Hallo allemaal, Mijn zoontje is nu 2 maanden oud. 3 weken geleden ben ik overgestapt van borstvoeding naar flesvoeding. Dat is heel goed gegaan, en hij heeft tot afgelopen donderdag erg goed gedronken uit de fles. Nu is hij al een paar dagen erg onrustig tijdens het drinken. De eerste 50 cc drinkt hij heel erg goed, en daarna begint het. Steeds 4 slokken drinken en dan is het schoppen met zijn benen en maaien met zijn armen. Ook schraapt hij veel zijn keel. Echt huilen doet hij niet. Uiteindelijk na heel veel pauzes drinkt hij met heel veel moeite zijn fles zo goed als leeg (165 cc) qua gewicht mag hij al naar de 200cc, maar dat krijgt hij bij lange na niet op. Hebben jullie misschien tips? Of een idee wat dit kan zijn?
Heb je al een andere speen geprobeerd? Er zijn spenen voor pasgeborenen en spenen, voor 3+ maanden, 6+ maanden enz. Het kan zijn dat hij het te langzaam vindt gaan en daardoor zijn interesse verliest. Bij ons ging het meteen een stuk beter toen we de speen vervangen hadden.
Lastig om van afstand te beoordelen... Misschien het cb of een logopedist eens mee laten kijken met een voeding?
Bovenstaande, wie weet helpt dat? Heb je al gecontroleerd op spruw? Verder, jouw kindje heeft aan de borst " leren" drinken. 200 cc is een emmer voor zo'n kleintje, zeker voor (de meeste) bv kindjes. Wie zegt er precies dat hij al zoveel mag? 165 cc is echt meer dan voldoende. Beter vaker kleine flesjes.
Mijn dochter was laatst ook heel onrustig met drinken en later bleek dat ze spruw hadden. Dat komt meestal voor bij de hele kleintjes, maar met 5 maanden kin het dus ook ( mijn dochter is 5 maanden) En aangezien die schopt na een bepaalde hoeveelheid kan het ook natuurlijk dat die vol zit en buikkrampjes heeft.
Bedankt voor jullie reacties, Spruw is hij net vanaf. Dacht eerst dat dat de oorzaak was, maar dat is nu al een paar dagen weg, en hij blijft onrustig. Ook hebben we al een groter speen erop gezet. Daar drinkt hij ietsje beter uit, maar nog word hij erg onrustig na 50 cc. Ik geloof nooit dat hij na 50 cc voeding al vol zit. Ook maak ik de fles klaar door met een vork te roeren ipv te schudden. Vanmorgen was het weer zover dat hij erg onrustig werd. Uiteindelijk nadat hij de helft van zijn fles op had heeft hij die er zo goed als helemaal weer uitgespuugt. Wij weten het niet meer, en ik ga donderdag naar het cb. Hopelijk hebben zij tips.
Misschien is het indikken van de voeding iets. Dit kun je doen met JBPM van Nutriton (wel veel toevoegingen waardoor niet ieder kindje er tegen kan) of Tammi. Dat laatste heb je ook veel minder van nodig als van Nutriton. Misschien kun je dit meenemen in je gesprek op het CB. Succes!
Hoe lang doet hij over een fles? 20-25 minuten is ideaal. Daarbij is 150/5 al best veel voor een BV-kindje. Misschien kan hij beter toe met kleinere flesjes vaker op de dag? Het CB zal wel met oudbakken tips komen, sorry, het hangt ook van je CB af natuurlijk maar lees eerder bizarre adviezen van CB's. Over BV weten de meesten gewoon niks, maar ook over flesvoeding geven ze vaak heel rare adviezen. Doe wat goed voelt, en ik zou altijd een beetje afwachtend zijn bij het CB.
Hij doet er ongeveer 20 minuten over. Als ik stop na die 50 cc dan is hij eerst vrolijk, maar na een minuut of 10 is het brullen, en dan begint de ellende met steeds gulzig 4 slokken drinken en weer brullen..
Momenteel nog steeds hetzelfde verhaal. Heb al andere fles geprobeerd, maar het maakt niet uit. Zit er nu aan te denken om over te stappen naar omneo comfort. en dan maar hopen dat hij wat rustiger gaat drinken..