drinkt mijn dochter Genoeg?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mizz Bunny, 17 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Ik vraag me af of mijn dochtertje van 3,5 maand wel genoeg voeding binnenkrijgt wanneer zij bij de oppas is. Sinds deze week ben ik weer aan het werk en kolf ik 3 keer ongeveer 130 cc per keer. Ook kolf ik na de ochtenvoeding na en na de laatste voeding. Mijn dochter drinkt tegen 5:30 uur aan de borst en gaat daarna naar de oppas daar drinkt ze dan 3 flesjes van 70cc. Meer drinkt ze echt niet ook niet wanneer er meer in de fles wordt gedaan. Wanneer ze dan thuis komt wil ze elk uur aan de borst tot 20 uur en slaapt dan door tot 5 :30 uur.

Samengevat:
    Bij oppas van 7:45 uur tot 17:00 uur.
    Drinkt dan 3 flesjes van 70 cc. Is dit niet te weinig?
    Drinkt van 17:30 tot 20:00 uur elk uur aan de borst.
    Slaapt van 20:00 tot 05:30
    Om 5:30 weer eerste voeding aan de borst en daarna weer bij de oppas.
    Weegt nu 6150 gram bij 57 cm en 3,5 maand oud.
    Ik kolf 5 keer per dag, 3 keer op mijn werk, 1 keer na ochtenvoeding en 1 keer na de avondvoeding.
    Minimaal 4 volle natte luiers per 24 uur en poept om de 4 a 5 dagen.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Wat je kindje doet heet 'Reversed Cycle Nursing' en wil niets meer zeggen dan dat ze zorgt dat ze het grootste deel van haar voeding binnen haalt wanneer mama er is. Op zich niets mis mee. Kindjes doen dit wel vaker. Zolang het voor jullie niet uit maakt en ze blijft plassen hoef je je geen zorgen te maken. Bied haar de kans om het bij jou in te halen, dan zal ze het zelf wel regelen. Meer uit het flesje laten drinken lukt soms door speen te verwarmen, lopend te voeden en/of flesje inpakken in zachte doek.

Succes!

Deel Deze Pagina