend mag ze weer drinken. Sommige kinderen pakken dit binnen een week op. Consequent zijn is wel belangrijk, dus jullie moeten wel beiden gemotiveerd hiervoor zijn.
    Een andere oplossing kan zijn dat ze een paar nachtjes gaat logeren, daar ben jij niet beschikbaar. Of jij gaat logeren, en zij blijft in dezelfde situatie maar dan zonder borst.

Mijn ervaring is dat je zowel als moeder en als partner echt achter zo'n keuze moet staan, want het traject is soms pittig.
    Als jij denkt dat het nu prima zonder die nachtvoeding moet kunnen, dan kun je het aangaan.
    Maar als je twijfelt zal je kindje dat ook merken en misschien des te meer een beroep op je doen in de nacht.

Succes en bij meer vragen hoor ik het wel

Mirjam

3. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie,

Ik alleenstaande ouder en ze slaapt inmiddels bij mij in bed. ook nog omdat ze contactlenzen in heeft en dat ze niet mag wrijven in haar oogjes. Daarom is logeren geen optie. helaas. Ik ga mijn best doen om consequent te zijn en hopelijk kunnen we dan over een weekje eens wat langer dan 5 uur aan een stuk slapen

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

zo, dat maakt de situatie nog ingewikkelder en pittiger dan zeg!
    Veel sterkte en succes gewenst!

Mirjam

Deel Deze Pagina