He meiden , Ik heb even jullie advies nodig. Mijn kleine man (ruim twee weken) heeft heel erg last met poepen & krampjes. Hij schreeuwt alles bij elkaar. Op advies van cb infacol gaan gebruiken maar om nou te zeggen dat het echt goed helpt , in begin dacht ik van wel maar ben er nu over eens dat het niet werkt. Zo zielig je ziet dat kleine mannetje echt persen en moeite doen om te poepen en na de fles is die lang onrustig en slaapt amper overdags hierdoor. Ook geprobeerd om iets meer water in de fles te doen maar te vergeefs. We zijn van fles verwisseld zodat die langzamer over de fles doet en omdat hij zijn mondje niet lekker om de speen heen deed en daardoor veel lucht mee zoog. Nu met die andere fles gaat dit stuk beter en doet hij keurig bijna 20 minuten over zijn fles. Gister was CB hier voor het thuisbezoek. Met hun dus overlegd en hun zeiden eventueel ander voeding proberen. Maar nu ben ik helemaal vergeten te vragen welke voeding ik dan het best kan halen Dus wie heeft tips voor mij ? Oh ja ik gebruik nu kruidvat nog op aanraden van mijn vk.
Ze bedoelde waarschijnlijk Omneo Comfort Nutrilon Omneo-Comfort 2 | Krampjes | Moeizaame ontlasting Het is ook aan te raden om 10 cc extra water in het flesje te doen. Dat wil ook weleens wonderen doen. Hier staan wat tips Baby met moeizame ontlasting? Nutricia geeft informatie en advies En nee ik ben niet van Nutricia zelf haha
Infacol maakte het bij onze zoon juist erger en op aanraden van de kinderarts zijn wij er meteen mee gestopt. Je hebt nutrilon omneo dat is tegen krampjes en ontlasting. Ik neem aan dat het kruitvat merk ook wel zoiets heeft. Krampjes horen er helaas bij hier wat tips: Kruikje bijv kipkep woller op zijn buikje. Lopen met hem op je arm zodat zijn buikje jou onderarm aanraakt. In een warm badje. Op zijn buikje slapen waar jij wel bij bent natuurlijk. Wij hebben onze zoon op een kussen gelegd op mijn schoot zodat ik hem in de gaten kon houden. Buik tegen buik aan met lopen. In de kinderwagen en wandelen.
Thanks meiden ik denk inderdaad dat ze die omneo bedoelde. Het maakt mij niet zo veel uit van welk merk of welke prijs het heeft als het maar werkt! Dit is zo zielig. Ook bedankt voor de tips staan inderdaad dingen bij die ik niet wist. Andere dingen al geprobeerd. Mijn hart huilt elke keer mee als ik hem zo zie vechten
Wij hebben hele goede ervaring met Hero Comfort. Mijn zoontje had ook heeeeeel erg last van krampjes... We gebruik(t)en het in combinatie met de Dr Brown's fles. Houd er wel rekening mee dat speen 1 te klein is, omdat de voeding dikker is. Je hebt waarschijnlijk speen 2 nodig. Een kindje kan ongeveer twee weken moeten wennen aan nieuwe voeding. Nog een paar tips: Warme pittenzak op zijn buikje (bv de Cherry Belly), fietsen met zijn beentjes, goed laten boeren, regelmatig op zijn buikje leggen, draagdoek/draagzak, warm badje, probiotica. Sterkte, hopelijk gaat het snel beter!
Alle kindjes hebben rond deze periode last van krampjes. Het wisselen van voeding kan het juist ook erger maken. Volgens mij is het iets wat erbij hoort. Goed rechtop houden en flink laten boeren tussendoor en na de voeding helpt ook flink. Met de bv had ze er hier ook last van. Wel een tijdje sab simplex gebruikt.. dat hielp heel goed. Ik zou dat en het extra laten boeren eerst proberen voordat je op andere voeding gaat overstappen maar dat is iets persoonlijks natuurlijk
Omneo zou kunnen, Kruidvat HA of Comfort zou ook kunnen (zelfde merk, ander pak). Infacol en alle andere middeltjes hebben geen bewezen werking, waarschijnlijk werken ze vooral tussen de oren van de ouders. Bij sommige kinderen maken dat soort middelen de kramp alleen maar erger. Bij kramp eerst kijken naar de manier van drinken: gaat het te snel, slokt je kind veel lucht mee? Verder de houding: als kind half rechtop zit tijdens het drinken gaat het drinken vaak ook met minder lucht gepaard. Je laat je kind toch wel halverwege de fles boeren? En je geeft dan de tweede helft van de fles toch wel op je andere arm?
Bedankt meiden voor de tips. Ik heb er heel veel aan!! De meeste dingen weet ik inderdaad van de kinderarts en verpleegkundige in het ziekenhuis. Onze kleine man had een moeilijke start en heeft 4 dagen in ziekenhuis gelegen na zijn geboorte. Dus extra rechtop , extra water in de fles , goed boeren en tussendoor boeren en inderdaad van arm verwisselen doe ik allemaal al. Simpelweg omdat ik het vanaf dag 1 zo geleerd heb. Ik denk dat ik toch ga proberen om over te stappen. Het is gewoon zielig en ik zie echt dat die pijn heeft . Van CB 'mocht' ik overstappen. Hoop alleen dat hij niet extra krampen krijgt Door het overstappen...
Onze kleine had ook erge last van krampjes, hij gilde het letterlijk uit. Nu gebruiken we cinababy en geven we hero standaard 1 met een difrax fles. Overstappen heeft geen zin , voeding is dikker en zorgt voor verstopping daarbij duurt het twee weken voor zijn darmpjes er aan gewend zijn. Een druppel olijfolie in de fles zorgt ook voor makkelijk poepen .
Onze dochter had ook veel last van krampjes en slecht poepen. Wij zijn overgestapt van avent naar difrax flessen, laten haar tussendoor boeren, verdunnen de voeding met 10cc meer water en gebruiken soms wat infacol. Het is zeker beter geworden, nu heeft ze soms wat last met windjes laten maar ze schreeuwt het iig niet meer uit. Onze dochter krijgt nutrilon ha1 dus overstappen is bij ons geen optie. Van overstappen kunnen ze overigens ook krampjes krijgen, dan moeten de darmen weer aan een nieuwe voeding wennen. Het is ook gewoon een fase waar ze even door heen moeten, de darmen zijn nog zo onrijp...